Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
marlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 juni 2011
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

28 juni 2011

Voor startende webshops is het echt een uitkomst dat zij toch aan een keur merk kunnen komen op deze manier.
Nou kunnen we zeuren en doen over dat we er al zoveel hebben, maar als dit keurmerk misschien adverteerders en een contributie op maat verzint denk ik dan.... Waarom hebben daar al die andere keur merken niet aan gedacht?

En over controlleren, ik heb zelf ooit eens een geluids kaart gekocht bij een redelijke groote webshop die wel 3 keur logo's had en daarbij ook in de lijst stond...
Helaas geen geluids kaart en geen geld retour dus of een gratis keurmerk of een keurmerk van 149 ex zegt mij niet zoveel.
Het is meer hoe de gedachten in de organistatie is en wat de toekomst plannen zijn.

Ik denk dat dit keurmerk echt wel toekomst heeft, vooral als het gericht kan op grote en kleine ondernemers!

Ik zeg keurmerk oke! :wink:
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

28 juni 2011

Waarom dan niet gewoon zelf in photoshop even een leuk keurmerk in elkaar soepen en dat op je site knallen? Dat zegt net zo veel..
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

28 juni 2011

Als je 1000 mensen keurmerken aan laat wijzen, van welke ken je? En ze de keus geeft uit 10 keurmerken, waarvan er 2 verzonnen zijn die niet bestaan, zijn er altijd nog een flink aantal mensen die niet bestaande keurmerken ook herkennen. Dus ja, ook fotosoepen lijkt een positief effect te hebben.

Dat Libertes al geen zin meer lijkt te hebben in de discussie, zegt misschien ook genoeg.

Libertes is een marketingbureau wat zichzelf een keurmerk heeft aangemeten en zichzelf dus met zijn eigen keurmerk goedkeurt. Dat ze op de keurmerk site zichzelf dan weer niet aangeven als partner. Ik vind t gewoon allemaal net niks. De meeste aangesloten shops voldoen ook in de verste verte nog niet aan de wettelijke regels, ook niet na belofte van verbetering. We zijn al maanden verder, zolang hoeft dan nu ook weer niet te duren om die paar shops door te lichten.
En dat is toch wel HET punt waarvan je verwacht dat dit goed moet zijn.

@marlin Ik vraag me af wat inderdaad de bedoeling is van dit keurmerk en de richting van dit bedrijf. Want vanuit een kritisch oogpunt is het niks waard voor de beoogde markt.
 
GAP
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mei 2011

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

28 juni 2011

Allemaal een beetje onzin. Een keurmerk moet vertrouwen genereren. Dat doen ze door in het nieuws te treden en strenge eisen te stellen. (en voor betalen) Gratis is leuk voor de webwinkel maar niet voor de consument. Er zijn momenteel 2 spelers die dat weten. De rest is onzin. Als je dit wilt opzetten begin dan met een goede strategie en ga niet simpel gratis roepen!

Is hetzelfde als gratis verzendkosten. De consument is niet achterlijk!

Webwinkels vervuil je site niet met deze onzin. Beter geen keurmerk dan een wazig keurmerk.

Het beste keurmerk zijn je referenties. Doe je werk goed en geef 150% garantie. Of wat dan ook. Dan gaan ze je roepen. Daar kan geen keurmerk tegenop :shock:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

22 juli 2011

Dat Libertes al geen zin meer lijkt te hebben in de discussie, zegt misschien ook genoeg.
Zelf probeer ik mijn conclusies te trekken uit dit topic. Ik kan wel tegen elke bewering ingaan met argumenten, maar dit werkt niet. Zelf neem ik de tijd om de kritiek 1 voor 1 mee te nemen in de vorm van verbeteringen. Zo zijn we sinds kort al veranderd in een stichting, nu weet ik dat dit niet al het wantrouwen van mensen weg zal nemen, maar dit geeft wel goed aan dat de insteek toch echt is een onafhankelijk keurmerk neer te zetten zonder enig belang van Libertes.
Webwinkels vervuil je site niet met deze onzin. Beter geen keurmerk dan een wazig keurmerk.

Het beste keurmerk zijn je referenties. Doe je werk goed en geef 150% garantie. Of wat dan ook. Dan gaan ze je roepen. Daar kan geen keurmerk tegenop
Ik hoop echt te kunnen bewijzen dat we meerwaarde kunnen bieden. Zo gaan we actief bemiddelen bij geschillen, denk een grote meerwaarde voor de klant. Tevens is referenties een groot onderdeel van dit keurmerk, deze monitoren we dan ook om ze zo veel mogelijk onafhankelijk te houden.


Kortom, veel kritiek van veel kanten. Deels gegrond, deels ongegrond. Ik probeer er in ieder geval mijn voordeel mee te doen. We komen telkens een stapje dichterbij waar ik uit wil komen. Een open, transparant keurmerk wat ook echt meerwaarde biedt richting de consument.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

22 juli 2011

Kortom, veel kritiek van veel kanten. Deels gegrond, deels ongegrond.
Misschien zijn jullie iets te overenthousiast van start gegaan. Daardoor staat je nu een heel vervelende klus te wachten: je zult het keurmerk van meerdere onlangs goedgekeurde webshops weer moeten intrekken.

Het kan niet zo zijn dat een keurmerk webshops goedkeurt die de wet overtreden. Of die webshops dat nu doen uit onwetenheid/onbenul of uit boze opzet, doet er per saldo niet toe: de wet wordt overtreden en julllie keurmerk bedekt dat met de mantel der liefde.

Als je deze situatie niet ten goede keert, verzand je in een kuil waarin je per se niet wilt stranden: goede en betrouwbare webshops gaan het keurmerk niet voeren omdat hetzelfde keurmerk is terug te vinden bij slechte en onbetrouwbare wetsovertreders.

Om niemand in het openbaar te kakken te zetten, kan ik je per PM of e-mail ook wel uitleggen welke webshops welke wet overtreden.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

22 juli 2011

Ik had dit keurmerk ook eerst op de site staan. Ik heb het weggehaald puur om het feit idd dat er webshops waren die dit keurmerk op hun site hadden staan waar niks van klopte :(
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

23 juli 2011

Daardoor staat je nu een heel vervelende klus te wachten: je zult het keurmerk van meerdere onlangs goedgekeurde webshops weer moeten intrekken.
Hier heeft een collega van mij ze op 26 April jongstleden al ruim op gewezen, ze gaven aan 1 keer te controleren en dan steeksproefgewijs nog te controleren. Aan de hand van webshops die hier in de feedback voorbij kwamen werd duidelijk dat de eerste screening al nergens op sloeg op het wettelijke gedeelte.

Er is in de bewuste mailwisseling beterschap toegezegt, echter is daar nog niets van te merken, want alle shops die toen door ons zijn nagekeken en niet voldeden aan de wet staan er nog steeds op. Ergste was zelfs nog dat ze ons om voorbeelden gingen vragen. Toen hebben we een steekproef gedaan onder de eerste 20 webshops in de mode categorie, hieronder het resultaat hiervan zoals dit ook is doorgegeven via de mailwisseling.

U vraagt ook voorbeelden, nou bij deze... Onze zeer teleurstellende ervaring
van de eerste 20 webshops in uw mode en kleding categorie.
Voldoen wel aan de wet : 2 shops
Voordeel van de twijfel : 2 shops
Voldoen NIET aan de wet : 16 shops


Na 20 shops zijn we opgehouden omdat het resultaat zo hopeloos was...


Dus ja leuk, stichting van maken vanwege de prijs... Het gaat niet om de prijs, en dat schijnt niet echt door te dringen. Het gaat er om dat de webshop wereld zich nu eens aan de wet gaat houden om de consument vertrouwen te geven en het ondernemers klimaat daar automatisch ook beter van wordt.

We zijn nu maanden verder en de situatie wordt alleen maar erger omdat alle webshops die nergens anders een keurmerk krijgen zich hier gaan verzamelen. (ook makkelijk :lol: )
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

23 juli 2011

In het andere topic had ik het over euro safe shop, nu zie ik heel veel winkels met euro safe shop en met de webwinkelkeur)...

Ik heb webwinkelkeur er ook bij staan.. :?
Maar ook een goed keurmerk van safe2shop.
En die lieten mij zomaar niet toe! moest wel het 1 en ander aanpassen.

Eigenlijk zou er vanuit de comsumentenbond 1 keur merk moeten komen!
Herkenbaar voor iedereen..(en betaalvaar voor iedereen)
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

30 augustus 2011

Ik zoek liever iemand die niet dit soort onzin opmerkingen plaatst en niet de mede webwinkel eigenaren elke keer op het verkeerde been zet. Zoals uw keurmerken verhaal, het is niet voor niks dat er een site als CunsuWijzer is en dat er daar maar twee op staan.
U bent (bijna) altijd heilig overtuigd van uw gelijk, ik ben (bijna) altijd heilig overtuigd van uw ongelijk en vind het zeer onprofessioneel dat u al dit soort dingen op deze site plaatst zonder open te staan voor discussie of mening verandering.
U zou beter moeten weten.
Toen ik jong was heb ik ook heel erg veel fouten gemaakt,
sterker nog ik barste van de verkeerde beslissing en juist door NIET te luisteren naar mensen met meer ervaring.

Het merendeel van de mensen op dit forum zijn particulieren marktplaats verkopers of gewoon geluk zoekers met 0,0 ervaring binnen het bedrijfsleven.
Dat zie ik aan de vragen die ze stellen en de antwoorden die vervolgens worden gegeven.
Ze denken en handelen als particulieren i.p van uit een ondernemers visie.
Al die mensen zijn binnen paar jaar failliet doordat ze veel en dezelfde fouten maken.

Weinigen begrijpen (nog) hoe de echte harde boze zaken wereld in elkaar steekt.
Die zaken wereld is keihard met zijn eigen ongeschreven regels en omgangsvormen.
Dat leer niet op school en al helemaal niet op de universiteit, maar alleen door 40 jaar mee te lopen in die wereld ( elke ervaren ondernemer kan dit verhaal bevestigen ).

Binnen kort schrijf ik een boek over jonge ondernemers
dat wordt de 3e in lijn.

Succes en vooral wijsheid in je verdere jonge leven
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

30 augustus 2011

In het andere topic had ik het over euro safe shop, nu zie ik heel veel winkels met euro safe shop en met de webwinkelkeur)...
Ik heb webwinkelkeur er ook bij staan.. :?
Maar ook een goed keurmerk van safe2shop.
En die lieten mij zomaar niet toe! moest wel het 1 en ander aanpassen.
Eigenlijk zou er vanuit de comsumentenbond 1 keur merk moeten komen!
Herkenbaar voor iedereen..(en betaalvaar voor iedereen)
1 keurmerk is prima.
U denkt vanuit de particulier,
juist niet door een consumentenbond.
Dat gaat alleen om de centen en niet om uw belangen als ondernemer.

Denk en handel meer vanuit een ondernemer.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Eccellente
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 april 2010
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

21 oktober 2011

Wat een geweldig initiatief!
Eccellente.nl
twitter.com/eccellente
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

21 oktober 2011

1 keurmerk is prima.
U denkt vanuit de particulier,
juist niet door een consumentenbond.
Dat gaat alleen om de centen en niet om uw belangen als ondernemer.

Denk en handel meer vanuit een ondernemer.
Wat heb je aan een keurmerk waarbij vanuit de ondernemer is gedacht? Je hebt toch een keurmerk juist om je klanten gerust te stellen? Of zie ik dat nou compleet verkeerd?

Persoonlijk kijk ik al niet eens meer naar alle keurmerken want ze zeggen me niks en diverse winkels plempen de logo's gewoon neer zonder dat ze gekeurd zijn.
Dus als consument zijnde heb ik liever 1 keurmerk met een beetje autoriteit en een bekende staat van dienst. Ja, zoals de consumentenbond.
 
Eccellente
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 april 2010
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

21 oktober 2011

@Tink:

Er is vorig jaar gesproken over een Europees keurmerk
http://www.customertalk.nl/nieuws/id414 ... shops.html

Helaas daarna verdacht stil gebleven.
Eccellente.nl
twitter.com/eccellente
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

25 oktober 2011

Dat is normaal bij EU en de aangekoppelde staten, die hebben woorden geen daden :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Keurmerk_Is_Onzin
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 september 2012

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

17 september 2012

:( Helaas is het allemaal lucht, als ondernemer gedacht of als consument gedacht!

Het ergste van dit keurmerk is, liegen! We zijn niet commercieel! Wat is dit dan, je krijgt zelfs een vergoeding voor aanmeldingen zie, https://www.webwinkelkeur.nl/affiliate/

Als ondernemer gedacht is het lidmaatschap van (heden) 7,00 euro per maand een koopje, immers zijn het het onkosten die je maakt voor het behalen van winst en daardoor geheel aftrekbaar.

Voor elke startende en bestaande onderneming is de omzet belangrijk. Met voldoende omzet kan er ook worden geïnvesteerd in keurmerk dus de prijs per jaar is feitelijk niet zo relevant.

De vraag moet zijn ROI, zoals een beetje ondernemer toch echt wel zou moeten begrijpen.

Het woord Gratis wordt hier nogal aangevallen, ik verkoop zelf ook, 99,9% gebeurt dit online.

Wat vele van ons (de ondernemers op internet) echt wel weten is dat 99% van alle geopende websites weer worden beëindigd! Veel daarvan gaan binnen 2 jaar alweer offline.

Te weinig ROI is nagenoeg altijd de reden. Zelf ben ik nu niet hier om voor mij reclame te maken, ik ga hier dus geen sites van mij of die opgezet zijn door mij noemen. Voor diegene die wel graag op deze sites willen kijken, stuur even een privébericht, je mag ze gerust weten. Voor nu even zonder url's.

Een website opzetten en onderhouden is meestal wel te doen, zeker tegenwoordig is er een enorme berg aanbod van sites en software die GRATIS is (geen omzet nodig dus voor iedereen bereikbaar) waarmee iedereen een website kan beginnen. Er zijn ook veel aanbieders die een zogenaamd doorgroei pakket hebben, zodra je begint te groeien (Omzet maakt) kun je daarmee doorgroeien.

De kunst van succes behalen, is weten wat, wanneer en vooral hoe te gebruiken.

Wat heeft een webwinkel nodig om te mogen bestaan?

1. De webwinkel dient aan alle wettelijke voorwaarden te voldoen, een boete wil niemand. Daarbij is internet nou eenmaal onveilig en dus zal je hier zeker veel waarde aan moet hechten. Het laatste wat je als goed ondernemer wilt is, dat de veiligheid zo slecht is, dat de privacy van je klanten wordt vrijgegeven aan de kapers met slechte bedoelingen en onderschat niet hoe vaak er concurrenten zijn die dat ook zullen proberen.

2. De regels van Internet. Een site is niks meer dan een projectie in HTML, of te wel totaal niet persoonlijk, toch is weten met wie je te maken hebt ook volgens de netiquette (regels van het internet) de eerste vereiste voor een succesvol en langdurig bestaan. Een heel groot gedeelte van de bezoekers weet wat deze regels zijn en elk van hun kan je site melden, bijvoorbeeld aan DMOZ of Google. Geen bezoekers meer vanuit de zoekmachines is dan het gevolg, de kosten voor adverteren op internet zijn voor de meeste kleine ondernemers een enorm probleem.

De bovenstaande regels dien je als ondernemer en ook als particulier altijd te respecteren.

Deze 2 regels zijn ook alles omvattend als het gaat om het wel of niet mogen voeren van een keurmerk, lees ze allemaal maar eens door dan zul je vanzelf zien dat gekeurd zijn dan niks meer inhoud, een keurmerk is ook een geschillen commissie echter er is maar een zeer beperkt aantal vormen van ondernemen waarbij er niet al jaren een branche organisatie is en die behartigen ook al in belangen, net als de consumentenbond.

Een melding op TROS Radar, klacht.nl en dergelijke is nooit leuk voor de ondernemer, als het een kleine zelfstandige is zal deze daardoor zeker extra omzet missen en dus na verloop van tijd een grote kans krijgen om de website te sluiten. Een groot bedrijf daar in tegen profiteert daar vaak alleen maar van, hoe langer het topic er op staat, hoe meer mensen het zullen zien. Ergens in het topic staat dan een reactie terug van het bedrijf en of deze nu tot een oplossing heeft geleid of er staat een loze belofte, de meeste mensen zullen bij een bekende bedrijfsnaam toch nog steeds gebruik maken van het aanbod, beste voorbeeld hiervoor is wellicht Shell, we weten allemaal dat ze dingen doen die niet deugen en toch tanken de meeste mensen benzine van shell.

Kortom, het komt er voor nu op neer, helaas een keurmerk heeft geen enkele waarde!

3. Het vertrouwen! Zorg dat uw bezoeker op een site komt die aan de bovenste 2 regels voldoet en bied een duidelijke en vooral ook heldere omschrijving van de diensten of producten, maar zeker ook van jezelf, zie een klant als een nieuwe vriend en niet als een bedrag! Doe nog meer uw best om u er zelf van te overtuigen of de klant tevreden was. Op uw website kunt u niet lachend naar de klant lopen, u kunt er echter wel voor zorgen dat deze zich veilig voelt en zo graag bij u over gaat tot aankopen. Zorg voor een duidelijke site die vertrouwd overkomt, kortom wees zelf open en eerlijk en zorg voor een goede service een keurmerk is dan totaal overbodig.

Uw klant weet zelf het beste te beoordelen of een website veilig en vertrouwd is!

Een succesvolle website is de uitdaging van deze eeuw, er zijn zoveel factoren waar u mee te maken krijgt dat u hier zeker veel voor zult moeten doen. Gratis en Keurmerk hebben echter geen enkele meer of minder waarde, het gaat om tevreden bezoekers, niet meer, niet minder.

U kunt kiezen voor wel of geen reclame maken, ook met een goede seo krijgt u bezoekers, de vraag van een ondernemer dient echter te zijn ROI en dat wil zeggen dat u wellicht beter sommige dingen moet uitbesteden.

Zelf even seo leren en bovenaan komen staan is niet eenvoudig er komen duizenden dingen op u af en er staat enorm veel onzin bij! Zelf beheers ik seo, ik sta met door mij gekozen seo methode zo goed boven in Google vermeld dat ik niet hoef te adverteren in Google, ik sta er immers al.

Omdat te kunnen is echt een vak, ik leef er inmiddels al meer dan 10 jaar van, ben zelf absoluut niet commercieel (zie ook dit schrijven, een echte ondernemer zou daar geen gratis tijd in stoppen) wat dat betreft zou ik echt aan een zakenpartner moeten beginnen die dat wel is. Zodra ik kan leven is het voor mij altijd wel goed, ik ben niet zo meer, meer ingesteld.

Wellicht is dat in mijn geval dan ook wel de eerste reden geweest die leidde tot succes, ik ben in 1998 in aanraking gekomen met internet, de 2de dag was ik gefixeerd op het het ook zelf kunnen maken van een website, ik begreep toen wel wat van basic (commodore 64) helemaal vreemd was de manier van denken en schrijven dan ook niet, ik ben in de eerste week nergens anders mee bezig geweest als uitzoeken wat zijn de regels en hoe werkt dit precies? Daardoor hanteer ik op alle websites die ik beheer altijd de juiste gedragscodes. Deze gedragscodes zijn namelijk helemaal niks teveel gevraagd, elk wel denkend mens zou zich daar zonder te klagen aan moeten houden.

Helaas is dit niet zo, enorm veel websites voldoen niet aan de regels!

Zelf ben ik ook altijd vrijwillig actief om een steentje bij te dragen aan het wel navolgen hiervan. Denk bijvoorbeeld aan meewerken bij DMOZ als metaredacteur. Maar ook aan gratis informatie verspreiden op internet op mijn eigen sites of zoals hier in dit forum.

U mag zelf bepalen of u wel of niet iets heeft aan bovenstaande en of u begrijpt wat ik bedoel?

Voor mij is bewezen dat, als je de bovenstaande regels in ere houdt, een keurmerk overbodig is.

Met vriendelijke groet,

Zo maar een passant.
Het gebeurt, het bestaat, het gaat voorbij...
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

17 september 2012

Zodan! Rookt je toetsenbord nog na ;)

Schijnveiligheid noem ik het.
Net als vele verzekeringen, je betaald de wereld d'raan en als het d'r opaan komt heb je vaak net niets.

Wij maken ook geen gebruik van een keurmerk.
We willen hardwerkende en eerlijke ondernemers zijn, meer niet. Als je dat uitstraalt en ernaar handelt dan heeft dit toch invloed.
'K denk erover om dus ook maar een keurmerk te beginnen met genoemde beginselen ;)

Maar daar tegenover staat de vraag; mis ik omzet omdat we het niet doen? Is het meetbaar en heeft iemand dat wel eens gemeten?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

17 september 2012

Maar daar tegenover staat de vraag; mis ik omzet omdat we het niet doen? Is het meetbaar en heeft iemand dat wel eens gemeten?
Ik heb het wel gemeten, zoals ik veel meet, en het Webshop Keurmerk had in mijn geval inderdaad een positieve bijdrage. De positieve bijdrage is lastig te kwantificeren (want hoeveel omzet levert het nu écht concreet meer op), maar na een week of twee had ik de kosten voor een jaar er echt wel uit.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

17 september 2012

Ok, interessant.
Wat is het dan wat mensen daarin zien, alleen vertrouwen dat de webwinkelier daadwerkelijk zal werken conform de gestelde kwaliteitsregels?
(er vanuit gaande dat hierin de basis ligt van een keurmerk)

Zijn er dan niet meer factoren die onder de noemer 'Vertrouwen' vallen?

Als eerder aangegeven valt mij op dat veel kopers in ons geval graag even bij 'over ons' kijken; men zoekt blijkbaar vertrouwen als ik dat zo snel mag concluderen.

Een keurmerk is uiteindelijk verworden tot een gekocht stempel om omzet te verhogen?
En dat roept denk ik vaak discussie op, er lopen hier op WWF meerdere topics over namelijk.

Zodoende stap ik bij deze graag weer uit de discussie en laat het aan de specialisten in deze :)
 
Evenses
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 oktober 2016

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

24 oktober 2016

Met onze site van Evenses ( een artiestenbureau om een band, dj of artiest te huren )hebben we de webshop keurmerk. Tot nu toe lijkt het een conversieverhoging op te leveren van 10%, waarmee we het zeker terugverdienen. Iemand ervaring met de toegevoegde waarde van thuiswinkel waarborg? Deze is namelijk significant duurder, maar de vraag is of het ook de extra conversieverhoging oplevert?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Gratis Webwinkel Keurmerk

25 oktober 2016

Primair doel van webwinkeliers is hun omzet verhogen. Echter gaat dit wel hand-in-hand met andere zaken. Zo keuren wij maar liefst 70% van onze aanmeldingen af. Het is dus niet zo dat je gewoon een keurmerk koopt. Lidmaatschap biedt ook echt voordelen voor de consument.

Recent heeft het ACM meer dan 50.000 boete aan kleine webwinkels opgelegd. Ik heb het stuk doorgelezen en dit was de webwinkelier niet overkomen als hij lid was geweest bij ons. Alle zaken die het ACM noemt als reden voor de boete zijn namelijk zaken die wij controleren en ook dagelijks mis zien gaan.

Tevens kan ik me nog gaan verdedigen tegen hele betogen, maar je hoeft niet lid bij ons te worden. We hebben zelfs GeenKeurmerk.nl voor mensen die dat bewust niet willen. Dat neemt niet weg dat wij geloven in ons keurmerk. Natuurlijk kun je zonder en alles zelf doen, maar voor €7,- per maand leveren wij echt een dienst die zich dubbel en dwars terug verdient. Onze leden en consumenten zijn in ieder geval blij met ons en dat is wat telt.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht