Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

m2.3.x met afterpay extention in twee talen niet mogelijk?

20 december 2019

Ik heb het volgende probleem: heb dus een magento 2.3.x shop met de laatste afterpay module van afterpay zelf. Nu loop ik tegen het probleem aan dat niet alles te vertalen is via store view, dus als men engels kiest wordt niet alles vertaald. Ik heb het dan met name over wat onder "advanced settings" staat in de backoffice, dit valt dus niet te vertalen.

Heb hiervoor veelvuldig contact over gehad met afterpay en uit eindelijk kwamen ze met de conclusie dat dit niet kon.:shock:

Zijn er mensen die dit zelf hebben weten op te lossen en die dit willen delen?
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: m2.3.x met afterpay extention in twee talen niet mogelijk?

20 december 2019

Ik heb gebruik geen Afterpay, maar je kan het oplossen door de bestanden van de Afterpay extensie aan te passen. Op de website van Magento staat informatie over hoe je vertalingen kan toevoegen, zodat je de teksten in de vertaalbestanden kan vertalen.
 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: m2.3.x met afterpay extention in twee talen niet mogelijk?

21 december 2019

Oké maar is dit dan niet voor 1 taal? Heb je misschien link naar wat je beschrijft?
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: m2.3.x met afterpay extention in twee talen niet mogelijk?

22 december 2019

https://devdocs.magento.com/guides/v2.3/frontend-dev-guide/translations/translate_theory.html

Je moet even opzoeken in welke bestand(en) de teksten staan. Misschien is het een optie om zelf de store view toe te voegen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Het is in ieder geval mogelijk om in bestanden een vertaalmogelijkheid toe te voegen. In PHP kan je bijvoorbeeld <?php echo __('Text') ?> toevoegen. Dan kan je vervolgens in het Nederlandse vertaalbestand zetten: "Text","Tekst" 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: m2.3.x met afterpay extention in twee talen niet mogelijk?

02 januari 2020

Ok dank ga er komende week mee aan de slag.