Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roeslee
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2017

Cronjobs instellen Magento 2.0

03 mei 2017

Hallo allemaal,

Na een poos rondgekeken te hebben, kom ik nu toch zelf met mijn eigen vraag;

Ik ben pas geleden begonnen met het opbouwen van mijn webshop in Magento 2.0
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik bepaalde extensies wil toevoegen ik niet door de Readiness Check heen kom.
Onderstaande foutmeldingen krijg ik dan te zien;

Check Cron Scripts
Cron script readiness check failed

PHP Version Check
Server failed to respond. Please try again.

PHP Settings Check *

PHP Extensions Check
Server failed to respond. Please try again.
missing PHP extensions

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik heb Magento geïnstalleerd via directadmin met Installatron. Ik weet dat ik in directadmin de cronjobs aan moet maken (dit lukt prima),
maar bij het toevoegen van de .php bestanden loop ik vast.
Bij mijn hostingpartij vond ik al dat ik onderstaande commanderen toe moet voegen;

/usr/local/bin/php -f /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein.nl]/private_html/cronjob.php

Volgens mij moet ik er voor Magento nog meerdere cronjobs toevoegen, deze kom ik namelijk tegen op internet, het verboden heb ik dat ik ook nog bestanden moet toevoegen aan de "achterzijde" van mijn shop.

/bin/php /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/bin/magento cron:run | grep -v "Ran jobs by schedule" >> /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/var/log/magento.cron.log

/bin/php /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/update/cron.php >> /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/var/log/update.cron.log

/bin/php /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/bin/magento setup:cron:run >> /home/[gebruikersnaam]/domains/[uwdomein]/private_html/var/log/setup.cron.log

Bovenstaande cronjobs heb ik al eens toegevoegd in directadmin maar ik kom dan helaas niet verder. Ik blijf foutmeldingen krijgen en weet niet hoe ik dit aanpak met de juiste scripts in .php bestanden.

Ik baal er ontzettend van dat ik hier op vast loop, en ik zal best amateuristisch overkomen maar dat neem ik dan maar voor lief. :P

Kan iemand mij helpen om dit in te stellen zodat ik weer verder kan gaan bouwen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Cronjobs instellen Magento 2.0

07 mei 2017

Neem even contact op met je hosting - zeker de php foutmelding maakt eerder dat er wat mis is met de server dan met het instellen van de crons.
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
Roeslee
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2017

Re: Cronjobs instellen Magento 2.0

17 mei 2017

Hallo iedereen,

Inmiddels is het php probleem verholpen. Nu krijg ik alleen mn cronjobs dus niet goed ingesteld. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Ik ben diegene nu al dankbaar voor zijn of haar hulp omdat ik dan eindelijke verder kan bouwen aan mijn webshop.

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Roy136
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 november 2015

Re: Cronjobs instellen Magento 2.0

03 juni 2017

Heeft u al iemand gevonden?
Zo nee, dan help ik u graag bij het instellen van de cronjobs.

Groetjes,
Roy
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Cronjobs instellen Magento 2.0

13 juni 2017

Cronjobs instellen doe je toch via direct admin?