Achteraf Betalen

1
Als webwinkel wou ik toch ook graag de optie Achteraf Betalen aanbieden aan mijn klanten. Een stukje service, maar natuurlijk ook hopende dat dit de conversie zou verhogen. Daar Buckaroo mijn PSP is laat ik het Achteraf Betalen via hen verlopen. Natuurlijk heb ik ook hier wel gelezen dat er een hoog afwijzingspercentage is, maar het percentage goedgekeurde transacties in mijn webshop ligt momenteel op 15%. Dagelijks heb ik wel bestellingen waarbij Achteraf Betalen wordt afgewezen. Ik wil echter niet geloven dat mijn webshop alleen maar door hen wordt bezocht om te kijken of het bij mij wel lukt.

Hoe zijn jullie ervaringen met het afwijzingspercentage van Achteraf Betalen ?
Dekbedovertrekken & Zo
http://www.dekbedovertrekkenenzo.nl

Re: Achteraf Betalen

2
Als je, zoals in jouw geval, prominent "Achteraf betalen" promoot, trekt dat niet altijd de meest kredietwaardige klanten. Bij een van mijn webwinkels heb ik hetzelfde effect, maar dan met het trefwoord "acceptgiro".

Je kunt overwegen dat wat af te zwakken, zodat je via zoekmachines ander publiek trekt. Je kunt het daarnaast "on site" wat beter laten renderen door in het bestelproces duidelijk te zeggen dat er bij achteraf betalen een controle van de kredietwaardigheid aan vooraf gaat. Dat zal de clientèle met minder goede bedoelingen deels afschrikken.

Re: Achteraf Betalen

3
Consumenten moeten bij mij altijd vooruit betalen. Of ze moeten eerder als eens wat besteld hebben. En het niet is niet aan de andere kant van het land dan wil ik nog wel eens een uitzondering maken.

Zoals hierboven gezegd. Je trek er ook niet de beste klanten mee aan. En als ze afgewezen worden vind ik dat ook niet zo klantvriendelijk.

Ik adverteer er niet mee maar ik wil voor bedrijven nog wel eens een uitzondering maken. Dit alleen bij bedragen onder de 200 euro. BTW-nummer verplicht. Ik niet meer als 3 rekeningen open hebt staan onder alle klanten.

Ben pas nog eens in gesprek geweest met afterpay. Maar dat is best een duur grapje. Ze wilden de jaarlijkse vaste kosten halveren als ik het niet aan de klanten doorberekend.
Afterpay is wel 1 van de goedkoopste.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Achteraf Betalen

4
Ik schrik nogal als ik lees 15% wordt geaccepteerd. Dat wil dus zeggen 85% niet ! 85% is dus 85 van de 100 kopers. Wat zegt dat over deze bezoekers. Niet kredietwaardig of wordt er heel streng geselecteerd.

Zelf hecht ik weinig waarde aan achteraf betalen. Ik geloof niet zo in die verhalen dat je er heel veel meer omzet door krijgt.

We bieden gewoon credit card of paypal aan. voor de meeste klanten is dan een zekerheid als wij niet leveren krijgen ze via creditcard of paypal altijd hun geld terug.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf Betalen

5
niekie schreef:Natuurlijk heb ik ook hier wel gelezen dat er een hoog afwijzingspercentage is, maar het percentage goedgekeurde transacties in mijn webshop ligt momenteel op 15%.
Dat gaat nergens over. Ik dacht even dat je bedoelde afgewezen transacties op 15% (wat ik ook nog hoog vind) maar je hebt dus echt maar 15% GOEDGEKEURDE transacties? Heb je je PSP gevraagd waar dat aan ligt? Want het is natuurlijk niet conversieverhogend als 85% bij jou te horen krijgt dat jij ze niet kredietwaardig vindt.

Ik snap wat Ward probeert te zeggen maar 85% is gewoon een fout in de kredietcheck. Het kan niet anders dan dat je normale mensen afwijst omdat de check niet correct verloopt. Blijkbaar komt de geboortedatum niet goed door of lever jij vooral aan (zakelijke?) adressen waarvan nog geen kredietdata bij je PSP bekend is?
Nu op mijn weblogs:

Re: Achteraf Betalen

6
Een acceptatiegraad van slechts 15% lijkt me niet acceptabel. De extra omzet die je met een achteraf betaalmethode hoopt te realiseren kost je in deze situatie zelfs omzet. Doordat als je geen achteraf betaalmethode zou aanbieden deze klanten wellicht voor een directe betaalmethode gekozen zouden hebben. Nu kiezen ze voor achteraf betalen, en worden ze (on)terecht afgewezen, wat toch resulteert in ontevreden klanten, ongeacht of dit een doelgroep van wanbetalers is. Dit is voor jou als webwinkelier niet interessant namelijk, het risico wordt verlegt naar de betreffende PSP of achteraf betaalmethode. Wel is het kwalijk dat er een dusdanig streng filter gebruikt wordt waardoor maar 15% van de orders geaccepteerd wordt.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

Re: Achteraf Betalen

7
Tja toch komt dat vaak genoeg helaas voor.

Regelmatig klanten die achteraf willen betalen, en vervolgens genoodzaakt zijn via iDeal te betalen. Jammer jammer.

Re: Achteraf Betalen

8
Daar ik eigenwijs ben en alles wil kunnen verklaren heb ik alle orders uitgeprint. En wat bleek....de fout ligt bij een IBAN update. Nadat BiedMeer een IBAN update heeft uitgevoerd is er in mijn webshop geen enkele order meer door Achteraf Betalen goedgekeurd. Reden: na de update werd er niet meer om een bankrekeningnummer gevraagd, en dan krijg je automatisch geen akkoord van Focum. Meer dan vervelend daar dit orders gekost heeft. We hebben pas 3 weken achteraf betalen, maar na 5 afwijzingen groeiden de vraagtekens dagelijks. Heb contact gehad met Buckaroo en Focum, maar niemand kon aangeven waarom er zo'n hoog afwijzingspercentage was.

Maar het lijkt nu opgelost, kijken wat het percentage nu gaat doen.

Thx voor jullie reacties.
Dekbedovertrekken & Zo
http://www.dekbedovertrekkenenzo.nl

Re: Achteraf Betalen

9
Beste Niekie,
Mocht het acceptatie percentage nou toch niet oplopen dan zijn er voldoende partijen die ook achteraf betalen aanbieden. Klarna en Afterpay zijn daarin behoorlijk grrot aan het worden en het is natuurlijk ook in hun belang zoveel mogelijk orders te verwerken. Je kan daar altijd navraag doen.

Paypal kondigde een paar dagen geleden aan ook achteraf betalen te zullen faciliteren voor bestaande klanten.

succes en groet,
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Achteraf Betalen

10
Hallo allemaal,

Ik gebruik momenteel Afterpay alleen voor Nederlandse consumenten.
Nou wou ik dit ook toevoegen voor de Belgische klanten, wat zijn jullie ervaringen aangezien ze dit nog niet zo lang aanbieden in België.

Veel Belgische consumenten zullen nog niet bekend zijn met Afterpay en nog niet gecontroleerd zijn. Is dit een reden om nog even te wachten?

Alvast bedankt,
Bastiaan Buist
Hand geknoopte karper onderlijnen http://www.karperrigs.nl/