Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
CM13
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 november 2013

Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

11 november 2013

Ik maak sinds een paar maanden gebruik van betaalprovider Sisow. Dit, omdat het uit financiële overwegingen vrij voordelig is voor een startende webwinkel. Ik maak via Sisow gebruik van iDeal en Mister cash/Bancontact.

Het is al een paar keer voorgekomen dat op een willekeurige dag heel veel betalingen in mijn webwinkel niet lukken. Klanten geven aan dat ze niet worden doorgestuurd naar het iDeal/Mistercash Bancontact systeem om hun betaling te kunnen afronden. Dit leidt tot omzetverlies en een mail sturen naar de klant of ze hun bestelling opnieuw willen plaatsen, wordt maar zelden op gereageerd.

Ik heb hier al eerder contact over opgenomen met Sisow. Ze leggen de "schuld" echter bij de klanten. De status staat aangegeven als 'expired', waardoor de klant dus niet binnen een bepaalde tijdsduur (lees: 15 minuten) hun betaling afrondt. Dat klinkt logisch, maar als een klant nooit wordt doorgestuurd, verloopt deze tijd automatisch. Ik kan hier dus weinig mee.
Zijn er hier mede Sisow-gebruikers die dezelfde problemen ondervinden?

Ik wil het vertrouwen in mijn organisatie hoog houden. Ik ben daarom aan het kijken naar alternatieve Payment Providers. Door veel mensen uit het bedrijfsleven wordt Buckaroo aangeprezen. Ik heb al een beetje rond gekeken op hun website, maar de prijzen (transactiekosten, maandelijkse kosten etc) liggen stukken hoger. Alhoewel, als ik de gemiste omzet moet optellen, is een overstap naar Buckaroo wel de overweging waard (mits er hier niet dezelfde problemen ontstaan, haha).

Ik ben benieuwd of er hier meer mensen gebruik maken van Buckaroo. Hoe jullie ervaringen zijn? Ontvangen jullie ooit soortgelijke mails van klanten dat ze niet worden doorgeleid bij Buckaroo? Kortom: hoe zijn jullie ervaringen met Buckaroo.

Als er andere alternatieve Payment Providers zijn, hoor ik dit uiteraard ook heel graag.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

11 november 2013

Kan ook aan jouw webshop systeem liggen dat niet helemaal correct functioneert, schuld bij sisow leggen lijkt voor de hand liggend, maar uiteindelijk verwijst jouw website de klant door. Sisow verwijst jouw klant niet door.
 
CM13
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

11 november 2013

Zou kunnen, maar ik zit zelf bij SEOshop en de terugkoppeling is gewoon prima ingesteld. Is geen ingewikkeld gedoe, maar slechts het invullen van de MerchantID en Merchantkey. Daar kan het dus niet aan liggen.
 
Gebruikersavatar
DorkV89-
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 juni 2012

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

11 november 2013

Welk webshop systeem gebruik je? Bij sisow heb ik heeeel af en toe dat er 1 expired is. Ik vermoed dan vaak toch dat de klant zich bedacht heeft.
Bij pay.nl had ik wel altijd gedoe. Daar was het gewoon spannend of het wel of niet gelukt was.

Voor mij is Sisow de beste.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

12 november 2013

Klanten geven aan dat ze niet worden doorgestuurd naar het iDeal/Mistercash Bancontact systeem om hun betaling te kunnen afronden.
Dat klinkt toch typisch als een fout in je webwinkelsoftware. Speelt het probleem pas sinds kort? Dan ligt het misschien aan de overgang naar SEPA.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

12 november 2013

Ik maak zelf ook gebruik van Sisow , en hier nergens geen problemen mee.

Natuurlijk heb ik wel eens een expired of een cancel moment, maar dat ligt dan aan de klant zelf.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

12 november 2013

Zou kunnen, maar ik zit zelf bij SEOshop en de terugkoppeling is gewoon prima ingesteld. Is geen ingewikkeld gedoe, maar slechts het invullen van de MerchantID en Merchantkey. Daar kan het dus niet aan liggen.
Als het allemaal zo simpel was ;)

Zit zelf ook bij SEOshop, vaak genoeg problemen mee gehad. Denk toch echt dat je probleem bij SEOshop moet zoeken en niet bij Sisow. Succes.
 
stickythings
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 september 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

13 november 2013

Bij ons wisselt het sterk. Wij hebben een periode gehad dat 80% van de betalingen via Sisow (Mr.Cash) mislukte. De laatste tijd lijkt het echter weer normaal te werken en hebben wij niet meer cancelled of expireer transacties dan met iDeal.
Waar het aan ligt?
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

16 november 2013

Ik heb ook enkele malen per maand een expired.

Dit ligt volgens mij niet zozeer aan de winkelsoftware, maar het steeds toenemende aantal mobiele surfers die op de betaalpagina van sisow komen en geen kaartlezer bij de hand hebben om de transactie te bevestigen. Geen idee hoe dit voor iDeal werkt op mobiele apparaten, maar voor mister cash is een kaartlezer van de bank noodzakelijk. Sommige cancelen dan, andere sluiten het venster en dan krijg je een expired. Het lijkt me dat daar dringend een oplossing voor nodig is.

Veelal weten mobiele klanten die beperking en betalen ze met Paypal, dat is duidelijk te zien in het hoge aantal mobiele checkout betalingen in mijn paypal geschiedenis.

Dat is dan ook een van de hoofdredenen dat ik paypal blijf aanbieden (zelfstandig en niet via sisow).
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

16 november 2013

Ik heb ook enkele malen per maand een expired.

Dit ligt volgens mij niet zozeer aan de winkelsoftware, maar het steeds toenemende aantal mobiele surfers die op de betaalpagina van sisow komen en geen kaartlezer bij de hand hebben om de transactie te bevestigen. Geen idee hoe dit voor iDeal werkt op mobiele apparaten, maar voor mister cash is een kaartlezer van de bank noodzakelijk. Sommige cancelen dan, andere sluiten het venster en dan krijg je een expired. Het lijkt me dat daar dringend een oplossing voor nodig is.

Veelal weten mobiele klanten die beperking en betalen ze met Paypal, dat is duidelijk te zien in het hoge aantal mobiele checkout betalingen in mijn paypal geschiedenis.

Dat is dan ook een van de hoofdredenen dat ik paypal blijf aanbieden (zelfstandig en niet via sisow).
Als dat zo zou zijn, dan kan TS dit ook makkelijk concluderen door te kijken naar deze orders die gefaalt zijn en of ze op een mobile device zijn besteld of niet.
 
christiaan_01
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 augustus 2012

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

19 december 2013

Ik ben zelf een jaar klant bij Sisow.
Ik heb dagelijks last van Expired en zelfs Failure statussen bij MisterCash-transacties.
Soms doen klanten er 10-20min. over om te kunnen betalen. Soms zitten ze vast, en moeten ze een andere browser gebruiken. Het hangt ook van periode tot periode af. Soms is het een drama, soms heb ik weken geen probleem (wel expired statussen).

Nu ben ik toch tot het besluit gekomen om over te stappen. Ook omdat door het volume dat ik draai, ergens anders veel voordeliger uit kom. Maar het missen van omzet is natuurlijk wel een drama. Daarnaast biedt Sisow geen Visa of MasterCard aan. Iets wat toch echt een must is. Via Paypal (guest checkout) is ook niet prettig voor klanten.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

20 december 2013

Heb Sisow bij ongeveer dertig klanten geïnstalleerd... maar nauwelijks tot geen problemen. Natuurlijk zit er wel eens een expired tussen maar die heb je ook bij iDEAL direct van de bank.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

20 december 2013

Ik heb zelf ook Sisow en nooit problemen. Ik heb zelfs ook weinig expired en weinig annuleringen.

Wellicht kan het te maken hebben met je website, zoals laatst iemand ook had met zijn magento.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

21 december 2013

Ik heb geen problemen met Sisow. Het gebeurt wel af en toe dat een klant pas na een 2e of 3e poging betaalt, maar er zijn heel weinig klanten die uiteindelijk niet betalen.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

23 januari 2014

Wij op zeer korte termijn zoeken naar een alternatief voor Sisow. Soms gaat het een paar weken goed, gevolgd door mislukte betalingen van ong. 80%. Geen touw aan vast te knopen, maar schrikbarend genoeg gemiddeld 50% mislukte betalingen over ong. een jaar. Allemaal expireer of cancelled.
Dit tegenover een een percentage van nog. 3% bij Ideal (rechtstreeks bij de bank)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Betalingen lukken niet via Sisow? Buckaroo alternatief?

23 januari 2014

Cardgate. Misschien iets duurder dan SiSow, maar zeer betrouwbaar. ALLE betaalmogelijkheden mogelijk, ook creditcards. Ik heb er goede ervaringen mee. Expired heb je overal, dat ligt meestal aan onvoldoende saldo, weggeraakte cardreaders, niet opgeladen telefoons etc.