Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Products for All
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 januari 2011

(Nederlandse) Magento handleiding

04 maart 2011

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort mijn magento webshop opgeleverd gekregen. En ik moet eerlijk zijn dat het invullen ontzettend moeilijk is. Ik ben al ruim een jaar gewend aan een webwinkel onder licentie. Het voordeel hiervan is dat je op een vrij 'kinderlijke' manier een website kan maken? Met magento is dit wel even anders.

Kent iemand een adres of iets dergelijks waar ik een Nederlandse magento handleiding kan krijgen? Op het internet zijn er genoeg Engelse handleidingen te vinden, maar hierin zie je door de bomen het bos niet meer. Welke van deze Engelse handleidingen is zeker aan te raden, mocht je geen Nederlandse kennen?

Hellppp please!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

09 maart 2011

De meeste info over magento is wel in het engels dus ik denk toch dat je die kant op moet. Ik heb tot nu toe het antwoord kunnen vinden op al mijn vragen op het engelstalige magento forum. Goed zoeken met keywoorden op google en je komt overal uit.
 
m&nonline
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 oktober 2010

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

13 augustus 2011

Hallo!

Ik weet dat dit wat aan de late kant is, maar misschien toch nog nuttig: Nederlandse Magento handleiding.

En anders misschien voor mensen die hier toevallig terecht komen :)

Dit blog hou ik zelf bij en binnen enkele dagen is er ook een gratis e-book beschikbaar.

Succes met Magento!
 
Elektronikaonline
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 augustus 2011
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

16 augustus 2011

Is het de bedoeling dat je als leek een webshop kan bouwen?
Want dan is het wellicht iets voor mij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

16 augustus 2011

Als je veel verstand heb van html is het wat voor je. Schijnt wel pittig te zijn.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Elektronikaonline
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 augustus 2011
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

16 augustus 2011

Ik denk dat ik gewoon gaat proberen, het hoeft tenslotte niet morgen klaar te zijn.
Plus daar komt nog bij dat als je nooit wat probeert er ook nooit wat gaat lukken.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

16 augustus 2011

Klopt. Ik ben het ook aan het proberen. Net zoals Zencart. Misschien ook iets voor jou?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Products for All
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 januari 2011

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

18 augustus 2011

Hallo allemaal.

Hartelijk dank voor de antwoorden en reacties. Mijn webshop is nu al ruim een paar weken live. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het inmiddels aardig onder de knie heb. Een handleiding is hierbij echter amper nodig geweest.
Toen ik deze post pas geplaatst had was dat toen ik Magento net leerde kennen. Omdat ik altijd het systeem van mijnwebwinkel.nl gewend was leek Magento echt een overkill aan (standaard)functies te hebben. Was ik helemaal niet gewend. Hier en daar heb ik nog wel gezocht naar handleidingen en die had ik ook gevonden. Maar om eerlijk te zijn heb ik ze amper gebruikt.
Ik ben bijna 9 maanden fulltime bezig geweest met het opzetten van de webshop, en in deze tijd heb ik veel zelf moeten uitvinden etc. De magento community kan je ook een eind helpen mocht je tegen een probleem stuitten. Inderdaad de juiste keywords en je hebt vaak een antwoord op je vraag.
Veel kennis heb ik niet, maar natuurlijk wil ik wat ik weet graag delen, indien daar behoefte aan is natuurlijk.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
 
Ralph
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 februari 2012

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

03 februari 2012

Voor een volledig Nederlandse Magento handleiding kun je kijken op

http://www.techtwo.nl/magento-handleiding/

Deze bevat tevens instructievideo´s en is opgedeeld in hoofdstukken.
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

04 februari 2012

lees dit topic even, misschien heb je hier iets aan, help je al een heel eind op weg.

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=3855
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

04 februari 2012

Afbeelding
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: (Nederlandse) Magento handleiding

04 februari 2012

LOL!
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl