Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Klarna klantmail Factuur

06 januari 2014

We werken met Klarna (via PSP Sisow) op het OpenCart webwinkelplatform, so far so good. Via ons webwinkel dashboard kunnen we de reserveringen bevestigen dus hoeven niet naar een extern dashboard of iets dergelijks.

Echter ontvangen de klanten geen e-mail met factuur van Klarna. Na wat mail contacten blijkt dat dit geen instelling is binnen Klarna Dashboard (een of andere vinkje zodat klanten automatisch een mail met factuur ontvangen). De enige mogelijkheid die rest is alles handmatig via Klarna Dashboard activeren want dan krijg je wel de mogelijkheid om de factuur per e-mail te verzenden.

Hoe doen jullie dit? Alles handmatig activeren of gewoon bij elke bestelling een factuur uitprinten en toevoegen (anno 2014)?
~ Yvo
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Klarna klantmail Factuur

06 januari 2014

Wij doen een factuur in de doos. Of je nu een pakbon uitprint of een factuur... dat maakt dan ook niks uit.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Klarna klantmail Factuur

06 januari 2014

Ik weet nog wel die ellende met het printen van facturen bij Klarna. Wat een uitzoekwerk was dat! Stap lekker over naar AfterPay. Krijgt de klant netjes een mail met betaaloverzicht, en kunnen ze direct met een iDEAL link betalen. Beetje achterhaald om dat met papier te doen.
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Klarna klantmail Factuur

06 januari 2014

Klarna stuurt ook de factuur per email. Waarschijnlijk voldoet de plugin niet welke je gebruikt, wij hebben ook opencart en de plugin moeten uitbreiden met de functies. Als de bestelling verzonden wordt, dan wordt de klarna factuur geactiveerd en gemaild naar de klant.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Klarna klantmail Factuur

06 januari 2014

Klarna stuurt ook de factuur per email. Waarschijnlijk voldoet de plugin niet welke je gebruikt, wij hebben ook opencart en de plugin moeten uitbreiden met de functies. Als de bestelling verzonden wordt, dan wordt de klarna factuur geactiveerd en gemaild naar de klant.
We hebben zowel de klarna plugin van sisow als ook van klarna zelf (Opencart 1.5.1.3) helaas zit er in beide geen optie in inderdaad. Is het een idee om de plugin op de extension store aan te bieden zodat meerdere OpenCart gebruikers de aangepaste plugin kunnen aanschaffen?
~ Yvo
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Klarna klantmail Factuur

09 januari 2014

Er is inderdaad een mogelijkheid om de factuur automatisch te laten activeren door de software.
MAAR volgens Klarna is deze functie voor NL officieel niet beschikbaar en mag dus ook niet ingebouwd worden in een officiële plug in.
(tenminste de laatste keer dat ik het vroeg in oktober 2013)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Klarna klantmail Factuur

10 januari 2014

En wat is daar de reden van? Bedoel waarom alles handmatig verwerken?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Klarna klantmail Factuur

10 januari 2014

Wat ik begrepen heb heeft dit te maken met de NL wet- en regelgeving te maken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Klarna klantmail Factuur

10 januari 2014

Dat begrijp ik, maar dan zou ik graag weten wat de regelgeving ervoor is. Bedoel waarom kan ik wel als iemand met iDeal betaald wordt er direct een factuur gestuurd en met achteraf betalen dan kan dat niet na 3 dagen of zo? Dus je moet het handmatig versturen via het systeem van Klarna?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht