Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cyndi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2022

Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

04 september 2022

Weet iemand of er een optie is, bij het afrekenen. Dat de klant kan aanvinken dat hij/ haar bestelling meer dan 10 kg bedraagt. Nu moeten we (hebben de postnl. plugin) steeds geld bijleggen als er een bestelling komt van meer dan 10kg. Is toch niet echt de bedoeling...
Alvast bedankt!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

05 september 2022

Laat je de klant zelf aanvinken hoe zwaar de bestelling is? Dat is niet handig, want ten eerste weet een klant van te voren helemaal niet hoe zwaar een zending is. Misschien doe jij er wel heel veel verpakkingsmateriaal omheen? Daarnaast, als je een meerprijs rekent boven de 10kg dan zal niemand daar zelf voor kiezen en zal niemand dus dat vinkje gaan zetten.

Je kan in woocommerce gemakkelijk zorgen dat de juiste verzendkosten door de shop zelf in rekening gebracht worden.

Daarvoor moet je als eerste zorgen dat bij elk product het juiste gewicht ingevuld is.
Vervolgens kan je als verzendoptie kiezen voor een tabel. Ik meen dat dat tablerates of iets dergelijks heet. Daar kan je instellen welke verzendkosten bij welk gewicht gerekend worden. Bijvoorbeeld tot 10 kilo 7 euro en daarboven 9 euro.
 
Cyndi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2022

Re: Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

05 september 2022

Hoi Wouter,
Bedankt voor de tip, ik ga er achteraan!
De klanten kunnen niet zelf wat aanvinken. Het probleem is dat er maar 1 vaste verzendprijs is. Zo komt het dus voor dat er pakketten boven de 10kg worden verzonden voor een laag bedrag. Maar jouw voorstel lijkt mij een goede oplossing, bedankt voor het meedenken!
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

11 september 2022

Maar waarom neem je niet een contract met een verzender?  Als je bijv MyParcel neemt (postnl) dan kan je tot 23kg versturen voor hetzelfde bedrag. 
  • Gewicht: 0 - 23 kg
Zendingen per jaar  Tarief
0 - 249 € 6,25
250 - 499  € 6,05
500 - 999  € 5,80
1000 - 2499  € 5,65
2500 - 5000  € 5,55
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Cyndi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2022

Re: Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

03 oktober 2022

Late reactie van mij kant. Ik zag net uw bericht pas, dat is ook een goed idee. Wij zijn helemaal nieuw op dit gebied, dus alles moet worden uitgezocht. Maar ik ga zeker contact opnemen met Postnl, dat scheelt ook gelijk weer een hoop werk. Bedankt voor uw tip!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Hoe kun je voor het verzenden via Postnl verschillende kosten rekenen voor pakketten boven de 10kg?

03 oktober 2022

PostNL mag dan eigenaar zijn van MyParcel, ze hebben elk hun eigen verkoopkanaal.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht