Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Porthos
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2019

Xml en ODS mappen invloed op SEO

10 oktober 2019

Beste mensen ik ben een beginnende webshop ondernemer en wij zijn bijna zo ver om onze eerste webshop online te gooien. Wij zijn nieuw dus wij hebben geen voorraad dit doen wij met dropshipping en onze leverancier heeft het heel makkelijk gemaakt met dropshipping  met een XML en ODS bestant kunnen wij hele assortiment van producten op onze webshop toevoegen. Nou is mijn vraag heeft dit invloed op SEO? dus vindbaarheid in google. Ik ga keurig netjes mijn eigen text zetten maar product toevoeging word automatisch gedaan met XML en ODS bestanden. Het zou een hele hoop werk zijn om 6000 producten 1 voor 1 op webshop te zetten. 

Graag zou ik jullie adviezen willen horen.
 
Porthos
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2019

Re: Xml en ODS mappen invloed op SEO

11 oktober 2019

Niemand enig idee ?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Xml en ODS mappen invloed op SEO

11 oktober 2019

Natuurlijk heeft dat invloed. (negatief) 
Een serie teksten die uit een database komt en die door alle webwinkels die dezelfde feed gebruiken op een website worden gezet. Dat is duplicate content en google gaat niet alle zelfde teksten (bijv 100x) indexeren. Die kiest de (paar) beste voor de gebruiker en de rest heeft het nakijken. 
 
Porthos
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2019

Re: Xml en ODS mappen invloed op SEO

11 oktober 2019

Natuurlijk heeft dat invloed. (negatief) 
Een serie teksten die uit een database komt en die door alle webwinkels die dezelfde feed gebruiken op een website worden gezet. Dat is duplicate content en google gaat niet alle zelfde teksten (bijv 100x) indexeren. Die kiest de (paar) beste voor de gebruiker en de rest heeft het nakijken. 
En als producten uit zelfde data beest komt maar text zelf gemaakt is maakt dat wat uit?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Xml en ODS mappen invloed op SEO

11 oktober 2019

"Data Beest" moet wat mij betreft in de volgende Dikke van Dale als zuiver Nederlandse woord voor het Engelse "Database":D
 
Porthos
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2019

Re: Xml en ODS mappen invloed op SEO

11 oktober 2019

"Data Beest" moet wat mij betreft in de volgende Dikke van Dale als zuiver Nederlandse woord voor het Engelse "Database":D
haha :) kut autocorrectie xD