Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
novios
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 januari 2015

Qshops of Webshop Keurmerk?

26 januari 2015

Voor mijn webshops zit ik te twijfelen tussen 2 keurmerken: Qshops of Webshop Keurmerk.
Wat zijn jullie ervaringen? Prijsverschil is behoorlijk, maar kan niet kiezen....

Thuiswinkel vind ik in deze fase van mijn shops te duur, zeker met meer shops. Qshops en Webshop Keurmerk zijn ook erkend door Consuwijzer. Webwinkel Keurmerk is veel goedkoper, maar niet erkend en valt om die reden af bij me.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

26 januari 2015

Ik zou maar eens een kijkje nemen bij dit keurmerk:
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/lid-worden/

Slechts EUR 7,= per maand en wil je er reviews bij dan kost dit EUR 5,=per maand extra. Je wordt altijd heel goed geholpen en het is niet zo dat ik als klant altijd mijn gelijk krijg. Bij conflicten wordt er bemiddeld.

Je website wordt minimaal 1x per jaar gecontroleerd op fouten in de algemene voorwaarden.

Ik gebruik dit keurmerk al jaren en ik ben zeer tevreden.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

27 januari 2015

Als je een keurmerk wil, neem er eentje. Ikzelf hecht weinig waarde aan de meeste keurmerken. Sommige consumenten willen een keurmerk zien maar het boeit ze denk ik verder ook niet welke
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

27 januari 2015

Ik zou maar eens een kijkje nemen bij dit keurmerk:
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/lid-worden/

Slechts EUR 7,= per maand en wil je er reviews bij dan kost dit EUR 5,=per maand extra. Je wordt altijd heel goed geholpen en het is niet zo dat ik als klant altijd mijn gelijk krijg. Bij conflicten wordt er bemiddeld.

Je website wordt minimaal 1x per jaar gecontroleerd op fouten in de algemene voorwaarden.

Ik gebruik dit keurmerk al jaren en ik ben zeer tevreden.
Wat mij vaak opvalt bij winkels die zijn aangesloten bij Webwinkelkeur is dat ze niet altijd voldoen aan wettelijke regels. En ja natuurlijk weet ik dat dat tijdens controle wel kan zijn... Maar zie vaak nieuwe winkels aangesloten die ook niet aan de wet voldoen.


Ik zelf maak gebruik van Webshop Keurmerk en ben daar super tevreden over.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

27 januari 2015

Wat mij vaak opvalt bij winkels die zijn aangesloten bij Webwinkelkeur is dat ze niet altijd voldoen aan wettelijke regels. En ja natuurlijk weet ik dat dat tijdens controle wel kan zijn... Maar zie vaak nieuwe winkels aangesloten die ook niet aan de wet voldoen.

Ik zelf maak gebruik van Webshop Keurmerk en ben daar super tevreden over.
Het niet voldoen gebeur bij alles keurmerken en laten we eerlijk zijn bij de meeste keurmerken draait het gewoon om de poen, ook bij grotere.

Daarom maakt denk ik niet veel uit welk keurmerk, als je maar een iets hebt voor sommige consumenten. Waarbij ik me sterk afvraag of je er nu echt meer door gaat verkopen, uiteindelijk gaat het om het geheel van de website dat goed moet zijn, een keurmerk is slecht een heel klein onderdeel dat je kan compenseren door andere zaken beter te doen.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

27 januari 2015

Ik zelf maak gebruik van Webshop Keurmerk en ben daar super tevreden over.
Kan je ook toelichten waarom je zo tevreden over ze bent?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

27 januari 2015

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

28 januari 2015

Ik zelf maak gebruik van Webshop Keurmerk en ben daar super tevreden over.
Kan je ook toelichten waarom je zo tevreden over ze bent?

Toen ik mijn webshop wilde aansluiten, kreeg ik eerst een email met daarin een beoordeling van hun. Mijn webwinkel voldeed toen nog niet aan alle eisen. Ik kreeg dus te horen wat ik zou moeten veranderen. Na dat gedaan te hebben, hebben ze mijn webshop opnieuw bekeken en goed gekeurd.

En dat doen ze ook als je een tweede webshop wil aanmelden etc...

Daarnaast al eens contact gehad met hun jurist over enkele vragen die ik toen had, en ben ook daar erg goed mee geholpen.

Verder eigenlijk nog geen geschillen of iets dergelijks gehad, dus kan daar niet over oordelen. Maar vind dat hun de webshops beter "keuren" als bijvoorbeeld webwinkelkeur.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Qshops of Webshop Keurmerk?

24 februari 2015

Mochten ik wat kunnen beantwoorden, dan verneem ik het ook graag. Zelf ben ik werkzaam voor Webwinkelkeur

Zoals al in een ander topic besproken met TiaD hebben wij op sommige punten andere afwegingen dan het Webshop Keurmerk of andere concurrenten. Op sommige punten zijn we strengen, op andere punten minder streng. Voor ons is daarin echter altijd een praktische afweging. Zo controleren we niet op een tekst als "afrekenen met betaalverplichting", omdat dat geen meerwaarde vormt voor de consument. SSL is bij ons een adviespunt welke we in de toekomst wel hopen te verplichten.

Kijk je echter bij onze concurrenten dan zul je zien dat daar ook nieuwe leden zonder SSL zijn. Kortom, ik denk niet dat we daarin minder streng zijn dan onze concurrenten.

We staan natuurlijk altijd op voor feedback en het is goed om diverse signalen van echte leden te zien. Zo kan elke webwinkel de partij kiezen die bij haar past.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht