Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JeanPh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 november 2018

Advies Multistore (WooCommerce)

27 november 2018

Goedemiddag, 

Ik heb te maken met een klant die het volgende heeft: 

- Mijn klant gebruikt Wordpress met WooCommerce. 
- 2 fysieke winkels (die dezelfde producten kunnen verkopen) - laat zeggen WINKEL1 en WINKEL2, WINKEL1 is de "voorkeurslocatie"; online verkopen worden doorgaans verstuurd vanuit de voorkeurslocatie. 
- 2 webshops (de webshops verkopen niet dezelfde producten) - laat zeggen WEBSHOP1 en WEBSHOP2
- mijn klant wil alles vanuit 1 backend/admin beheren
- een kassa / POS systeem in iedere fysieke winkel 

Een en ander moet als volgt werken: 
  1. De producten in de webshops staan "op voorraad" wanneer het product op voorraad is in WINKEL1 en/of WINKEL2. 
  2. Het kassa systeem in WINKEL1 moet bij een fysieke verkoop de voorraad in WINKEL1 bijwerken en het kassa systeem in WINKEL2 de voorraad in WINKEL2. Wanneer het laatste artikel fysiek is uitverkocht in beide winkels, dan dient dit product op de website als "niet op voorraad" te worden gezet, automatisch. 
  3. Op WEBSHOP1 staat een product, PROD-01, dit product is op voorraad in WINKEL1 (aantal = 1) en WINKEL2 (aantal = 1). Wat de klant graag wil, is dat bij een online verkoop, de voorraad eerst in mindering wordt gebracht in WINKEL1 (voorkeurslocatie). 
  4. Mijn klant wil gebruik maken van een product import waarmee ook de voorraad per locatie kan worden meegeimporteerd. Daarnaast moet deze import ook "product variations" ondersteunen; mijn klant heeft fashion stores en producten zijn er in verschillende maat en kleur combinaties. 
   
Nu is mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met het bovenstaande scenario? Zo ja, dan hoor ik graag hoe jullie het hebben opgelost en met welke combinatie van plugins / tools. 

Bedankt!
 
Gebruikersavatar
woosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 februari 2018
Contacteer:

Re: Advies Multistore (WooCommerce)

03 december 2018

Ik vind het allemaal erg ingewikkeld klinken.. Daarnaast zul je dit enkel kunnen bereiken door de inzet van maatwerk plugins. Waarom? In een multistore opzet hebben WINKEL1 en WINKEL2 verschillende databases. 

Ik ken nog geen plugin die hierin voorziet!
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Advies Multistore (WooCommerce)

03 december 2018

Ik ken hier geen standaard plugins voor, echter zou ik hiervoor wel maatwerk software kunnen maken. Er is hier al enige ervaring met Woocommerce koppelingen, alleen nog niet met POS systemen.

Indien gewenst kan je contact opnemen.
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Advies Multistore (WooCommerce)

13 maart 2019

Een kant en klare plugin hiervoor ken ik niet omdat het gewoon te specifiek is denk ik.

Wat de POS betreft, je zou kunnen kijken naar deze plugin die kan wel overweg met multishop https://codecanyon.net/item/woocommerce ... os/7869665
...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Advies Multistore (WooCommerce)

18 maart 2019

Zal gemaakt moeten worden denk ik ook. Al ze het echt willen. Maar...

Ik denk dat de klant verkeerd denkt, misschien omdat de webwinkel 'erbij' moet? Want waarom zou je kiezen voor vooraad (versturen) vanuit 2 winkels? In ieder geval niet als je serieus bent met je plannen voor de webwinkel. Tenzij het een grote succesvolle winkel is die ook online denkt groot te worden heeft het plan geen zin vanwege het werk om het op te zetten.

En de grap is...als ze wél online groot willen worden zou de keus om vooraad vanuit winkel1 + winkel 2 online te laten meetellen ook niet werkbaar zijn, dan kies je ook gewoon voor 1 locatie omdat het anders niet te doen is...

Maar automatische kassa met webshop koppeling daar zijn er natuurlijk meerdere van, die kun je vast beter direct benaderen als je (klant) dit plan wil doorzetten. Lightspeed, swretail, bizzcloud, etc.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht