Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gerbil.nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 september 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

20 november 2011

Vorige week gebeld door Klarna, kende ze natuurlijk al, maar deed net alsof ik van niks wist, maar ondertussen zijn we al ver in onderhandeling met Afterpay.
Na vele doorzichtige vragen over mijn shop gedrag online, daarna over het shopgedrag van mijn klanten begon hij het verhaal met voordelen van Klarna.

Het was absoluut niet agressief of opdringerig.
Gaf ook aan absoluut niet goedkoper te kunnen zijn als Afterpay, dus voor ons niet interessant, zeker gezien de berichten over Afterpay veel positiever zijn dan Klarna.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

20 november 2011

Ik vind Klarna ontzettend irritant.

Een tijd geleden belden ze op. Geen probleem. Heb toen gezegd dat ik ze zou bellen als ik interesse had want ik zit nog goed bij Sisow. Belden ze afgelopen maandag weer omdat ze een actie hadden met Logivert. Ze hebben mij informatie gestuurd via mail. Bellen ze dinsdag weer om te vragen wat ik ervan vond.

Ik vind ze irritant opdringerig en ik ga er zeker niet naar toe.
Zeg dan ook gewoon direct dat je geen interesse hebt. Als jij de deur open laat staat kan je er op wachten tot ze binnen komen. Niet zo heel vreemd.
Onzin natuurlijk. Als ik aangeef dat ik hen bel als ik geïnteresseerd ben hoeven ze mij niet zo vaak lastig te vallen....
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2011

Ik ben ook supervaak gebeld door die knakkers. Ik had echt serieuze interesse maar ik had aangegeven er zelf op terug te willen komen ivm tijdgebrek.

Op een gegeven moment bleven ze bellen en heb ik aangegeven geen interesse te hebben en niet meer gebeld te willen worden. Zonde eigenlijk want ik had er echt mee aan de slag gewild maar ze zijn zo opdringerig dat ik het alleen om die reden heb afgekapt.
 
Tarmo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 november 2011
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2011

Ik heb zeer slechte ervaringen met Klarna. De site is zeer uitgebreid en ziet er professioneel uit, maar het zijn haaibaaien. De factuur moet binnen 2 weken worden betaald. Ik was vanwege internetproblemen 1 week te laat en kreeg vervolgens (na betaling)een aanmaning van 5,00 en daarna nog eens 8,50 bovenop. Een week te laat betalen (factuurbedrag 33,90) gaat je 40% kosten!!!!!
Beste Shirley,

Wij vinden het jammer om te horen dat uw aankoop met Klarna niet als optimaal ervaren heeft. Als een klant om wat voor reden verwacht dat hij/zij moeite heeft met het betalen binnen de gestelde termijn, zijn we altijd bereid hiervoor gezamenlijk tot een oplossing te komen. Hiervoor kunt u contact op nemen met onze klantenservice (ma-vrij 09:00 - 17:00 op 020-8082852) of door gebruik te maken van de self-service functie op onze website Klarna.nl. U kunt hier inloggen met behulp van uw referentienummer en geboortedatum. Uw referentienummer vindt u op de factuur.

Uit uw post kan ik niet opmaken of u reeds heeft gesproken met iemand van onze klantenservice. Ik zou (nogmaals) graag met u in contact komen zodat we hier samen naar kunnen kijken.

Bedankt voor uw feedback. Wij werken constant aan het verbeteren van onze service, hiervoor zijn de ervaringen van onze aangesloten webwinkeliers en eindgebruikers erg waardevol voor ons.

U kunt mij bellen of direct e-mailen via Tarmo.Goot@Klarna.com of 020-3030100.

Met vriendelijke groet,

Tarmo van der Goot
Klarna NL
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Tarmo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 november 2011
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2011

ik ben een tijdje geleden benaderd door Klarna.
Dit gesprek liep heel vervelend, de "dame" was nogal agressief in haar benaderingswijze en toen ze door had dat ik niet over te halen was meldde ze dat ik "het wel kon vergeten met mijn webwinkel" als ik niet met ze in zee zou gaan?! :shock: :roll: :evil:

toen ik vervolgens een paar dagen later iemand anders met een webwinkel in mijn TL op twitter erover hoorde bleek deze dezelfde ervaring te hebben gehad en vervolgens nog iemand anders die zich erin mengde. Opvallend dat mijn ervaring dus blijkbaar niet een uitzondering is en voor mij sowieso reden om niet met Klarna te willen werken.
Beste Jupiter,

Ik stel het erg op prijs als u mij zou kunnen contacteren op Tarmo.Goot@Klarna.com voor nadere informatie over deze post. De uitspraak, zoals u hierboven aangeeft, is in strijd met onze company policy. Daarom zou ik dit graag verder willen uitzoeken en alle nodige stappen ondernemen om het aan te pakken.

Met vriendelijke groet,

Tarmo van der Goot
Klarna NL
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2011

Ik ben ook supervaak gebeld door die knakkers. Ik had echt serieuze interesse maar ik had aangegeven er zelf op terug te willen komen ivm tijdgebrek.

Op een gegeven moment bleven ze bellen en heb ik aangegeven geen interesse te hebben en niet meer gebeld te willen worden. Zonde eigenlijk want ik had er echt mee aan de slag gewild maar ze zijn zo opdringerig dat ik het alleen om die reden heb afgekapt.
Ja dit precies dus. Waarom zouden we geen interesse mogen tonen want dat was ik ook serieus, maar als ik aangeef dan zelf te bellen krijg ik hier op de kop dat het mijn eigen schuld is?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2011

ik ben een tijdje geleden benaderd door Klarna.
Dit gesprek liep heel vervelend, de "dame" was nogal agressief in haar benaderingswijze en toen ze door had dat ik niet over te halen was meldde ze dat ik "het wel kon vergeten met mijn webwinkel" als ik niet met ze in zee zou gaan?! :shock: :roll: :evil:

toen ik vervolgens een paar dagen later iemand anders met een webwinkel in mijn TL op twitter erover hoorde bleek deze dezelfde ervaring te hebben gehad en vervolgens nog iemand anders die zich erin mengde. Opvallend dat mijn ervaring dus blijkbaar niet een uitzondering is en voor mij sowieso reden om niet met Klarna te willen werken.
Beste Jupiter,

Ik stel het erg op prijs als u mij zou kunnen contacteren op Tarmo.Goot@Klarna.com voor nadere informatie over deze post. De uitspraak, zoals u hierboven aangeeft, is in strijd met onze company policy. Daarom zou ik dit graag verder willen uitzoeken en alle nodige stappen ondernemen om het aan te pakken.

Met vriendelijke groet,

Tarmo van der Goot
Klarna NL
sorry maar ik ga er behalve deze post op dit forum echt geen seconde tijd meer aan besteden. Want het is helaas niet alleen bij mij gebeurd ik ken 2 mensen die eigenaar van een webwinkel zijn en precies dezelfde ervaring hebben. Misschien moeten jullie het callcenter personeel gewoon eens goed gaan screenen. Dan kun je de rotte appels er zo uitplukken.
 
Guppa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 februari 2012

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

28 februari 2012

Als winkelier/webwinkelier van enige omvang zijn wij ook iets meer als een jaar geleden benaderd door dit administratiekantoor geheten "Klarna" en heb ik destijds te kennen gegeven er geen zaken mee te willen doen. Aangezien de bewuste naam deze morgen in een advertentietitel opdook in een door mij bezochte pagina was ik vanuit historisch oogpunt toch nieuwsgierig naar de resultaten van dit bedrijf (tot dusver), temeer ook omdat het toch belangrijk is gebleken om zo nu en dan wat nieuwe wegen te willen verkennen t.b.v. verkoopresultaten. Ik kan met grote zekerheid concluderen dat ons onderbuikgevoel juist was en dat we er verstandig aan hebben gedaan om niet met het bedrijf in zee te gaan, de vele negatieve beoordelingen van de collegae liegen er niet om.

Het is overigens opmerkelijk dat er tussen de meervoudige negatieve reviews zo abrupt ook de enkele overdreven positieve beoordelingen/aanbevelingen te vinden zijn waarbij tevens de reviews die reppen over de door Klarna beloofde kortingen in geval van rectificatie(s). Voor ons dus was het de juiste beslissing.

Mijn excuses wil ik overigens aanbieden voor het feit dat ik anoniem deze concludering van de hand doe maar ik heb daar als vertegenwoordiger in mijn specifieke branche persoonlijke redenen voor waarbij ik nochtans wil benadrukken dat ik niet werkzaam ben bij een concurrent van het hier besproken bedrijf.
 
Jawel
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 januari 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

28 februari 2012

google maar op klarna,
http://www.emerce.nl/nieuws/nederlandse ... xschandaal


wij kregen een verzoek van klarna of we even wilde aantonen dat we een 4 tal zendingen daadwerkelijk hadden verzonden en ook even de handtekening. dat is op zich geen vreemde vraag zou je denken. de zendingen zijn echter ouder dan 12 maanden. je kunt dit soort informatie niet meer opvragen bij vervoerders ouder dan 1 jaar. nu komt de klappen. wij verkopen onze vorderingen aan klarna die die aan ons moet betalen. zodra een vordering niet inbaar is pakken ze gewoon even de btw terug van je. het crediteren van oninbare vorderingen en terug vragen van btw kan echter is dit iets tussen klarna en zijn klant en niet tussen klarna en zijn leverancier, wij dus. ze trekken er niets van aan en je moet het maar uitzoeken. voor ons nieuwe project met 82 nieuwe winkels hebben we besloten om klarna geen onderdeel te maken van de betaal opties. afkeur via klarna is buitengewoon hoog. dit lijkt ons omzet te kosten inplaats van een omzet boost. ik heb ze vandaag met bovenstaande geconfronteerd en ze bellen niet eens terug.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

28 februari 2012

Als je dit soort zaken meeneemt, informeer dan s.v.p. gelijk naar de uitkomst. Er bleek namelijk helemaal geen zaak te zijn en beiden zijn inmiddels gewoon weer aan het werk. Verlost van elke verdenking. http://www.emerce.nl/nieuws/top-klarna- ... d-new-york
ik heb ze vandaag met bovenstaande geconfronteerd en ze bellen niet eens terug.
Misschien bellen ze morgen terug? Prima dat je reageert en verder inhoudelijke reactie maar het is niet zo gek dat ze het even uitzoeken toch? Als ik dan jouw conclusie op het terugbellen lees denk ik toch... beetje kort lontje?
 
Jawel
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 januari 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

28 februari 2012

dat stuk had ik inderdaad niet gezien.
het niet terugbellen klopt wel degelijk, kreeg een weinig zinvolle email. het btw gebeuren speelt overigens al sinds einde december dus zo kort vind ik mijn lontje niet. dat ik het volkomen zat ben , ja dat klopt.
 
Ancilla
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2014

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

24 mei 2014

Betaling via Klarna: als retailer/webshophouder moet u dat zelf gaan bepalen.
MAAR! Als klant heb ik er alleen maar problemen mee!

Klarna bepaalt (via een extern bedrijf die ze niet willen noemen) voor de klant wat het maximaal te bestellen bedrag is! Gaat het bedrag over de door hun gestelde limit, dan wordt de bestelling niet geaccepteerd, door Klarna!! Voor mij is het limiet €95,=!!!
(PS: ik heb geen betalings achterstanden, openstaande facturen, creditcard of lening, mocht dit voor Klarna een reden zijn van het niet accepteren)

Wil je klantvriendelijk zijn dan zou ik geen Klarna voor betalings verkeer in mijn webshop willen hebben maar hou het bij Ideal.

Mvg. Ancilla
(naast retailer ook klant)
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

24 mei 2014

Beetje wazige reactie.
Ik heb nooit problemen met Klarna. Ook niet als consument. En ook mijn klanten niet.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

25 mei 2014

Ik ook niet, niet als retailer en niet als klant. En heb ook niet zulk soort klachten binnen gekregen van klanten die probeerde te bestellen.

Heb je overal dat je maar voor €95,- kunt bestellen of alleen bij een bepaalde webshop?
 
Hansvl
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maart 2011
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

04 juni 2014

Wil even melden dat ik inmiddels ook Klarna heb ingebouwd in onze webwinkel. Ervaring is uiteindelijk positief, maar er kan nog wel het e.e.a. beter bij ze (maar goed, dat kan bij elk bedrijf).

Integratie geregeld via de mail met een Duitse medewerker van Klarna. Dat ging opzich prima. Ik kreeg hem toegewezen nadat ik bij Klarna in NL had geklaagd over dat ze m'n mailtjes niet beantwoorden. Blijkbaar heeft de Nederlandse integratie-afdeling het bijzonder druk.

Tot nu toe 3 bestellingen gehad via Klarna en al eenmaal uitbetaald gekregen.

Ze zijn hun backend aan het vernieuwen, dat is trouwens ook wel fijn. Het oude systeem was niet erg gebruiksvriendelijk.

Al met al ben ik redelijk positief.
 
Galanti
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 november 2017

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

06 november 2017

Mijn eerste ervaringen met Klarna zijn helaas niet positief.
Ik had foto,s afdrukken bij hen besteld, en bij ontvangst de factuur van 13,70 aan hen overgemaakt op 10-10-2017
Op 27 10 2017 kreeg ik een mail met een betalingsherrinnering.
Omdat ik het bedrag al had overgemaakt heb ik hen terug gemaild met een bijlage van mijn betalingsafschrift.
Ik kreeg een mail terug, waarin stond dat ze contact met me op zouden nemen.
Vandaag 6-11-2017 ontving ik weer dezelfde mail. En er was in de tussentijd geen contact met mij opgenomen.
Zojuist direct met Klarna gebeld. Zij adviseerden mij om weer met hen te mailen en mijn bankafschrift mee te sturen.
Jammer genoeg weer 2 x gemaild met bijlages. Hoop dat het nu goed komt. Heb er een les uit getrokken. Mooi naar de Hema in het vervolg.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

06 november 2017

Dit forum is niet bedoelt voor consumentenervaringen.
Dat gezegd hebbende; Je lijkt in de waan te zijn dat je iets bij Klarna besteld hebt. Dat kan echter niet. Je koopt bij een webwinkel en de betaling verloopt via Klarna. Klarna is niet de verkopende partij. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht