Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sarahparadijsvogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 januari 2018

Bevestigingsemail WooCommerce

22 januari 2018

Hoi!

Sinds kort verkopen wij boeken via WooCommerce. Om te testen of alle aspecten het in de site goed doen, probeerden wij zelf een boek te bestellen. We kwamen erachter dat er geen bevestigingsmail naar de koper werd verstuurd. 

Als ik in Wordpress kijk bij WooCommerce > Instellingen > E-mails, staat er overal een vinkje voor behalve voor 'Factuur voor de klant / Details van de bestelling'. Daar staat een pijltje voor met 'handmatig verzonden', maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen. 

Als ik op het wieltje aan de rechterkant ('Configureren') klik, staat er: 
"E-mail 'Klantfactuur' kan verstuurd worden om klanten te voorzien van bestelinformatie en betaallinks."
Dat wil ik graag automatisch laten gebeuren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast dank!
 
Gebruikersavatar
Capaly
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 september 2016
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bevestigingsemail WooCommerce

24 januari 2018

Hallo,

Om die optie te activeren heb je een plugin nodig.
Er zijn er meerdere, zowel gratis als premium plugins.
Voor meer info kijk op: 
https://nl.wordpress.org/plugins/woocom ... -invoices/
en
6 Best Plugins to Create WooCommerce PDF Invoices
 
Kittenhome
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 september 2019

Re: Bevestigingsemail WooCommerce

25 september 2019

Weet iemand hoe je de tekst kunt aanpassen van de bevestigingsmail? Ik kan het niet vinden. Ik kan wel een PDF versturen maar ik laat altijd een offerte de deur uitgaan omdat ik samengestelde producten met de hand maak en altijd controleren moet of de bestelling ook echt gemaakt kan worden. 

Er staat nu:
Hallo ....,

Er is een bestelling voor je aangemaakt op mijn bedrijfsnaam. Je factuur staat hieronder, met een link om te betalen wanneer je er klaar voor bent: Betaal voor deze bestelling

en dat moet iets totaal anders worden en zonder betaallink.

Hoe kan je de bevestigingsmail aanpassen?

Groetjes Iris
 
Snader
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 december 2019

Re: Bevestigingsemail WooCommerce

12 december 2019

Weet iemand hoe je de tekst kunt aanpassen van de bevestigingsmail? Ik kan het niet vinden. Ik kan wel een PDF versturen maar ik laat altijd een offerte de deur uitgaan omdat ik samengestelde producten met de hand maak en altijd controleren moet of de bestelling ook echt gemaakt kan worden. 

Er staat nu:
Hallo ....,

Er is een bestelling voor je aangemaakt op mijn bedrijfsnaam. Je factuur staat hieronder, met een link om te betalen wanneer je er klaar voor bent: Betaal voor deze bestelling

en dat moet iets totaal anders worden en zonder betaallink.

Hoe kan je de bevestigingsmail aanpassen?

Groetjes Iris

Hoi Iris, ik wilde dit ook graag maar het leek nogal technisch. Nu een hele goede gratis plugin gevonden waar je dit mee kunt doen:
Kadence WooCommerce Email Designer

Groetjes Sander
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Bevestigingsemail WooCommerce

13 mei 2020

Ik probeer niet teveel plugins te gebruiken aangezien elke extra plugin je site weer langzamer kunnen maken.
Maar, 2 plugins gebruik ik altijd wel. De onderste link is denk ik van toepassing voor jou probleem. 
Je kan daarmee eigenlijk al je mails aanpassen, bevestigingsmails, verzenden, mislukt, in behandeling etc. etc.

WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips

Email Customizer for WooCommerce
https://www.flycart.org/products/wordpress/woocommerce-email-customizer

Succes ! 
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht