Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

05 september 2013

Controleer eens, uw maandelijkse kosten overzicht van uw bank.

U vergeet te vermelden dat een aantal banken een "norm" heeft voor Prive / Zakelijk.
De meeste starters komen de eerste jaren niet aan dat "norm" bedrag.

Dat "norm" bedrag heeft de bank verzonnen en is niet / nooit europees getoetst.
Met een dergelijke "norm" bedrag zou een werknemer welke van Rutte ZZPer MOET worden,
of mensen met hoog salaris, sterk worden benadeeld.

Geen paniek,
zolang je NIETS hoort van je bank, gebeurt er ook niets.

Een handigheidje voor ZZPers is,
om je inkomen over meerdere banken te verdelen,
een buitenlandse bank te zoeken of contant uit te laten betalen ;)
Met name de laatste optie, zou een leuk plaag stootje zijn voor banken.
( terug naar de oude en vertrouwde cashflow )


Tot slot,
de bank is er niet voor u en de bank is er ook nooit voor u geweest.
Onthou dit altijd als u in gesprek gaat met banken.
Is de afgelopen 4 jaar is duidelijk gebleken dat een bank een onbetrouwbare partner is

Het gaat met name om de DWANG uit de Roverheid en de Banken.
Daar MOET een keer verzet tegen komen anders gaat van kwaad tot erger.

Maar we trekken er van alles bij, wat niet relevant is aan deze discussie over
"Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?'
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

05 september 2013

Dit dwaalt zeker af en het antwoord heeft ook vrij weinig te maken met de berichten er aan voorafgaande. Ik hoop, dat het goed voor u voelt om uw frustratie van u af te schrijven.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
paraplu
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 november 2011

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

02 oktober 2013

wat grappig om te merken dat opabert zoveel irritaties oproept bij velen... (is al het tweede topic met dezelfde vragen en opmerkingen dat ik tegenkom vanavond)

ja ik ben ook erg benieuwd naar zijn webshops en de branche...
maar verder vind ik dat hij veel waardevolle adviezen en meningen geeft.

om maar even kort door de bocht te gaan... de meeste forumleden zijn kruideniers en opabert klinkt al meer als een "echte" ondernemer, een oude rot in het vak... ik vind het ook jammer dat er niet meer van te vinden zijn op dit forum... zouden we wat van kunnen leren :-)

mijn vader bijvoorbeeld is ook een ondernemer in hart en nieren... en door het generatieverschil hebben we nog al eens meningsverschillen of hij snapt de helft niet...
het gaat niet om de details, maar in de kern heeft hij uiteindelijk toch bijna altijd gelijk... heel irritant!
(he, ik snap ineens waar die irritaties mbt opa bert vandaan komen? ;-) )
Think again!
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

05 oktober 2013

Beste paraplu,

Klopt wel wat u schrijft :lol:
ik bedoel de tips of advies niet vervelend
het is gratis en men hoeft het niet te lezen ;)
Doet men er niets mee ?
Is ook prima.

Ik help nu mijn klein kinders en die vinden mij regelmatig oer vervelend.
Maar met mijn vervelende oplettendheid op de centen, trek ik ze aardig door de crisis heen
en dit wordt dan wel gewaardeerd ;)

Nog 1 keer dan maar en dit is dan ook echt de allerlaatste keer.
Zoals 3x in andere topics schreef en bij aanmelden in een PM naar de moderator.
De kleinkinders geven aan mij Geen toestemming om hun website te vermelden
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

05 oktober 2013

De kleinkinders geven aan mij Geen toestemming om hun website te vermelden
Kan ik me wel wat bij voorstellen.
Als u mijn opa was wou ik openlijk ook niet me u worden geassocieerd. :lol:
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

20 december 2013

Volgens mij heeft 98% van alle kleine webshops/zelfstandigen wel een zakelijke rekening. Het zou niet eens bij me opkomen om het via mijn privérekening te laten lopen. Het openen van een zakelijke rekening was 1 van de eerste dingen die ik deed, ook al verdiende ik toen nog vrijwel niets. Het staat ook 100x professioneler naar je klanten, als je iets laat overboeken. En je houdt zakelijk/prive altijd gescheiden.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

20 december 2013

Ik vermoed dat het aantal zakelijke rekeningen bij vooral beginnende webshophouders (veel hobbymatig) heeeel laag is. En terecht wat Sisow en andere paymentproviders doen. Helemaal met het SEPA gezeur van komend jaar wat ingaat.
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

20 december 2013

Nederland is dan ook rijkelijk laat met het invoeren van de sepa standaard, ze hebben gewacht tot de uiterste datum. In belgie werken we al veel langer met sepa en niemand stelt er zich nog vragen bij. Even een periode aanpassen en dan weet je niet meer beter. Het heeft alleen maar voordelen, de betalingen uit het buitenland komen even snel binnen als die in het binnenland, en domicilieringen zijn nu eindelijk Europees te regelen zonder rompslomp.

Hopelijk richt de EU zich nu eens op de belachelijke termijnen om uitbetaald te worden voor oa MisterCash betalingen, die soms tot twee weken onderweg zijn, enkel en alleen maar omdat de payment providers met het geld kunnen spelen aangezien wel direct van de rekening van de klant gaat!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

02 januari 2014

Ik denk dat deze verandering niet helemaal voor rekening komt van Sisow en partijen als Mollie. Currence heeft gewoon besloten strenger te controleren, dat deden ze eerder in mindere mate.

Omdat partijen als Sisow en Mollie vroeger nogal eens gebruikt werden door oplichters en mensen toch ideal associëren met veilig betalen, worden er nu meer eisen gesteld aan de ontvanger. Zo moest deze eerst al een KVK inschrijving overleggen. Nu is het nog strenger gemaakt met een zakelijk rekeningnummer.

Of het een oplossing is? Ik denk het niet. Toch kost een zakelijk rekeningnummer niet de hoofdprijs. Het is alleen weer een extra kleine kostenpost welke samen optellen. Zeker voor een starter. Toch moet je je afvragen of je bedrijf levensvatbaar is als je die investering niet wilt doen. Je moet namelijk zaaien voor je kunt oogsten. Ook een webwinkel start je niet zonder een klein werkkapitaal.
een buitenlandse bank te zoeken of contant uit te laten betalen ;)
Met name de laatste optie, zou een leuk plaag stootje zijn voor banken.
Ik ken ook veel oud handelaars die daarvoor de voorkeur hebben. De enige reden is eigenlijk om het geld zwart te innen en geen belasting te betalen. Dan is het lucratief, maar dat lijkt me niet de bedoeling. In alle andere gevallen maak je de administratie nodeloos ingewikkeld en kost het alleen maar geld. De marges haal je namelijk met een efficiënt verwerkingsproces en goede automatisering. In de oude handel was dat nog in je hoofd te doen om vervolgens een schoenendoos met bonnetjes bij de boekhouder in te leveren, vandaag de dag is echter een goede administratie een must!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

02 januari 2014

En bij vele banken is het de 1e jaar een zakelijke rekening gratis of voor €1,95 per maand. Dus wat is het probleem? Je zult toch zoveel eruit halen dat je daarna wel iets van wat is het? €20,- per maand kwijt bent?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Dat is alleen eerste jaar inschrijving bij de KvK als ik mij niet vergis (iig bij de ING zo)

Ik dacht ff te bluffen met Sisow maar zag eergisteren opeens dat ze mijn account eruit gegooid hadden :shock: PWND. Toch maar overstag gegaan met de zakelijke rekening en eerlijk is eerlijk. 10 minuten later hadden ze me weer aangesloten. 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Klopt bij vele is dat ook zo, maar dat is toch niet zo vreemd. Als je begint wil je normaliter alles goed doen en dan kan je nog altijd leuk van zo'n voordeeltje meegenieten.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Ik heb zojuist maar ideal professional aangevraagd bij de Rabobank. Via een PSP is toch minder leuk dan verwacht :roll:
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Hoezo minder leuk?

En waarom de Rabobank? Ik hoor daar niets anders dan klachten over.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Omdat Icepay eens per maand uitbetaald, en dat gaat 2 maanden na de start al om een paar duizend euro per maand. En de Rabobank omdat we daar al 5 jaar zitten. Nooit klachten of problemen en het meeste is telefonisch te regelen. Als dat niet lukt zit het kantoor op 5 minuten rijden en daar zijn ze in staat alles te doen (de zakelijke afdeling zit daar).

Ik wil niet bij een bank zitten die zijn filialen "bankshop" of "service punt" noemt. Ik wil mensen die weten wat ze doen, en dat gaat in een dorp als het onze niet lukken bij de banken waar alles is wegbezuinigd.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Oké, maar je weet dat er meerdere PSP's zijn dan alleen Icepay? Vaag dat er zolang gewacht wordt om uit te betalen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Icepay is een prima PSP, maar als er een tweede bij moet blijf ik bezig. Via de bank is net zo makkelijk.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Zelf zoek ik nog steeds een PSP welke ideal betalingen 1 op 1 overboekt en vervolgens maandelijks een factuur stuurt voor de transactiekosten. Dat zou de administratie een stuk eenvoudiger maken. Ik snap echter dat hier voor de PSP en de webwinkel meer transactiekosten bij komen kijken waardoor voor een wekelijkse of maandelijkse uitbetaling wordt gekozen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Zelf zoek ik nog steeds een PSP welke ideal betalingen 1 op 1 overboekt en vervolgens maandelijks een factuur stuurt voor de transactiekosten. Dat zou de administratie een stuk eenvoudiger maken. Ik snap echter dat hier voor de PSP en de webwinkel meer transactiekosten bij komen kijken waardoor voor een wekelijkse of maandelijkse uitbetaling wordt gekozen.
We hadden voor onze andere diensten al een contract met Icepay, 95% daarvan is PayPal en dat staat direct op de rekening. Een logische keuze was om voor de webshop ook Icepay te gaan gebruiken. Hoewel het perfect werkt, is het "kwijt" zijn van geld voor maximaal een maand niet handig.

Waarom neem je niet direct een betaaldienst bij de bank af? Bijvoorbeeld een internet kassa of alleen Ideal? Om de kosten hoef je het niet te laten, lijkt me. We betalen bij Icepay meer per maand (en per transactie) dan bij de bank.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Icepay is een prima PSP, maar als er een tweede bij moet blijf ik bezig. Via de bank is net zo makkelijk.
Klopt. Elke bijschrijving op je zakelijke rekening kost geld. Ik zit bij ING, ook voor ideal. ING maakt een dagelijkse batch over. Naast de kosten voor elke ideal betaling kost elke bijschrijving ook weer geld. ING rekent per kwartaal achteraf af en het werkt verder prima.

Binnenkort stap ik over naar Sisow en bespaar dan op het ideal abo, de idealkosten en de kosten van het bijschrijven omdat ik dat per week laat doen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Zelf zoek ik nog steeds een PSP welke ideal betalingen 1 op 1 overboekt en vervolgens maandelijks een factuur stuurt voor de transactiekosten. Dat zou de administratie een stuk eenvoudiger maken. Ik snap echter dat hier voor de PSP en de webwinkel meer transactiekosten bij komen kijken waardoor voor een wekelijkse of maandelijkse uitbetaling wordt gekozen.
Nu vraag ik mij af hoe ik 1 op 1 moet zien als het om een PSP gaat.

Bedoel met Sisow heb je de keus, elke dag, elke week of elke maand een batch waarbij uitbetaald wordt (0,25 per batch, dus je kunt het zo duur maken als je zelf wil). En aan eind van de maand krijg je een factuur.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Ik heb ideal pro bij de rabo. Ik betaal enkel per ideal transactie. Het is natuurlijk erg vreemd, als je dan ook los voor de bijschrijving moet betalen. Dat is bij de rabobank niet het geval. Het bijschrijven is vrijwel direct. Ik ken geen payment provider die goedkoper is en het geld staat altijd direct op de rekening.

Per 3 maanden betaal je de transactie kosten. Dat wordt automatisch afgeschreven en krijg je per post een factuur van.

Klachten heb ik nog totaal niet gehad. Wel staat het internet vol met de internet kassa van de Rabobank. Allicht zijn mensen daar mee in de war?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Ik ken geen payment provider die goedkoper is en het geld staat altijd direct op de rekening.
Wat zijn je kosten per transactie?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Ik ken geen payment provider die goedkoper is en het geld staat altijd direct op de rekening.
Wat zijn je kosten per transactie?
Ik geloof 35 cent per transactie.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Ik geloof 35 cent per transactie.
En wat als je het maandabonnement verdisconteert? (Ik betaal zelf all-in 44 cent met een automatische en kosteloze uitkering op elke maandag.)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Die all-in prijs is natuurlijk afhankelijk van het aantal transacties. Rabobank professional kost 20 euro per maand.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

03 januari 2014

Tarief is 0,40 per transactie. Heeft dus pas zin, als je 300 of meer transacties per maand verwacht. Anders hoef je het om het geld niet te doen. Dan is ideal lite of een payment provider in ieder geval goedkoper.

Zelf heb ik de overstap pas gemaakt toen ik ongeveer 500 transacties per maand op zat. Tot die tijd was ik huiverig, omdat ideal pro ook nogal gedoe is met aansluiten. Zeker, omdat ik een zelf gebouwde webshop heb. Dus de standaard 'koppelingen' heb ik niets aan. Ik moest dus ook een betaal koppeling zelf bouwen... Dat was op zich nog te doen. Echter is dit met de SEPA veranderingen nog een stuk gecompliceerder geworden. Ik zou dit nu zeker bestempelen als gevorderd om dit te maken. Voor een beginnend programmeur kan dit erg lastig zijn.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Kaart
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 januari 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

13 februari 2014


In 2015 zou bij EU wet vooruitbetaling niet meer mogen.
Vooruitbetaling eisen mag nu al niet. Je moet de klant ook de optie geven achteraf te betalen. Daar verandert dan (in Nederland tenminste) niks aan.

Of bedoelt u dat de optie vooruitbetaling überhaupt niet meer mag? Dat zou me wat zijn, dat een klant verplicht wordt achteraf te betalen!

Mensen met schulden worden dan sowieso uitgesloten van aankopen via internet. En er zullen snel meer mensen met schulden bijkomen omdat mensen het zicht op hun uitgaven verliezen als alles via achteraf betalen gaat.

Lijkt me niet dat de EU zoiets gaat invoeren...

Als u bedoelt dat je niet meer 50% vooruitbetaling mag eisen, dan snap ik het punt niet. Dan verandert er nog steeds weinig voor de gemiddelde webshop. Naar mijn weten bieden de meeste webshops of geen achteraf betalen aan (en houden zich nu dus ook al niet aan de wet), of achteraf betalen van het volledige bedrag.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

14 februari 2014

Lijkt me niet dat de EU zoiets gaat invoeren...
Lijkt mij ook niet. Ik heb de reacties dus verwijderd. Opabert mag eerst met een duidelijkere bron noemen voor hij zoiets hier verkondigt. Ook ik kom wel eens bij verenigingen en herken het niet.
 
lame
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 december 2013

Re: Einde Ideal voor kleine webshops en zelfstandigen?!?!?

14 februari 2014

Als achteraf betaling wordt verplicht, ontstaan er meer partijen die daarop inspringen. Er komt gewoon een extra laag tussen in de vorm van Klarna, Billink en concurrenten.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht