recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

1
Hallo,

Ik vind op Internet behoorlijk wat minder goede ervaringen over Rabobank's Omnikassa. Echter, deze zijn allemaal van de periode 2012-2013. En niets uit 2014.

Wie heeft er recente ervaring met Omnikassa en wil dat met mij delen?

Ik heb nu Ideal Lite, gewoon via de Rabobank. Voor de Belgische markt wil ik Bancontact/MisterCash toevoegen, maar weet nog niet of ik dit via Omnikassa moet gaan doen of dat ik naar een andere mogelijkheid moet uitkijken.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

3
ik werk nu twee jaar met omnikassa, na een bureaucratische installatie met een spartaanse handleiding draait het nu goed, maar dat lag ook een beetje aan de betaalmodule van de shop.

ook de backoffice is nog wat spartaans maar daar wen je aan.
je kunt daar wel zien wat klanten doen, als een transactie is afgebroken.

ik heb nagenoeg geen uitval gehad.
de helpdesk is echt top die reageren snel op mail en ze nemen gelijk de telefoon op en weten wie je bent

ik betaal 10,- per kwartaal en 0.39 per ideal transactie

ik ben er tevreden over

het voordeel is dat je klant hier gelijk in een bekende bankomgeving komt en niet met een of ander psp provider, hier haken klanten soms op af. dit feit was mijn keuze om omnikassa te nemen.

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

4
munga schreef:het voordeel is dat je klant hier gelijk in een bekende bankomgeving komt en niet met een of ander psp provider, hier haken klanten soms op af. dit feit was mijn keuze om omnikassa te nemen.
Voordat hier misverstanden over ontstaan: bij iDEAL betaalt de klant altijd via de vertrouwde omgeving of app van de eigen bank. Deze mogelijkheid is kenmerkend voor iDEAL en niet exclusief voor Rabo OmniKassa.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

5
Ward schreef:
munga schreef:het voordeel is dat je klant hier gelijk in een bekende bankomgeving komt en niet met een of ander psp provider, hier haken klanten soms op af. dit feit was mijn keuze om omnikassa te nemen.
Voordat hier misverstanden over ontstaan: bij iDEAL betaalt de klant altijd via de vertrouwde omgeving of app van de eigen bank. Deze mogelijkheid is kenmerkend voor iDEAL en niet exclusief voor Rabo OmniKassa.
Uiteindelijk wel inderdaad, maar ik kan me herinneren dat bijvoorbeeld bij Multisafepay eerst een pagina van hun naar voren komt waar de klant een account kan maken om in het vervolg sneller te betalen. Geen idee of dat bij alle producten en nu nog zo is. Wij zijn destijds mede daardoor afgehaakt.

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

6
Munga, bedankt voor je reactie. Goed om een positief bericht te lezen.

Jij hebt nog een oud contract? Tegenwoordig betaal je 10 euro per maand en 0,35 per iDeal transactie, vervolgens komen er nog kassakosten bij (eerste 50 transacties zijn er geen kassakosten). Of heb jij met de bank onderhandeld? Geen idee of dat mogelijk is?

Gebruik je nog andere betaalmogelijkheden buiten iDeal? Credit cards of Mr Cash?

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

7
henk-k schreef:Uiteindelijk wel inderdaad, maar ik kan me herinneren dat bijvoorbeeld bij Multisafepay eerst een pagina van hun naar voren komt waar de klant een account kan maken om in het vervolg sneller te betalen. Geen idee of dat bij alle producten en nu nog zo is. Wij zijn destijds mede daardoor afgehaakt.
Voordat hier ook misverstanden over ontstaan: enkel bij "Fastcheckout" maakt de shopper een account aan om zo in het vervolg sneller af te rekenen. Fastcheckout functioneert dan ook als een online 'wallet'.

Bij het reguliere MultiSafepay Connect wordt de shopper ná het invoeren van verzendgegevens in de webwinkel doorgeleid naar onze betaalomgeving. De look & feel van deze betaalomgeving is compleet aan te passen door de webwinkel.

Edit: en bij iDEAL wordt je natuurlijk wel direct naar de bankomgeving geleid.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

Re: recente ervaringen met Omnikassa van Rabobank?

8
ik vergis me inderdaad 10,- per maand is het

het is wel bewezen dat er klanten afhaken omdat ze eerst in een psp omgeving - zoals multisafepay of sisow - komen en dan pas naar de bank.

hoeveel klanten dat zijn is moeilijk te zeggen is per type shop misschien verschillend.

bij de bank betaal je waarschijnlijk meer dan bij een psp aanbied concurent, maar voor mij was het een afweging waard.