Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
WardPieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 september 2017

WooCommerce iDEAL plugin

06 september 2017

Hallo,

Een aantal maanden terug kwam ik terecht op de site van Stripe. Dit is een PSP die iDEAL ondersteund. Klinkt allemaal niet zo leuk en spannend, maar Stripe verplicht je niet om een KvK-nummer te hebben.

Ik gebruik zelf WooCommerce en heb lang gezocht naar iets wat geen KvK-nummer vereist en geschikt is voor WooCommerce, de uitkomst was helaas niks.

Zelf heb ik aardig wat ervaring met PHP en heb dus zelf een WooCommerce Payment Gateway gemaakt die via Stripe betalingen uitvoert. Zo kun je dus zonder KvK-nummer, iDEAL aanbieden op je webshop. Een iDEAL-transactie kost €0,45 op dit moment. Het is gratis om een refund te doen, je krijgt dan zelfs de transactiekosten terug.

Vooral voor beginnende webshops is dit de perfecte uitkomst, lijkt mij. Een bedrijf starten is misschien voor sommigen net iets te veel maar bijvoorbeeld in het klein een webshop en een aantal producten verkopen is misschien wel wat.

In deze plugin heb ik aardig wat tijd ingestoken, dus ik hoop dat ik hiermee wat mensen blij kan maken. Hij is te downloaden vanuit de WordPress plugin repository: https://nl.wordpress.org/plugins/woo-ideal-gateway/ en is helemaal gratis!

Graag hoor ik of er verbeteringen aan zijn of opmerkingen over zijn.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WooCommerce iDEAL plugin

07 september 2017

Mooi uitzoekwerk! Houd er wel rekening mee dat de KvK-inschrijving niet alleen verplicht is voor plugins of software, maar simpelweg omdat je 'deelneemt aan het economisch verkeer' met een webshop. Het type plugin heeft daar weinig invloed op, dus inschrijving bij de KvK is ook verplicht op de wijze zoals jij het nu omschrijft.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

07 september 2017

en wat ook verplicht is bij een webshop is vermelding van het btw nr.
https://www.mkbservicedesk.nl/1070/wett ... inkels.htm#

Maar zulke plugins zijn altijd waardevol :-D 
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
WardPieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 september 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

07 september 2017

Mooi uitzoekwerk! Houd er wel rekening mee dat de KvK-inschrijving niet alleen verplicht is voor plugins of software, maar simpelweg omdat je 'deelneemt aan het economisch verkeer' met een webshop. Het type plugin heeft daar weinig invloed op, dus inschrijving bij de KvK is ook verplicht op de wijze zoals jij het nu omschrijft.
Bedoel je hiermee dat ik, als plugin schrijver, ook een KvK-nummer moet hebben? Er zijn namelijk genoeg mensen die in hun vrije tijd een plugin voor WordPress maken. Of begrijp ik dit verkeerd?

Voor een webshop snap ik en weet ik dat je een KvK-nummer moet hebben. Alleen op de een of andere manier hoeft dit bij Stripe niet. Iedereen kan daar aanmelden en binnen een paar minuten iDEAL betalingen accepteren, wat mij wel verwondert.

Wat maakt Stripe anders dan bijvoorbeeld Mollie bij het verificatieproces?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WooCommerce iDEAL plugin

08 september 2017

Als plugin-schrijver is een KvK-inschrijving niet verplicht. Dat kun je doen zonder bedrijfsmatig bezig te zijn. Het ging mij specifiek om de webshop. Dat Stripe (of PayPal of andere buitenlandse spelers) geen KvK vereisen wil niet zeggen dat je het niet alsnog nodig hebt volgens de wet. 

Stripe is internationaal, dus zal misschien minder gedwongen worden door Currence, de Nederlandse instelling die toezicht houdt op iDeal en op die manier Nederlandse PSP's kan dwingen om bepaalde voorwaarden te volgen. De KvK-vereiste van Mollie is niet door Mollie zelf bedacht, maar ze opgelegd door de toezichthouder.
 
xChecheyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 november 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

04 november 2017

Ik kijk nu net naar dit bericht en vroog me af of het ook werkt voor België? Ik ben nl in een startfase waarbij ik mijn webshop aan het opzetten ben maar nog geen kvk heb aangevraagd. Dit doe ik binnen 2 tal maanden. Ik zou ook pas tegen april echt willen opstarten aangezien ik mijn opzegtermijn nog moet uit doen op mijn werk. Maar deze plug-in zou wel handig zijn om het al in enkele keren uit te testen vooralleer ik echt start. Alvast bedankt!
 
WardPieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 september 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

06 november 2017

Ik kijk nu net naar dit bericht en vroog me af of het ook werkt voor België? Ik ben nl in een startfase waarbij ik mijn webshop aan het opzetten ben maar nog geen kvk heb aangevraagd. Dit doe ik binnen 2 tal maanden. Ik zou ook pas tegen april echt willen opstarten aangezien ik mijn opzegtermijn nog moet uit doen op mijn werk. Maar deze plug-in zou wel handig zijn om het al in enkele keren uit te testen vooralleer ik echt start. Alvast bedankt!
Hoi,

iDEAL via Stripe werkt voor alle gebruikers van Stripe die zich in Europa bevinden of een Europees account hebben, zoals hier staat aangegeven.
Als je een account aanmaakt moet je het alleen nog wel even inschakelen, dit staat onder het kopje 'Payments' in het menu.
Mocht het zo zijn dat je nog vragen over mijn plugin hebt of iets wat niet lukt, kunt u altijd een mailtje sturen.
 
BillyCatcher
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 november 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

08 februari 2018

Maar waar laat je dan op uitbetalen, je privé rekening?

https://www.internetkassa.nu/geen-ideal ... n-een-psp/
 
WardPieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 september 2017

Re: WooCommerce iDEAL plugin

08 februari 2018

Maar waar laat je dan op uitbetalen, je privé rekening?

https://www.internetkassa.nu/geen-ideal ... n-een-psp/
Je kan je inderdaad door Stripe laten uitbetalen op je privérekening.
Mag volgens de regels naar mijn idee niet maar Stripe staat dit gewoon toe.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht