Paypal verkopersbescherming

1
Ik zit toch met een raar gevoel.

Paypal zegt verkopers bescherming te bieden, mits je geen extra transactiekosten doorberekend aan de klant. Dit doe ik ook niet en zie tot nu toe Paypal als een stukje service.

Nou heb ik gisteravond een bestelling met Paypal betaling binnen gekregen. Ik heb toch mijn twijfels over deze order. Het gaat om een bestelling van € 1100. Nou heb ik eens gebeld met Paypal en deze geeft aan dat ik helemaal niet in aanmerking kom voor verkopers bescherming daar de door mij verkochte producten in een risicogroep vallen.......

Het laatste kwartaal heb ik ongeveer 5k aan verkoop gehad via paypal, die kosten lopen nu ook wel erg hoog op. Op zich goed als paypal wel de verkopers bescherming aan mij bied, maar dit doen ze niet.

Wat is nou verstandig te doen? Extra kosten doorberekenen alleen voor Paypal waarbij je de klant meer dwingt richting Ideal of creditcard te gaan?
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

2
nayonowe schreef: Nou heb ik gisteravond een bestelling met Paypal betaling binnen gekregen. Ik heb toch mijn twijfels over deze order.
Waar heb je je twijfels over?
Ik neem aan dat deze order betaald is?
Als jij deze bestelling aangetekend verstuurd, dan kan jij in het geval van een calamiteit toch richting PayPal aantonen dat de bestelling geleverd is?

Gr. Mick

Re: Paypal verkopersbescherming

3
Mick schreef:
nayonowe schreef: Nou heb ik gisteravond een bestelling met Paypal betaling binnen gekregen. Ik heb toch mijn twijfels over deze order.
Waar heb je je twijfels over?
Ik neem aan dat deze order betaald is?
Als jij deze bestelling aangetekend verstuurd, dan kan jij in het geval van een calamiteit toch richting PayPal aantonen dat de bestelling geleverd is?

Gr. Mick

Nou inderdaad, het traject voor de order nam ineens een hele rare wending.
Neemt Paypal mijn belang wel over op het moment dat de betaling niet akkoord is?
Ik zie dit toch als verkopers bescherming en die wilt Paypal mij niet geven.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

4
Is het een adres in NL? Google een op de persoon zijn adres, naam, email, bedrijf evt. Ik neem ook aan dat het een bedrijf is.

Ik heb zelden zo'n grote order via mn webshop gekocht. De klant neemt altijd contact op en lever dan via factuur indien het een bedrijf is.

Paypal geeft jou klant niet standaard gelijk. Zolang jij een verzekerde verzending met handtekening evt nog alleen afleveren op huisadres kiest ben je wel aardig zeker. Dat laatste zal ik ook zeker doen bij een grote order. Dan weet je zeker dat het niet bij de buren is afgeleverd.
Dus zorg dat je een afleverbewijs kan overleggen bij paypal als er problemen ontstaan.

Mocht paypal toch onterecht het bedrag naar je klant omboeken. Zorg dat er geen saldo op het account staat en/of koppel een ander account aan je webshop. Ook voor jou klant heeft paypal beperking. Ze adverteren zo mooi met kopersgarantie maar veel zaken zijn uitgesloten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paypal verkopersbescherming

5
Blijft het punt dat PayPal met heel veel adverteert maar maar weinig waarmaakt.

Zelf ben ik ook niet tevreden over de positie van PayPal. Ze hebben zo een sterke markt positie dat ze bijna alles kunnen doen. Hoge tarieven ,weinig garanties.
Verkopersbescherming geld ook alleen als je aan allerlei voorwaarden voldoet. Wellicht logisch vanuit PayPal, maar dan moeten ze dit ook eerlijk communiceren.

Heb zelf een aantal accounts bij PayPal maar ze weigeren deze 'samen te nemen' om zo tot een gunstiger tarief te komen.

Re: Paypal verkopersbescherming

6
nayonowe schreef: Nou inderdaad, het traject voor de order nam ineens een hele rare wending.
Kan je aangeven wat er afweek van het normale traject?
Is het bedrag op jouw account bijgeschreven?

Re: Paypal verkopersbescherming

7
Electronixs.nl schreef:Is het een adres in NL? Google een op de persoon zijn adres, naam, email, bedrijf evt. Ik neem ook aan dat het een bedrijf is.

Ik heb zelden zo'n grote order via mn webshop gekocht. De klant neemt altijd contact op en lever dan via factuur indien het een bedrijf is.

Paypal geeft jou klant niet standaard gelijk. Zolang jij een verzekerde verzending met handtekening evt nog alleen afleveren op huisadres kiest ben je wel aardig zeker. Dat laatste zal ik ook zeker doen bij een grote order. Dan weet je zeker dat het niet bij de buren is afgeleverd.
Dus zorg dat je een afleverbewijs kan overleggen bij paypal als er problemen ontstaan.

Mocht paypal toch onterecht het bedrag naar je klant omboeken. Zorg dat er geen saldo op het account staat en/of koppel een ander account aan je webshop. Ook voor jou klant heeft paypal beperking. Ze adverteren zo mooi met kopersgarantie maar veel zaken zijn uitgesloten.
Het adres is in Nederland inderdaad, als ik de KvK er op nazoek zie ik een andere bedrijfsnaam staan op dit adres en niet het opgegeven bedrijf.

wij krijgen orders van €10 tot xxxx bestellingen boven de €150,00 worden verzekerd verzonden, bestellingen boven de €500 worden ook verzekerd verzonden, maar alleen op huisadres.

Bedrijven en particulieren bestellen gewoon via de site en vragen bij ons niet om een factuur, wat we wel vaak zien is dat een bedrijf kiest voor betaling via overschrijven.

Als ik de regels van Paypal er op nalees dan voldoe ik aan de verkopers bescherming, maar ze geven het simpelweg niet. Dan vraag ik me ook serieus af of ze mij wel serieus neem als ik met alle bewijzen kom.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

8
Mick schreef:
nayonowe schreef: Nou inderdaad, het traject voor de order nam ineens een hele rare wending.
Kan je aangeven wat er afweek van het normale traject?
Is het bedrag op jouw account bijgeschreven?
Er was een prijs afgesproken met de klant, de order moest uitgebreid worden en de klant vond het maar raar dat hij niet nog meer korting kreeg. De klant begon foto's te versturen van collega webshops dat de prijzen daar hetzelfde waren als bij mij. Ik heb de klant aangegeven dat ik helaas niet meer korting kan geven. Hij vond dit zo raar, ook het taalgebruik stond mij eerlijk gezegd niet aan. Uiteindelijk werd de klant vrij opdringerig waarop ik heb gezegd dat ik niet meer korting kon geven en dat hij wellicht bij een collega beter af zou zijn. Uiteindelijk ging hij wel akkoord met mijn aangeboden prijs.

De klant wilde betalen via ideal en ineens bleek zijn bankpas defect (een foto werd hiervan gestuurd), waarop de klant vraagt komen er kosten bij als ik via Paypal betaal. Ik heb aangegeven dat hier geen extra kosten aan verbonden zijn.

De klant vraagt tijdens het bestellen of de factuur opgedeeld kan worden in deels prive en deels zakelijk. Dit kan bij ons niet, of hij moet 2 aparte bestellingen doen.

Door dit alles heb ik bij deze order vraagtekens gekregen.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

9
nayonowe schreef:Het adres is in Nederland inderdaad, als ik de KvK er op nazoek zie ik een andere bedrijfsnaam staan op dit adres en niet het opgegeven bedrijf.
Niet leveren. De pakketbezorger controleert niet of degene die een pakket aanneemt en ervoor tekent wel tekenbevoegd is voor een bepaald bedrijf. Laat staan of dat bedrijf überhaupt wel bestaat.

Re: Paypal verkopersbescherming

12
Mick schreef:
Elektrobert schreef: Je kan anders naar je geld fluiten. Tegenwoordig moet je heel voorzichtig zijn.
De bestelling is toch reeds betaald via PayPal???
En de koper kan dat gewoon terugdraaien. Bijzonder overigens dat TS niet in aanmerking komt voor verkopersbescherming. Wij verkopen dezelfde producten en komen wel in aanmerking. Sterker nog, in de afgelopen 12 maanden heeft Paypal ruim 700 euro toegewezen.

Re: Paypal verkopersbescherming

14
henk-k schreef: En de koper kan dat gewoon terugdraaien.
Kan dit zo makkelijk?
Als klant claimt de bestelling niet ontvangen te hebben, krijg je dan niet de kans om aan te tonen dat de bestelling afgeleverd is?

Zelf heb ik tot op heden nog geen rare dingen meegemaakt met PayPal.

Maar de post van Elektrobert geeft wel stof tot nadenken, zeker bij hogere bestellingen!

Re: Paypal verkopersbescherming

15
Mick schreef:
henk-k schreef: En de koper kan dat gewoon terugdraaien.
Kan dit zo makkelijk?
Als klant claimt de bestelling niet ontvangen te hebben, krijg je dan niet de kans om aan te tonen dat de bestelling afgeleverd is?

Zelf heb ik tot op heden nog geen rare dingen meegemaakt met PayPal.

Maar de post van Elektrobert geeft wel stof tot nadenken, zeker bij hogere bestellingen!
Bij ons ging het in alle gevallen om een klant die niets aan Paypal heeft doorgegeven, maar bij zijn creditcard maatschappij had aangegeven dat de transactie niet door hem/haar gedaan zou zijn. De CC maatschappij draait de betaling dan gewoon terug, Paypal gaat daar altijd in mee.

Re: Paypal verkopersbescherming

16
Allen alvast bedankt voor de tips. Ik ga de koper berichten dat ik af zie van de verkoop.


Zonet weer contact gehad met Paypal en Mollie.

Het blijkt zo te zijn dat Paypal geen adres gegevens binnen krijgt van de koper op de website.
Aangezien de Paypal betalingen ook via Mollie verlopen op mijn site verwees Paypal mij door naar Mollie.

Mollie geeft aan deze gegevens niet eens te willen hebben vanuit mijn shop daar dit te maken heeft met de wet op de privacy.

Iemand enig idee welke module dit wel doet voor Prestashop?
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

18
Electronixs.nl schreef:De koper dient zijn adres te bevestigen bij de aankoop. Indien de koper dit niet heeft gedaan heeft de koper ook geen recht op de kopersbescherming.
Wat ik begrepen heb heeft de koper standaard kopersbescherming. Wil je als verkoper bescherming dan moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. De belangrijkste punten hierin zijn, verzendbewijs (aangetekend met adres van de koper), het ontvangstadres van de bestelling moet bij Paypal bekend zijn en je mag geen extra kosten doorberekenen voor de Paypal betaling.

De webshop voldoet op 1 voorwaarde na, het ontvangstadres van de koper is bij paypal niet bekend daar Mollie dit niet doorgeeft....
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

19
nayonowe schreef: ../..
Het blijkt zo te zijn dat Paypal geen adres gegevens binnen krijgt van de koper op de website.
Aangezien de Paypal betalingen ook via Mollie verlopen op mijn site verwees Paypal mij door naar Mollie.

Iemand enig idee welke module dit wel doet voor Prestashop?
Waarom wil je Paypal absoluut via Mollie laten gaan ?

De (gratis) prestashop-paypalbetaalmodule kan je probleemloos naast die van Mollie installeren. Kost je 5 minuten werk.
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: Paypal verkopersbescherming

20
wawagee schreef:
nayonowe schreef: ../..
Het blijkt zo te zijn dat Paypal geen adres gegevens binnen krijgt van de koper op de website.
Aangezien de Paypal betalingen ook via Mollie verlopen op mijn site verwees Paypal mij door naar Mollie.

Iemand enig idee welke module dit wel doet voor Prestashop?
Waarom wil je Paypal absoluut via Mollie laten gaan ?

