Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AFili
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 januari 2015

Paypal Account gehackt

26 januari 2015

Beste Lezers,

Helaas is ons zakelijk Paypal account in het weekend gehackt. De personen hierachter hebben smartphones besteld bij de Mediamarkt en als verzendoptie gekozen voor afhalen.
De goederen zijn afgehaald bij de mediamarkt en ook heeft de persoon een ID laten zien bij het ophalen.

Wij hebben meteen een geschil geopend bij Paypal en binnen 5 minuten kregen wij een mail dat deze is afgewezen en indien wij niet tevreden zijn met de aankoop kunnen wij deze altijd nog ruilen. Paypal wilt dus dat ik een product terugbreng wat ik nooit heb besteld.

Graag zou ik willen weten of er iemand is die hier ervaring mee heeft en ons misschien kan helpen bij het terug vragen hiervan!

Alle reacties zijn welkom.

Mvg,
A. Fili
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Paypal Account gehackt

26 januari 2015

Heb je de klacht wel goed ingediend bij PayPal?

Ik waarschuw overigens al heel lang voor PayPal. Oplichtersmagneet is het.

Ik zou aangifte doen bij de politie. Had je een CC of bankrekening aan je PayPal gekoppeld?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Paypal Account gehackt

26 januari 2015

Denk niet dat dit een juist forum is hiervoor.

Gebruik paypal nooit met automatische incasso op je bankrekening.
Zit je credit kaart er op kun je via je credit kaart een geschil openen.
Heb je een tegoed wat misbruikt is, Zul je bij paypal een formele klacht moeten indienen.
Paypal hoort fraude detectie systemen te hebben en de betaling is vanaf een ander ip adres gedaan. Paypal staat er echter om bekend dat ze in dit soort situaties weinig doen, veel herrie maken, doen ze moeilijk schakel bijv kassa van de vara in. Komt er een brief van die programma's doen ze soms meer.
Probleem is dat paypal niet in Nederland zit dus dat maakt het ook moeilijker.

Van iedere succesvolle paypal betaling krijg je automatisch een email op jou zakelijk ingestelde account. Maak een apart account aan en zorg dat deze bijv op je mobiel komt. Dan zie je de mails ook in het weekend.

last but not least: https://www.paypal.com/us/cgi-bin?cmd=x ... ide&bn_r=o

Beveilig je account met 2 factor, je krijgt dan op je mobiel een code die je extra moet ingeven. Dus zelfs bij gehackt account hebben ze er niets aan.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Paypal Account gehackt

26 januari 2015

Bij het wijzigen van het e-mail adres of wachtwoord, krijg je een bevestiging per e-mail. Evenals bij elke transactie!

Voor nu:
1). Saldo van je PayPal rekening halen
2). Aangifte doen bij de politie
3). Camera beelden opvragen bij de mediamarkt
4). Contact opnemen met PayPal
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht