Mislukte Mistercash betalingen

1
Wij bieden in een 2tal shops via Sisow ook de mogelijkheid voor Belgische klanten om te betalen via MisterCash. Wij hebben al jaren een opvallend hoog aantal mislukte transacties hiermee, minimaal 50%.
Aangezien alle andere betaalmethoden via Sisow wel een goed percentage van slagen hebben komen wij er maar niet achter waar dit aan ligt.

Hebben andere deze ervaring ook?

Re: Mislukte Mistercash betalingen

2
Wij werken hier niet mee, maar wij zien dezelfde trens met Paypal.

Onze zuiderburen kiezen in onze shop heel (heel, heel heel) vaak voor Paypal. En dat terwijl ze gewoonweg geen Paypal account hebben.
Dan lukt de betaling dus niet en komt die in de admin naar voren als Paypal mislukt of Paypal validatie.

In denk dat dit bij jullie ook vaak gebeurd.
Men kiest gewoon een betaaloptie. Blijkt dat ze die optie helemaal niet hebben en vervolgens kiezen ze niets meer of een andere methode.

Wij leggen duidelijk uit dat je voor Paypal betalingen een account moet hebben, of bereid zijn er eentje direct aan te maken bij Paypal. Maar dan nog.....
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mislukte Mistercash betalingen

7
Dan lijkt het erop dat de TS even de eigen winkel onder de loep moet nemen:
  • Is de plug-in up-to-date? Controleer het versienummer.
  • Werkt de plug-in foutloos? Controleer bijvoorbeeld een errorlog.
  • Zijn de betaalinstructies toereikend?
  • Treedt het probleem vaker op bij een bepaalde productcategorie of doelgroep?
StoreCore.io

Re: Mislukte Mistercash betalingen

8
Anonieme vraag schreef:Wij bieden in een 2tal shops via Sisow ook de mogelijkheid voor Belgische klanten om te betalen via MisterCash. Wij hebben al jaren een opvallend hoog aantal mislukte transacties hiermee, minimaal 50%.
Aangezien alle andere betaalmethoden via Sisow wel een goed percentage van slagen hebben komen wij er maar niet achter waar dit aan ligt.

Hebben andere deze ervaring ook?
Sisow al gecontacteerd? Zolang zij het niet weten, zal er nooit een oplossing komen ook.
Bij mij hebben Belgische klanten altijd nog via overboeking geld overgemaakt.

Re: Mislukte Mistercash betalingen

10
Ward schreef:
Droomjuweeltjes schreef:Ik heb ook veel Belgische klanten, maar herken dit niet. Ik biedt Paypal en Mistercash aan en dit gaat 95% van de keren goed.
Via welke PSP? De TS heeft het namelijk over problemen met Sisow.
Ook via Sisow.

Re: Mislukte Mistercash betalingen

15
Hilda schreef:Ik heb ook weinig tot geen problemen met Mistercash/Paypal betalingen over het algemeen via Sisow. Deze laatste week wel wat expired/cancelled betaalpogingen gehad. Als er nog meer bijkomen neem ik contact op met mijn webshopbouwer en/of Sisow.
Ik heb ook wel iets meer geannuleerde betalingen gehad. Maar een aantal bestelde het daarna toch en betaalde meteen. Soms willen mensen nog tijdens het bestellen vergelijken en is de betaalduur voorbij gegaan, waardoor hij dus geannuleerd wordt.

Mocht je het na deze drukke periode nog steeds te veel hebben dan klopt er iets niet. Merk je ook dat mensen alsnog daarna bij jou bestellen of totaal niet?

Re: Mislukte Mistercash betalingen

16
Hier ook geen enkel probleem met Mr. Cash, via Targetpay, echter krijgen de belgen op basis van de adres gegevens ook geen andere betaalmogelijkheid dan mr. Cash en Creditcard voorgeschoteld, en Nederlanders krijgen alleen Ideal en de creditcard methodes. Denk dat je daarmee al een groot deel van de problemen kunt elimineren.

(natuurlijk kan je op onze shops ook betalen d.m.v. overschrijving en rembours deze optie staat voor beide landen aan.)

Re: Mislukte Mistercash betalingen

17
vince75 schreef:Hier ook geen enkel probleem met Mr. Cash, via Targetpay, echter krijgen de belgen op basis van de adres gegevens ook geen andere betaalmogelijkheid dan mr. Cash en Creditcard voorgeschoteld, en Nederlanders krijgen alleen Ideal en de creditcard methodes. Denk dat je daarmee al een groot deel van de problemen kunt elimineren.
Gezien het feit dat bij Belgische klanten mrcash betaling mislukken los ik het niet op door de Belgische klanten mrcash te laten kiezen 8)

Uiteraard informeer ik regelmatig bij mensen die achteraf dan toch betalen omdat ze na een mislukte transactie de optie vooraf overmaken voorgeschoteld krijgen. Heel soms bleek er sprake van een storing, maar het meest gegeven antwoord was dat met geen pasje of iets dergelijks in de buurt had.

Nu kan ik dat snappen, maar dat dit meerdere malen per dag gebeurd bij diverse klanten vind ik wat raar. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat meerdere mensen per dag denken...goh, laat ik eens electronisch proberen te betalen zonder pas of reader.....

Re: Mislukte Mistercash betalingen

18
Of misschien is het saldo niet toereikend?

Geen idee of jij deze instel mogelijkheid hebt. Maar bij de meeste shops kan je betaalmogelijkheden per land instellen. Het gebeurd regelmatig dat er een belgische klant gewoon vanuit Nederland besteld. Je krijgt dan het volgende.

Nederland
Ideal
PayPal

Belgie
Mistercash
Paypal

Als dus een belgische klant in Nederland is dan kan deze niet voor MisterCash kiezen.
Misschien kan dat ook een mogelijkheid zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Mislukte Mistercash betalingen

19
De volgorde zou ik wel per land anders instellen.

Meer iDEAL helemaal verbergen voor mensen die in België wonen, is onhandig: er wonen aardig wat Nederlanders in de Belgische grensstreek en juist zij zijn vaak trouwe klanten van Nederlandse webwinkels.
StoreCore.io

Re: Mislukte Mistercash betalingen

20
Als je kan moet je bekijken of de bestelling mobiel of via desktop geplaatst werd (of toch de niet afgewerkte bestelling).

Met mistercash is een kaartlezer verificatie verplicht, vele klanten hebben die niet op zak en breken af. Soms zie je ze dan later opnieuw bestellen thuis.

Daarom dat ik Paypal blijf aanbieden, dit is de meest gekozen betaalfunctie voor mobiele bestellingen wegens enkel een password nodig.

Re: Mislukte Mistercash betalingen

24
Captain Pervert schreef:Ik heb dit probleem ook. Belgen klikken maar wat raak op een betalingsmethode waarover ze helemaal niet beschikken.
Dit is niet helemaal correct.

Het probleem ligt elders.

De naam bancontact / mistercash wordt in België zowel voor pinnen als online betalen gebruikt.

Om te pinnen heb je buiten je bankpas enkel een 4-cijferige code nodig, en Belgen verwachten dan ook op dezelfde makkelijke manier online te kunnen betalen.

Wanneer ze dan merken dat ze een digitaal codeerapparaatje/digipass nodig hebben (wat vele Belgen zelfs niet bezitten en zeker niet bijhebben onderweg) haken ze af.
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: Mislukte Mistercash betalingen

25
Ook ik heb dit problemen; het is niet overdreven vaak, maar soms zie je gewoon dat mensen moeite hebben met betalen. Natuurlijk kan het aan de klant liggen. Ik ben actief in een branche die niet zo modern is :wink: Maar zo nu en dan krijg je wel een 'moderne' klant aan de lijn (iemand die wel degelijk weet hoe het betalen op internet werkt) en het is dan toch wel zuur dat je te horen krijgt: 'ja hij deed het niet, heb dit nog nooit gehad, heb hem nu al ergens anders gekocht daar ging het zonder problemen' :idea: .

Dan ben ik weer eindeloos aan het testen en mailen met de PSP en dan blijkt het toch weer niks te zijn.. raar hoor en toch mislukt de transactie. Ik zit overigens bij Pay.nl.

Re: Mislukte Mistercash betalingen

26
ES01 schreef:Ook ik heb dit problemen; het is niet overdreven vaak, maar soms zie je gewoon dat mensen moeite hebben met betalen. Natuurlijk kan het aan de klant liggen. Ik ben actief in een branche die niet zo modern is :wink: Maar zo nu en dan krijg je wel een 'moderne' klant aan de lijn (iemand die wel degelijk weet hoe het betalen op internet werkt) en het is dan toch wel zuur dat je te horen krijgt: 'ja hij deed het niet, heb dit nog nooit gehad, heb hem nu al ergens anders gekocht daar ging het zonder problemen' :idea: .

Dan ben ik weer eindeloos aan het testen en mailen met de PSP en dan blijkt het toch weer niks te zijn.. raar hoor en toch mislukt de transactie. Ik zit overigens bij Pay.nl.
Wellicht een idee om eens te testen bij een ander? Het lijkt me nogal een cruciaal moment, het betalen bij een webshop....
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)

Re: Mislukte Mistercash betalingen

27
Zomaar even testen bij een ander is best ingrijpend. Het is ook niet zo dat van de 10 Belgische betalingen er 8 mislukken. Dat niet, maar wel zeker 1 a 2. (en dat is toch 10 a 20%). Het is bij mij overigens niet alleen Mister cash, maar ook creditcard.

Het vervelende vind ik gewoon dat ik het idee heb dat er ergens iets niet klopt; dit kan van alles zijn, type browser, gebruik tablet of wat dan ook. Maar ik kom er niet achter wat het is.

Hetzelfde verhaal heb ik ook met bijv. een iPad icm een - bijvoorbeeld - iDEAL betaling. Klant besteld wat, alles gelukt en betaald, vervolgens komt de klant weer in de lege checkout/cart. (bestelmail wel verzonden). De order is dus gewoon succesvol maar klant landt niet op de succespagina. Dit is een combinatie van gebruik tablet en dan nog een onbekende variabele :wink: . Alles getest zelf, maar ik kan het niet reproduceren met mijn eigen ipad.

Maar goed, ik dwaal af...

Re: Mislukte Mistercash betalingen

28
ES01 schreef:Zomaar even testen bij een ander is best ingrijpend. Het is ook niet zo dat van de 10 Belgische betalingen er 8 mislukken. Dat niet, maar wel zeker 1 a 2. (en dat is toch 10 a 20%). Het is bij mij overigens niet alleen Mister cash, maar ook creditcard.

Het vervelende vind ik gewoon dat ik het idee heb dat er ergens iets niet klopt; dit kan van alles zijn, type browser, gebruik tablet of wat dan ook. Maar ik kom er niet achter wat het is.

Hetzelfde verhaal heb ik ook met bijv. een iPad icm een - bijvoorbeeld - iDEAL betaling. Klant besteld wat, alles gelukt en betaald, vervolgens komt de klant weer in de lege checkout/cart. (bestelmail wel verzonden). De order is dus gewoon succesvol maar klant landt niet op de succespagina. Dit is een combinatie van gebruik tablet en dan nog een onbekende variabele :wink: . Alles getest zelf, maar ik kan het niet reproduceren met mijn eigen ipad.
Het lijkt me wel een goed idee om er iemand naar te laten kijken in dat geval. En je spreekt over 'slechts 1 tot 2 per 10 bestellingen', dat is inderdaad 10%-20% van je sales. Dat is ook niet niks hoor!
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)

Re: Mislukte Mistercash betalingen

29
Na wat onderzoek gooien wij het toch ook op 'klik maar raak' acties. Zonet een Belgische klant gehad die op alle mogelijke manieren heeft proberen te betalen, met 100% mislukking. Het mailtje dat erna volgde verklaarde echter alles. Hij had namelijk geen telebankieren, of andere mogelijkheden om te betalen en vroeg ons om de order naar zijn bank te mailen zodat zij dit konden betalen namens hem.

Tsja....

(met stip op 1 staat echter nog de Belgische klant die als naam/adres het postkantoor van Brussel opgaf, omdat hij 2 weken later toch in Brussel moest zijn. En hij was uiteraard boos op ons toen bleek dat de vraag 'heeft u toevallig van de week een pakketje ontvangen, dat is namelijk voor mij' niet geheel begrepen werd in Brussel.)

Re: Mislukte Mistercash betalingen

30
Anonieme vraag schreef:Na wat onderzoek gooien wij het toch ook op 'klik maar raak' acties. Zonet een Belgische klant gehad die op alle mogelijke manieren heeft proberen te betalen, met 100% mislukking. Het mailtje dat erna volgde verklaarde echter alles. Hij had namelijk geen telebankieren, of andere mogelijkheden om te betalen en vroeg ons om de order naar zijn bank te mailen zodat zij dit konden betalen namens hem.

Tsja....

(met stip op 1 staat echter nog de Belgische klant die als naam/adres het postkantoor van Brussel opgaf, omdat hij 2 weken later toch in Brussel moest zijn. En hij was uiteraard boos op ons toen bleek dat de vraag 'heeft u toevallig van de week een pakketje ontvangen, dat is namelijk voor mij' niet geheel begrepen werd in Brussel.)
Haha, ik denk dat je wel een boek kunt schrijven als je al deze verhalen zo hoort. Zo zie je maar weer hoe snel de 'vooruitgang' gaat en dat er altijd mensen zullen blijven die het niet kunnen volgen.

Kun je bij jullie alleen maar via telebankieren betalen en niet via een meegestuurde factuur oid?
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)