De (gratis) prestashop-paypalbetaalmodule kan je probleemloos naast die van Mollie installeren. Kost je 5 minuten werk.
In het begin had ik aardig wat foutmeldingen met de paypal module welke in Prestashop zit. Ik heb dit voor een maand of 2 nogmaals geprobeerd en toen ook veel foutmeldingen. De module van Mollie had dit niet, dus vandaar mijn keuze.

Ik zal nog eens testen of deze module nu wel goed werkt.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

22
Electronixs.nl schreef:
Afbeelding


Bij deze order is ook het verzendadres niet bekend. Tijdens de betaling kan de koper daarvoor kiezen. Indien de koper niet voor een verzendadres kiest dan krijgt deze ook geen kopersbescherming.
Dat is niet helemaal waar. Als de koper namelijk de transactie betwist bij zijn/haar creditcard maatschappij gaat Paypal daar altijd in mee. Jij komt dan niet in aanmerking voor verkopersbescherming.

Re: Paypal verkopersbescherming

23
Ik heb van Paypal begrepen dat het verzendadres meegestuurd moet worden met de Paypal betaling. Dit gebeurd dus vanuit de webshop. Als je daarnaast nog voldoet aan de overige eisen van Paypal dan heb je volgens de beste man van Paypal altijd recht op kopersbescherming.

De klant kan het wel/niet aangeven het verzendadres moet dus vanuit de webshop meekomen en dit is zover ik weet geen keuze van de klant dit bepaal jij als verkoper. Het zou ook te gek voor woorden zijn dat de klant even gaat bepalen dat jij als verkoper geen bescherming mag hebben.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Paypal verkopersbescherming

24
Bij mij staat bij elke order netjes in het groen 'Verkopersbescherming - Komt in aanmerking'.

Daar ben ik heel blij mee, omdat dit mij ook al eens gered heeft. Het komt inderdaad wel eens voor, dat een creditcard maatschappij je in je ongelijk stelt en gewoon de klant zijn geld terug geeft. De laatste keer dat dit mij gebeurde, heb ik van PayPal het vergoed gekregen en is de creditcard in kwestie meteen in elk geval op PayPal geblokkeerd. Die klant kan dat daardoor niet zo makkelijk weer flikken. Ik ben dus zeker wel te spreken over PayPal.

Ook de gehele implementatie vind ik erg goed geregeld. Het is een prachtig waterdicht systeem in tegenstelling tot bijvoorbeeld ideal. Ik zou dus zeker even proberen op te lossen, dat je geen verkopersbescherming hebt. Dat moet niet zoveel voeten in de aarde hebben en dan heb je wel een erg fijne betaalmethode.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Paypal verkopersbescherming

25
NOP Webdesign schreef:Bij mij staat bij elke order netjes in het groen 'Verkopersbescherming - Komt in aanmerking'.

Daar ben ik heel blij mee, omdat dit mij ook al eens gered heeft. Het komt inderdaad wel eens voor, dat een creditcard maatschappij je in je ongelijk stelt en gewoon de klant zijn geld terug geeft. De laatste keer dat dit mij gebeurde, heb ik van PayPal het vergoed gekregen en is de creditcard in kwestie meteen in elk geval op PayPal geblokkeerd. Die klant kan dat daardoor niet zo makkelijk weer flikken. Ik ben dus zeker wel te spreken over PayPal.

Ook de gehele implementatie vind ik erg goed geregeld. Het is een prachtig waterdicht systeem in tegenstelling tot bijvoorbeeld ideal. Ik zou dus zeker even proberen op te lossen, dat je geen verkopersbescherming hebt. Dat moet niet zoveel voeten in de aarde hebben en dan heb je wel een erg fijne betaalmethode.
Goed te horen dat er dus wel geluisterd wordt naar de verkoper!

Ik heb vanmorgen de Paypal module ge-update en aangezet (Paypal van Mollie staat nu uit), tot op heden nog geen fouten kunnen vinden met testen. Het zal blijken als ik de eerste betalingen via Paypal binnen krijg of er dan een verkopersbescherming is.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl