Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Stephanie2017
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

14 augustus 2017

Hallo!

Voor mijn werk heb ik de taak om de webshop te onderhouden/optimaliseren voor mijn rekening genomen. Ik heb niet eerder met Magento gewerkt dus ben druk bezig alles uit te vogelen.

Wanneer ik een attribuut toevoeg, bijvoorbeeld kleur, komt er op de website automatisch cm achter te staan. Bij de omschrijving vul ik dus bijvoorbeeld Groen in, maar op de website komt te staan Kleur Groen cm.

Ik kom er maar niet uit waar ingesteld is dat er cm achter komt te staan. Ik zou enorm geholpen zijn als iemand weet hoe dit moet!

Groetjes Stephanie
 
mindstretch
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 augustus 2013

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Om je vraag te beantwoorden, moeten we eigenlijk een andere vraag stellen. 


1) Staat de toevoeging 'cm' ook in de backend van Magento? 

Als de toevoeging 'cm' ook op productniveau in de backend van Magento te vinden is, dan is het niet mogelijk om je vraag 1,2,3 nu te beantwoorden. Als de toevoeging 'cm' niet op productniveau in de backend van Magento te vinden is, dan heeft iemand de tekst 'cm' hardcoded aan je template toegevoegd. In dat geval moet je de template hints activeren onder Systeem > Configuratie > Developer (op winkelzichtniveau) en vervolgens op zoek gaan naar het bijbehorende bestand op je server. Na afloop wel even de template hints weer uitzetten. 
 
Stephanie2017
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Bedankt voor je antwoord! Als ik de eigenschappen toevoeg, kan ik de omschrijving bij Productvelden toevoegen. Er staat dan geen 'cm' achter.

Nu heb ik absoluut geen verstand van programmeren en heb ik wel geprobeerd jouw stappen te volgen. Systeem > Configuratie > Geavanceerd > Ontwikkelaar (neem ik aan?). Ik krijg dan een aantal mogelijkheden: BBeperk bewerkingen in omgeving obv IP adres, Debuggen, Template Instellingen (moet het hier dan in staan? Want hier staat enkel de optie Symlinks toestaan in), Inline vertaling, Log-instellingen, JavaScript instellingen, CSS instellingen. Onder geen van de kopjes kan ik echt iets instellen of verder klikken.
 
mindstretch
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 augustus 2013

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Je bent er bijna: deze functie staat op winkelzichtniveau. Via de dropdown linksboven kun je doorgaan naar je winkelzicht. Dan moet 'template hints' er wel bij staan. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Stephanie2017
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt. Er komen nu rode regels naar voren op de website met een locatie: ...../product/view/attributes.phtml. Ik kom er nu alleen niet uit wat ik daarmee kan. Op de computer bestaat deze bestandslocatie niet, op internet ook niet.
 
mindstretch
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 augustus 2013

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Ah, je bent er bijna... Het bestand attributes.phtml maakt onderdeel uit van je template. Je template staat op je server en je kunt er middels FTP bij. 
Je kunt je template vinden in de map:


app/design/frontend/(naam1)/(naamtemplate)/template/product/view/attributes.phtml. 
 
Stephanie2017
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Ai, ik voel me toch wel een sukkel... Maar hoe weet ik wat naam1 en naamtemplate zijn?
 
mindstretch
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 augustus 2013

Re: Bij toevoegen attribuut komt er automatisch cm achter te staan

18 augustus 2017

Dat zou in theorie ook in de templatehints moeten staan. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met onze supportchat: http://chat.mindstretch.nl. Zij kunnen wellicht meekijken voor je.