Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

1
Ik maak sinds een paar maanden gebruik van betaalprovider Sisow. Dit, omdat het uit financiële overwegingen vrij voordelig is voor een startende webwinkel. Ik maak via Sisow gebruik van iDeal en Mister cash/Bancontact.

Het is al een paar keer voorgekomen dat op een willekeurige dag heel veel betalingen in mijn webwinkel niet lukken. Klanten geven aan dat ze niet worden doorgestuurd naar het iDeal/Mistercash Bancontact systeem om hun betaling te kunnen afronden. Dit leidt tot omzetverlies en een mail sturen naar de klant of ze hun bestelling opnieuw willen plaatsen, wordt maar zelden op gereageerd.

Ik heb hier al eerder contact over opgenomen met Sisow. Ze leggen de "schuld" echter bij de klanten. De status staat aangegeven als 'expired', waardoor de klant dus niet binnen een bepaalde tijdsduur (lees: 15 minuten) hun betaling afrondt. Dat klinkt logisch, maar als een klant nooit wordt doorgestuurd, verloopt deze tijd automatisch. Ik kan hier dus weinig mee.
Zijn er hier mede Sisow-gebruikers die dezelfde problemen ondervinden?

Ik wil het vertrouwen in mijn organisatie hoog houden. Ik ben daarom aan het kijken naar alternatieve Payment Providers. Door veel mensen uit het bedrijfsleven wordt Buckaroo aangeprezen. Ik heb al een beetje rond gekeken op hun website, maar de prijzen (transactiekosten, maandelijkse kosten etc) liggen stukken hoger. Alhoewel, als ik de gemiste omzet moet optellen, is een overstap naar Buckaroo wel de overweging waard (mits er hier niet dezelfde problemen ontstaan, haha).

Ik ben benieuwd of er hier meer mensen gebruik maken van Buckaroo. Hoe jullie ervaringen zijn? Ontvangen jullie ooit soortgelijke mails van klanten dat ze niet worden doorgeleid bij Buckaroo? Kortom: hoe zijn jullie ervaringen met Buckaroo.

Als er andere alternatieve Payment Providers zijn, hoor ik dit uiteraard ook heel graag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

5
CM13 schreef:Klanten geven aan dat ze niet worden doorgestuurd naar het iDeal/Mistercash Bancontact systeem om hun betaling te kunnen afronden.
Dat klinkt toch typisch als een fout in je webwinkelsoftware. Speelt het probleem pas sinds kort? Dan ligt het misschien aan de overgang naar SEPA.

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

7
CM13 schreef:Zou kunnen, maar ik zit zelf bij SEOshop en de terugkoppeling is gewoon prima ingesteld. Is geen ingewikkeld gedoe, maar slechts het invullen van de MerchantID en Merchantkey. Daar kan het dus niet aan liggen.
Als het allemaal zo simpel was ;)

Zit zelf ook bij SEOshop, vaak genoeg problemen mee gehad. Denk toch echt dat je probleem bij SEOshop moet zoeken en niet bij Sisow. Succes.

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

9
Ik heb ook enkele malen per maand een expired.

Dit ligt volgens mij niet zozeer aan de winkelsoftware, maar het steeds toenemende aantal mobiele surfers die op de betaalpagina van sisow komen en geen kaartlezer bij de hand hebben om de transactie te bevestigen. Geen idee hoe dit voor iDeal werkt op mobiele apparaten, maar voor mister cash is een kaartlezer van de bank noodzakelijk. Sommige cancelen dan, andere sluiten het venster en dan krijg je een expired. Het lijkt me dat daar dringend een oplossing voor nodig is.

Veelal weten mobiele klanten die beperking en betalen ze met Paypal, dat is duidelijk te zien in het hoge aantal mobiele checkout betalingen in mijn paypal geschiedenis.

Dat is dan ook een van de hoofdredenen dat ik paypal blijf aanbieden (zelfstandig en niet via sisow).

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

10
tvserieshop schreef:Ik heb ook enkele malen per maand een expired.

Dit ligt volgens mij niet zozeer aan de winkelsoftware, maar het steeds toenemende aantal mobiele surfers die op de betaalpagina van sisow komen en geen kaartlezer bij de hand hebben om de transactie te bevestigen. Geen idee hoe dit voor iDeal werkt op mobiele apparaten, maar voor mister cash is een kaartlezer van de bank noodzakelijk. Sommige cancelen dan, andere sluiten het venster en dan krijg je een expired. Het lijkt me dat daar dringend een oplossing voor nodig is.

Veelal weten mobiele klanten die beperking en betalen ze met Paypal, dat is duidelijk te zien in het hoge aantal mobiele checkout betalingen in mijn paypal geschiedenis.

Dat is dan ook een van de hoofdredenen dat ik paypal blijf aanbieden (zelfstandig en niet via sisow).
Als dat zo zou zijn, dan kan TS dit ook makkelijk concluderen door te kijken naar deze orders die gefaalt zijn en of ze op een mobile device zijn besteld of niet.

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

11
Ik ben zelf een jaar klant bij Sisow.
Ik heb dagelijks last van Expired en zelfs Failure statussen bij MisterCash-transacties.
Soms doen klanten er 10-20min. over om te kunnen betalen. Soms zitten ze vast, en moeten ze een andere browser gebruiken. Het hangt ook van periode tot periode af. Soms is het een drama, soms heb ik weken geen probleem (wel expired statussen).

Nu ben ik toch tot het besluit gekomen om over te stappen. Ook omdat door het volume dat ik draai, ergens anders veel voordeliger uit kom. Maar het missen van omzet is natuurlijk wel een drama. Daarnaast biedt Sisow geen Visa of MasterCard aan. Iets wat toch echt een must is. Via Paypal (guest checkout) is ook niet prettig voor klanten.

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

15
Wij op zeer korte termijn zoeken naar een alternatief voor Sisow. Soms gaat het een paar weken goed, gevolgd door mislukte betalingen van ong. 80%. Geen touw aan vast te knopen, maar schrikbarend genoeg gemiddeld 50% mislukte betalingen over ong. een jaar. Allemaal expireer of cancelled.
Dit tegenover een een percentage van nog. 3% bij Ideal (rechtstreeks bij de bank)