Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Vooraf overschrijven

07 juni 2014

Wij lopen regelmatig (lees: meerdere keren per dag) tegen het "probleem" aan van bestellingen die geplaatst worden met vooraf overschrijven.
Naar schatting is hier zo'n 60% van wat het bedrag niet overschrijft en niet meer op e-mails reageert en telefonisch niet bereikbaar zijn.

Nu zitten we eraan te denken om het hele vooraf overschrijven te laten vervallen.

Bij ons kunnen ze op de volgende manieren betalen:
iDEAL (Alleen voor NL)
PayPal
Achteraf betalen (Alleen voor NL)
In termijnen betalen (Alleen voor NL)

Dit houd in de bestellingen uit Belgie, Duitsland, Spanje, Frankrijk, etc. alleen nog maar met PayPal kunnen betalen.
Hiervan betaald 72% al via PayPal en 28% via vooraf overschrijven.

Wat denken jullie? Slimme zet?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vooraf overschrijven

07 juni 2014

Ik zou het niet doen: je dupeert de 40% en 30% die wél vooraf betaalt. Je biedt buitenlanders bovendien alleen nog PayPal aan.

Hoeveel daarvan haakt af als je hun favoriete betaalwijze afschaft? Scheelt het 5% of 10% van je omzet? Misschien meer?

Hoewel ik je ergernis over de grote groep wanbetalers herken en begrijp, moet je misschien anders tegen het probleem aankijken. Beschouw het als een voldongen feit: er zijn nu eenmaal mensen die niet kunnen of niet willen betalen. Je kunt dat niet oplossen en eigenlijk is het dus niet jouw probleem. Zorg er daarom voor dat deze rubriek non-klanten je ook zo min mogelijk tijd en werk kost.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vooraf overschrijven

07 juni 2014

Ik ben het eens met Ward. Gewoon laten staan. Hier merk ik dat vooral klanten uit België nog fanatiek gebruik maken van deze betaalmethode, en zal het in mijn geval zeker de omzet verlagen als ik het zou weglaten.

Waar je misschien wel nog kan nakijken is of alles duidelijk is na bestellen. Krijgen klanten eenvoudig de juiste bankgegevens te zien, en ontstaat er bij enkele klanten wellicht het idee dat ze na levering mogen betalen?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vooraf overschrijven

07 juni 2014

Ik ben het met de mannen eens, laat het staan. Daarbij spendeer er maximaal 2 weken een beetje aandacht aan. Een e-mail of als het kan een telefoontje. Niet betaald, bestelling annuleren. Anderzijds is het toch zo dat als ze ECHT willen bestellen het zeker wel overmaken dit heb ik al zelf een aantal keer meegemaakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Vooraf overschrijven

07 juni 2014

Ik had precies hetzelfde probleem.
Ik heb dat aangepakt (binnen Nederland) door direct de bestelling te versturen.
Voor mij heeft dit goed uitgepakt.
Geen enkele afhaker meer.
In mijn branche kan het, maar dat zal helaas wel niet overal kunnen.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: Vooraf overschrijven

08 juni 2014

Hoe meer betaalmethoden de klant heeft, hoe beter en hoe meer conversie. De klant moet ook de mogelijkheid hebben om na de bestelling de betaalmethode nog te veranderen. Dan is er geen excuus meer "het lukt mij niet om te betalen met PayPal".

Belgen betalen vooral met BanContact/MisterCash (de gebruikelijke debetkaart in België) en met kredietkaarten.

Kredietkaarten via PayPal is niet altijd een goede oplossing omdat sommigen geen account willen maken bij PayPal.

Sofort toevoegen is ook interessant maar minder bekend.

Bank overschrijving zou ik zeker laten staan als laatste alternatief. Dat kan normaal gezien iedereen gebruiken.

Direct versturen zou ik afraden; er zullen altijd wel mensen zijn die hiervan profiteren. Laat dat ook duidelijk uitschijnen op de pagina en in de e-mail met de bankgegevens: de producten worden verzonden van zodra uw betaling bij ons ontvangen is.

Bestellingen die niet betaald worden zijn heel normaal op het internet. Negeer deze gewoon. Er zijn mensen die proberen alles gratis te verkrijgen, verspil daar geen tijd aan.
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Vooraf overschrijven

08 juni 2014

In Duitsland wordt Paypal nog aardig goed als betaalwijze geaccepteerd, maar het is zeker geen goede keuze om alleen voor Paypal te gaan. Ik vind het ook vreselijk wanneer zelf bedrijven een bestelling uitvoeren en dan niet betalen (in mijn geval is het de marge erg klein en moet ik eerst inkopen, dus ik laat ze dan liggen).
Een betere optie is een betaling via creditcard maar dan niet via Paypal, maar via https://stripe.com/nl
Veel voordeliger dan via de "grote" providers en je hebt geen gedoe met merchant keys etc.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce