Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

creditcards via Mollie of Paypal

28 mei 2015

even de meningen peilen .....

Binnenkort zal ik keuze moeten maken welke PSP ik zal nemen voor mijn webwinkel.
Voor betalingen via Ideal, MisterCasch en Sofort zal mijn mijn keuze Mollie worden.

Betreffende creditcardbetalingen weet ik niet zo goed of ik deze ook via Mollie zal laten verlopen of via Paypal.

Als ik het goed heb rekent Mollie minder kosten dan Paypal, maar eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat de verdere verschillen zijn.
Ik heb uiteraard beide websites goed gelezen en lees bij Paypal over Waxbooster en Express chekout, alles om het betalen zo eenvoudig en snel mogelijk te laten verlopen, bij Mollie valt daar weinig info over te vinden.
Ook vraag ik mij af of het internationaal gezien, handig is om Mollie voor creditcard betalingen in te zetten.

Ik hoop dat ik op jullie adviezen mag rekenen!

groet, Lex
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: creditcards via Mollie of Paypal

28 mei 2015

Ik heb geen ervaring met Mollie, maar zou er wel voor kiezen om alles bij dezelfde PSP onder te brengen.
Wij hebben creditcard betalingen via PayPal wel een tijdje aangeboden, maar kregen altijd veel vragen over het al dan niet registreren bij PayPal voordat men de betaling kon doen.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: creditcards via Mollie of Paypal

29 mei 2015

Indien je ook aan Belgische klanten wil verkopen hou je er best rekening mee dat binnenkort vanuit België niet meer als "gast" met creditcard zal kunnen worden betaald via Paypal, maar eerst verplicht een paypalaccount moet worden aangemaakt.

Volgens de mensen van Paypal is er immers een lokaal wettelijk probleem om deze "dienst" nog langer aan te bieden.
 
rednas
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 oktober 2013

Re: creditcards via Mollie of Paypal

29 mei 2015

Ik gebruik al jaren Mollie naar grote tevredenheid (alleen niet voor Creditcards..)

PayPal zou ik zelf nooit aan beginnen, zo vaak gezeur over gehoord..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: creditcards via Mollie of Paypal

29 mei 2015

PayPal is vooral handig als je óók laat betalen met PayPal zelf. De PayPal-creditcard oplossing is dan meer als backup. Het doel van PayPal is uiteindelijk om zo veel mogelijk bezoekers te converteren naar echte PayPal gebruikers. Het doel bij Mollie is om zo goed en makkelijk mogelijk je klant te laten betalen.

Ook zijn er in de afgelopen 10 jaar nogal wat bedrijven geweest die conflicten met PayPal hebben gehad over het wel of niet uitbetalen van je tegoeden. In dat soort situaties is het toch wel fijner om Mollie in Amsterdam te kunnen bellen dan met PayPal mailen.

Kortom, ik zou zo geen nadelen weten van Credit Card via Mollie, maar via PayPal zijn er wel duidelijke nadelen te benoemen. Naast dat ze allebei uiteraard positieve punten hebben.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: creditcards via Mollie of Paypal

29 mei 2015

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

@ Casper; mijn voorkeur zou ook uitgaan naar Mollie, zeker gezien de berichten over paypal waarin zij het belang van de kopers altijd schijnen te laten preveleren.
Aan de andere kant vraag ik mij wel af hoe het met het internationale aspect zit.
Paypal is natuurlijk wereldwijd een begrip en zal bij veel verkopers vertrouwen wekken.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat zich bij Mollie manifesteerd.... en of deze hetzelfde betaalgemak biedt.

Dat in Belgié binnenkort geen betalingen meer via Paypal kunnen gebeuren alvorens men een account afsluit zal denk ik snel wel de policy worden van Paypal ... ook niet echt negatief denk ik, dus dat argument laat ik eventjes buiten beschouwing (maar toch bedankt)

Wellicht heeft een van de overige forumleden zelf ervaring hiermee?

Tot zover bedankt voor jullie reacties.

Lex
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: creditcards via Mollie of Paypal

29 mei 2015

Je kan PayPal natuurlijk altijd als extra betaaloptie toevoegen, zodat je ook paypal betalingen kunt accepteren.
Maar zou PayPal inderdaad niet als enige optie voor creditcard betalingen gebruiken.
Zelf nog geen negatieve ervaringen met PayPal betalingen, grote voordeel is dat je de transactie kosten (gedeeltelijk) retour krijgt als de klante de order (gedeeltelijk) annuleert.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: creditcards via Mollie of Paypal

12 juni 2015

Mick, bedankt
ik denk dat ik dat maar doe!

de anderen, nogmaals bedankt voor de adviezen.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: creditcards via Mollie of Paypal

15 juni 2015

Ook zijn er in de afgelopen 10 jaar nogal wat bedrijven geweest die conflicten met PayPal hebben gehad over het wel of niet uitbetalen van je tegoeden. In dat soort situaties is het toch wel fijner om Mollie in Amsterdam te kunnen bellen dan met PayPal mailen.
Je kan PayPal ook gewoon opbellen. Ik was in het begin erg wantrouwend tegenover PayPal, vanwege de negatieve verhalen op internet, maar PayPal heeft mij altijd goed geholpen. Ik heb nog nooit een chargeback gehad. Één keer is een betaling tijdelijk geblokkeerd vanwege een onderzoek, maar dat werd door PayPal netjes opgelost.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: creditcards via Mollie of Paypal

15 juni 2015

Ik heb ook al jaren PayPal en ook mijns inziens representatieve aantallen transacties. Zit laatste maanden op rond de 7000,- omzet per maand via PayPal. Ik heb nog nooit problemen met PayPal gehad. Altijd alles netjes opgelost. Ook nog nooit klanten gehoord die het raar vinden om met creditcard via PayPal af te rekenen. Wel erg veel klanten die dit doen. PayPal is mijns inziens voor consumenten juist een erg betrouwbaar merk geworden door de jaren heen. Met name Marktplaats heeft daar goed aan bijgedragen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: creditcards via Mollie of Paypal

15 juni 2015

Goed om te horen dat ze blijkbaar inmiddels de zaken wat beter op orde hebben. Laatste keer dat ik als webbouwer Paypal moest inbouwen (3 jaar geleden) was de interface voor gebruikers nog wel erg slecht en onduidelijk. Maar misschien hebben ze dat inmiddels ook beter voor elkaar.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: creditcards via Mollie of Paypal

15 juni 2015

Goed om te horen dat ze blijkbaar inmiddels de zaken wat beter op orde hebben. Laatste keer dat ik als webbouwer Paypal moest inbouwen (3 jaar geleden) was de interface voor gebruikers nog wel erg slecht en onduidelijk. Maar misschien hebben ze dat inmiddels ook beter voor elkaar.
Ik heb PayPal al bijna 5 jaar op mijn website. Buiten kleine nuance verschillen is het nog hetzelfde als toen. Het proces en de stappen zijn exact hetzelfde. Ik zou niet weten, wat daar onduidelijk aan is. Het enige verschil met bijvoorbeeld ideal is het volgende.

Bij ideal, bankcontact, etc.. zijn de stappen zo:

Winkelwagen

Gegevens invoeren (en bank kiezen)

Alles controleren

Betaling uitvoeren

Bedankpagina + bevestiging ontvangen per mail

Bij PayPal is het traject

Winkelwagen

Gegevens invoeren

Betaling uitvoeren

Alles controleren en bevestigen

Bedankpagina + bevestiging ontvangen per mail

De betaling wordt pas definitief, als die laatste controle stap bevestigd is. Als men dat niet doet, wordt er geen daadwerkelijke betaling verricht. Die laatste bevestiging, doet men op de webshop zelf. Dat is dus wat ongebruikelijk ten opzichte van de bekende Nederlandse betaalmethodes. Echter is het voor een klant mijns inziens juist wel heel vertrouwelijk en veilig. Dit is de manier, waarop PayPal adviseert het te implementeren. Als je dat doet, werkt het gewoon feilloos en is het voor de consument zo helder als wat.

Onduidelijk zou ik het dus zeker niet willen noemen, het traject is wel anders, dan met bijvoorbeeld ideal.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!