iDEAL transacties te duur?

1
Beste leden,

Wat vinden jullie van het bedrag wat er per transactie betaald wordt voor iDEAL? Ik las online dat er in 2012 117 miljoen iDEAL transacties verwerkt zijn. Uitgaande van een gemiddelde transactiekosten van 0,50 euro is dan dus een omzet van 58,5 miljoen euro. Wat gebeurd er met dit geld? En waarom is een normale overboeking zoveel goedkoper?

kan me voorstellen dat er in het begin behoorlijk terug verdient moest worden op de investeringen in iDEAL, maar met deze resultaten zou je toch wel eventuele investeringen eruit moeten hebben.
Uiteraard blijft er ook nog een deel bij de bank hangen.

Erwin

Re: iDEAL transacties te duur?

2
Geen idee in hoeverre het vergelijkbaar is met een pin transactie, maar als een pin transactie maar enkele centen kost, is het inderdaad merkwaardig dat iDeal zo veel kost. Een overschrijving naar een bank kost zakelijk ook niet meer dan een paar cent. iDeal is slechts een tussenpersoon..

Re: iDEAL transacties te duur?

3
Ja en iDeal hoef je ook niet te programmeren hè, hoeft niets voor gedaan te worden. En de bedrijven die iDeal aanbieden mogen er ook niets aan verdienen (al zijn sommige overdreven).

Vergeet even niet dat hoe meer er digitaliseert wordt, hoe duurder. Bedrijven kunnen dan besparen, maar vinden dan ergens anders geld. Maar ja onderhoud kost ook niets natuurlijk, is gratis.

Re: iDEAL transacties te duur?

4
Er wordt een commerciële dienst geleverd en daar betaal je voor. Dit zijn de enige inkomsten voor een PSP bijvoorbeeld. Ergens rond de 50ct vind ik een redelijke prijs. In vergelijking met Paypal of creditcards is dit een laag bedrag. Vroeger was het een stuk duurder. Dus, nee het is niet (te) duur wat mij betreft. En het mooiste is: sinds ideal zelden nog onbetaalde orders, dus die 50ct meer dan waard.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: iDEAL transacties te duur?

5
Cardexchange.com schreef:Er wordt een commerciële dienst geleverd en daar betaal je voor. Dit zijn de enige inkomsten voor een PSP bijvoorbeeld. Ergens rond de 50ct vind ik een redelijke prijs. In vergelijking met Paypal of creditcards is dit een laag bedrag. Vroeger was het een stuk duurder. Dus, nee het is niet (te) duur wat mij betreft. En het mooiste is: sinds ideal zelden nog onbetaalde orders, dus die 50ct meer dan waard.


Inderdaad en je weet niet precies welke marge ideal zelf eraan overhoud. En liever deze prijs en veiligheid, onderhoud, vernieuwing wordt goed doorgevoerd dan een nog goedkoper, afgestapt systeem, want het mag niets kosten voor de afnemer. Dat gaat niet werken.