Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Marc22
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 december 2019

Van Magento naar Wordpress/WooCommerce

26 december 2019

Goedemiddag,

Ik heb een bestaande webwinkel met een kleine 150 producten.
Veel daarvan scoren hoog in Google (top 5) ...

De Magento versie draait op 1.9 omdat deze toch afloopt wil ik over naar een ander goedkoper en makkelijker platform qua aanpassingen.
Ook merk ik na verschillende webmasters (kosten, vertraging) dat het tijd is dat ik zelf het één en ander makkelijk kan veranderen.

Hoe hou ik deze google posities stabiel?
Hoe zet ik zo’n webshop goed over?
Is het nodig een webshop maat te laten maken voor Google?

Ik heb namelijk gewoon geen zin meer in die extra kosten en het wachten op aanpassingen, bovendien zit ik in een nichemarkt en heel groot zal het toch niet worden.  

Alvast bedankt.

Gr Marc.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Van Magento naar Wordpress/WooCommerce

26 december 2019

Er zijn allerlei migratieprogrammaatjes, die een naadloze migratie van gegevens beloven. Om dat ook echt goed te krijgen kun je vermoedelijk beter een expert op het gebied van WooC. inschakelen die dat begeleidt. Ik ben ooit overgestapt van ZenCart naar Prestashop en heb dat toen op die manier laten doen.
Succes!
 
Marc22
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 december 2019

Re: Van Magento naar Wordpress/WooCommerce

28 december 2019

Bedankt Bert voor je reactie!

Mogelijk is dit inderdaad de beste oplossing.
 
Eijdems Internet
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2020

Re: Van Magento naar Wordpress/WooCommerce

11 februari 2020

Hallo Marc,

[knip]

Gezien je in een nichemarkt zit zal de ranking van producten altijd eenvoudiger zijn dan wanneer je bijvoorbeeld witte t-shirts verkoopt. Echter, het is wel altijd aan te raden om je shop technisch goed in orde te hebben zodat ook Google je shop op de juiste manier zal crawlen en de juiste informatie oppikt. Denk bijvoorbeeld aan de al opgebouwde urls, deze moeten of hetzelfde blijven, of er moet een redirect gemaakt worden... Het gebruik van de juiste teksten boven de fold, de inrichting van de juiste headers etc.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 11 februari 2020, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame weggehaald.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht