Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Ervaringen Afterpay?

21 oktober 2015

Zojuist werd mijn interesse gewekt door de mogelijkheid van het gebruik van Afterpay in mijn webshops. Ik ben nu wel benieuwd wat de ervaringen hier van de mensen zijn en wie het gebruiken.

Na een zoektocht door het forum kwam ik vooral op oude topics (2011) uit dus die informatie is ondertussen al lang niet meer up to date.

Wat voor mij belangrijk is dat het voor zowel Belgie als Nederland kan en dat behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast ben ik benieuwd naar de tarieven, ik heb zojuist een offerte aagnevraagd dus op deze vraag zal ik binnenkort een antwoord krijgen.

Waar ik naar benieuwd ben:
-Wat merken jullie in het aantal conversies
-Wegen de kosten op tegen de baten

Normaal zou ik huiverig zijn voor een achteraf betaalsysteem, maar zij geven aan deze risico's volledig te dekken.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

22 oktober 2015

Ik persoonlijk zou er eigenlijk niet over in de war zitten of ik mn geld wel of niet zou krijgen. Maar ik denk dat vergeetachtige types een slechte ervaring gaan krijgen met je shop.

Afterpay is een incasso bureau. Betaald de klant 1 dag te laat. 7,50 extra kosten. Mijn ervaring is dat veel klanten dan wel betalen maar dan zonder de extra kosten. Dus weer 40 euro erbovenop.
Nu weet de klant dat het serieus is en zal alles betalen maar heeft er wel een slechte ervaring mee.

Ook lees je nog steeds dat klanten niet krediet waardig zijn bij de check.(naar hun mening onterecht).

Kleine tip. Ze zakken met de prijs als je aanbied geen extra transactiekosten aan de klant aan te bieden.

Ik werk zelf met Payt. Tot nu toe alles ontvangen. Nu kan ik netjes de klant waarschuwen en hem nog een extra herinnering geven of even bellen. Reageert de klant nog niet dan pas schakel ik het incasso in.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

22 oktober 2015

Bedankt voor je reactie. Dat is zeker stof tot nadenken. Ik heb besloten, na het lezen van meerdere verhalen op andere fora, het gewoon te gaan proberen en mocht het problemen op leveren dan kan het natuurlijk altijd stop gezet worden.

Mochten er mensen over een maandje geïnteresseerd zijn hoe het allemaal verloopt dan zal ik hier mijn bevindingen posten.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

22 oktober 2015

Laat dan ook even je eigen ervaring weten. :wink:
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

29 oktober 2015

Uiteraard, voor nu is het vooral een beetje jammer dat ze het voor de webwinkelsoftware die ik gebruik nog niet in Belgie aanbieden. Terwijl dat eigenlijk juist het gene was waar ik op wilde gaan mikken.

Nog een keertje goed over nadenken dus.
 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

10 november 2015

Kleine tip. Ze zakken met de prijs als je aanbied geen extra transactiekosten aan de klant aan te bieden.
De transactiekosten die ik aangeboden kreeg waren op basis van €0,00 transactiekosten voor de klant. Ik moest er zelf op aandringen, maar als ik de klant wel mee wilde laten betalen dan zou het tarief omhoog gaan. Voor mij een reden om er nog eens over na te denken. Ze beweren zelf dat de conversie tot boven de 20% stijgt bij het rekenen van €0,00 transactiekosten. Als dat werkelijk zo is dan kan je die keuze toch prima aan de webwinkelier laten..
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

11 november 2015

Dan draaien ze het nu om. Dus de laagste prijs geven zonder doorberekenen aan de klant.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
LRTS
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 december 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

23 december 2015

Wat merkt men qua verschuiving? Waar ik met name bang voor ben is dat een deel van de iDeal betalers na invoering van Afterpay gaat kiezen voor Afterpay. Netto betekent dat toch gewoon een marge verlies. Ik kan daar maar weinig over vinden, anderen hier al ervaring mee?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

23 december 2015

Mijn ervaring nu met op rekening kopen (geen afterpay) is eigenlijk best goed. Het genereer zeker meer verkopen en straalt tevens vertrouwen uit.
Het kost wel wat extra moeite maar met een goede administratie is dat goed bij te houden. Opvallend is dat de Ideal gebruikers gelijk zijn gebleven maar juist de PayPal gebruikers nu op rekening kopen. Misschien voelen die zich veiliger door PayPal en nog veiliger op rekening kopen. 
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
LRTS
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 december 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

15 januari 2016

Begrijp ik goed dat jij het op rekening betalen in eigen beheer en risico doet? Heb je dan met name terugkerende /vaste klanten of ook veel incidentele klanten? Komt het nog geregeld voor dat men niet betaald? Als je wat cijfers hebt ben ik daar zeker in geïnteresseerd, mag uiteraard per pb.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

15 januari 2016

Af en toe een slechte betaler. Maar alles komt wel binnen. Het incasso bureau is ook nauwelijks gebruikt.
Er zijn wel wat bedrijven die je een herinnering stuurt en melden dat zij een betalingstermijn hanteren van 2 maanden. Vaak meld ik dan dat we met scherpe prijzen werken en dat het eigenlijk niet kan. In de meeste gevallen wordt er dan wel betaald. Het is belangrijk als een klant niet betaald of later wilt betalen je duidelijk een datum afspreekt wanneer het er wel op staat.
Belgische klanten zijn echt de beste betalers. En betalen ook allemaal ruim binnen het termijn.

De klanten verhouding is 25% vast en 75% nieuwe. Vaste klanten kunnen in principe onbeperkt bestellen. Maar er kan niet besteld worden voordat het vorige factuur betaald is. Als zij een nieuwe bestelling plaatsten ga ik er vanuit dat ze de oude materialen reeds verkocht hebben en dus geld hebben ontvangen van dat factuur. We leveren op rekening en zijn geen bank.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

21 januari 2016

AfterPay niets dan lof over. De verhalen van 7,50 administratie kosten bij eerste herinnering zijn gewoon absoluut onjuist. De eerste herinnering zitten helemaal geen kosten bij. Daarbij als een klant een goede reden heeft voor het te laat betalen, bijvoorbeeld per ongeluk fout e-mail adres doorgegeven, worden de incasso kosten veelal nog kwijtgescholden ook. Te laat betalen is hier dan ook echt te laat, dus 30 dagen of langer factuur open laten staan. Eerder krijg je geen kosten van ze. AfterPay is ook absoluut geen incasso bureau. Ze zijn een factoring bedrijf. Daar zit vaak een overlap in, maar is bij AfterPay niet het geval. AfterPay is onderdeel van Arvato Finance en niet van een incasso bureau, zoals de meeste factoring bedrijven. Als een vordering echt moeilijk te innen is, wordt deze dan ook uitbesteed aan een daadwerkelijk incasso bureau.

Ik heb AfterPay al enkele jaren op me webshop en ben er van overtuigd dat de verhoging in conversie van 20% zeker niet overdreven is. Volgens mij was dit bij mij wel meer. Het is inderdaad ook wel zo, dat ideal klanten opeens voor AfterPay zullen kiezen in voorkomende gevallen. Echter is andersom ook veelal het geval. Veel klanten doen hun eerste aankoop met AfterPay, omdat ze je nog niet kennen. Als de levering dan snel en goed geregeld is, doen ze volgende aankopen vaak gewoon met ideal.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen Afterpay?

21 januari 2016

Kleine tip. Ze zakken met de prijs als je aanbied geen extra transactiekosten aan de klant aan te bieden.
De transactiekosten die ik aangeboden kreeg waren op basis van €0,00 transactiekosten voor de klant. Ik moest er zelf op aandringen, maar als ik de klant wel mee wilde laten betalen dan zou het tarief omhoog gaan. Voor mij een reden om er nog eens over na te denken. Ze beweren zelf dat de conversie tot boven de 20% stijgt bij het rekenen van €0,00 transactiekosten. Als dat werkelijk zo is dan kan je die keuze toch prima aan de webwinkelier laten..
Dat zal gerust zo zijn, maar mijn ervaring was inderdaad een flinke conversieverhoging. Top zou je denken, maar je moet meer dan 30 dagen op je geld wachten tot je het krijgt. Lees 30 dagen + een week extra. Nu ik €0,95 vraag (wat overigens in samenspraak met Afterpay ging) is het wel vermindert of mensen kiezen voor PayPal of iDeal. En merk eigenlijk weinig dat de kosten zijn verhoogd daardoor. 
Voordeel van AfterPay de jaarlijkse kosten betaal je d.m.v. van dat wat je binnen krijgt via AfterPay (krijg je vanzelf e-mails over). En moet zeggen ze zijn beter dan Klarna, geen abonnementskosten. Door de reclame kozen mensen ook steeds meer voor AfterPay dan Klarna (zelfs als je de kosten voor Klarna op €0,95 zette). Vanuit de consument hoor ik ook veel klachten over Klarna. Dus ben ook zeer blij van dat bedrijf af te zijn. 
 
LRTS
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 december 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

22 januari 2016

Wij hebben inmiddels ook een aanbieding gehad en een interessant verhaal over de effecten van kosten op de mogelijk conversiestijging. Zoals de Ridder hierboven ook al aangeeft, erg vreemd dat Afterpay je wil forceren een keuze te maken hierin, en zelfs meerkosten wil rekenen als jij kosten rekent aan de klant. Ik ben benieuwd in hoeverre dat eigenlijk juridisch hout snijdt. Dat voor Afterpay het belang groot is zoveel mogelijk van onze klanten via hen te laten betalen is duidelijk natuurlijk. Mijn voorkeur heeft wel kosten te rekenen, met name om te voorkomen dat iDealers switchen naar Afterpay uit gemak, terwijl zij anders gewoon iDeal hadden gekozen. Anderzijds is het nooit mooi voor je conversie om kosten in de checkout toe te voegen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

22 januari 2016

LRTS:
Zoals de Ridder hierboven ook al aangeeft, erg vreemd dat Afterpay je wil forceren een keuze te maken hierin, en zelfs meerkosten wil rekenen als jij kosten rekent aan de klant. Ik ben benieuwd in hoeverre dat eigenlijk juridisch hout snijdt. Dat voor Afterpay het belang groot is zoveel mogelijk van onze klanten via hen te laten betalen is duidelijk natuurlijk. Mijn voorkeur heeft wel kosten te rekenen, met name om te voorkomen dat iDealers switchen naar Afterpay uit gemak, terwijl zij anders gewoon iDeal hadden gekozen.

Uit de reactie van Zyra blijkt dat (in overleg) kosten rekenen dus toch mogelijk is.
 
Baraque
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 maart 2016

Re: Ervaringen Afterpay?

09 maart 2016

Zojuist werd mijn interesse gewekt door de mogelijkheid van het gebruik van Afterpay in mijn webshops. Ik ben nu wel benieuwd wat de ervaringen hier van de mensen zijn en wie het gebruiken.

Na een zoektocht door het forum kwam ik vooral op oude topics (2011) uit dus die informatie is ondertussen al lang niet meer up to date.

Wat voor mij belangrijk is dat het voor zowel Belgie als Nederland kan en dat behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast ben ik benieuwd naar de tarieven, ik heb zojuist een offerte aagnevraagd dus op deze vraag zal ik binnenkort een antwoord krijgen.

Waar ik naar benieuwd ben:
-Wat merken jullie in het aantal conversies
-Wegen de kosten op tegen de baten

Normaal zou ik huiverig zijn voor een achteraf betaalsysteem, maar zij geven aan deze risico's volledig te dekken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hallo,

Na enkele maanden AfterPay gebruikt te hebben zijn wij daar weer mee gestopt.
Er is weliswaar een hogere conversie daar staat tegen over dat er ook meer retour komt, het is immers toch nog niet betaald.
Afhandeling retouren is alleen al qua verzendkosten een kostbare zaak.
Een ander punt is, en dat vinden wij wel heel kwalijk is het feit dat er heel gemakkelijk fake-bestellingen gedaan kunnen worden, dan krijgt iemand een doos vol met spullen die ze helemaal niet hebben besteld. AfterPay kijkt alleen naar een adres voor de kredietbeoordeling en niet naar de naam. Al deze kosten kwamen dan dus voor onze rekening!
Kortom, het aantal bestellingen neemt toe en per saldo leveren deze extra inspanningen minder op.
Dus wat wil je? Meer werk en minder verdienen of iets minder werk en meer verdienen?




 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

10 maart 2016

Zojuist werd mijn interesse gewekt door de mogelijkheid van het gebruik van Afterpay in mijn webshops. Ik ben nu wel benieuwd wat de ervaringen hier van de mensen zijn en wie het gebruiken.

Na een zoektocht door het forum kwam ik vooral op oude topics (2011) uit dus die informatie is ondertussen al lang niet meer up to date.

Wat voor mij belangrijk is dat het voor zowel Belgie als Nederland kan en dat behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast ben ik benieuwd naar de tarieven, ik heb zojuist een offerte aagnevraagd dus op deze vraag zal ik binnenkort een antwoord krijgen.

Waar ik naar benieuwd ben:
-Wat merken jullie in het aantal conversies
-Wegen de kosten op tegen de baten

Normaal zou ik huiverig zijn voor een achteraf betaalsysteem, maar zij geven aan deze risico's volledig te dekken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hallo,

Na enkele maanden AfterPay gebruikt te hebben zijn wij daar weer mee gestopt.
Er is weliswaar een hogere conversie daar staat tegen over dat er ook meer retour komt, het is immers toch nog niet betaald.
Afhandeling retouren is alleen al qua verzendkosten een kostbare zaak.
Een ander punt is, en dat vinden wij wel heel kwalijk is het feit dat er heel gemakkelijk fake-bestellingen gedaan kunnen worden, dan krijgt iemand een doos vol met spullen die ze helemaal niet hebben besteld. AfterPay kijkt alleen naar een adres voor de kredietbeoordeling en niet naar de naam. Al deze kosten kwamen dan dus voor onze rekening!
Kortom, het aantal bestellingen neemt toe en per saldo leveren deze extra inspanningen minder op.
Dus wat wil je? Meer werk en minder verdienen of iets minder werk en meer verdienen?




Dat ligt dan denk ik eerder aan je checkout proces of waar je de klanten vandaan haalt. Ik heb in gemiddeld 10 orders per dag via AfterPay en dit soort taferelen werkelijk nog nooit meegemaakt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Ervaringen Afterpay?

10 maart 2016

Zelfde hier, het aantal retouren via Afterpay is verhoudingsgewijs zelfs lager dan reguliere bestellingen. 
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

27 april 2016

Ook hier twijfelen we over het gebruik van AfterPay. Ze wisten me te vertellen dat na een aantal maanden er een evaluatie is. Naargelang het aantal transacties en hoe goed onze klanten betalen zou dan de fee herbekeken kunnen worden. Zijn er hier mensen die inderdaad al hun fee omlaag hebben zien gaan omdat hun klanten goed betalen?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

27 april 2016

Kan me best voorstellen dat bepaalde doelgroepen niet zo snel zijn van betalen en sommige doelgroepen juist wel. Het kan dan logisch zijn dat ze hierop de tarieven aanpassen.
Toen ze mij belde was er zeker ruimte om te onderhandelen over de prijs.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Suzanne Jansen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 april 2016

Re: Ervaringen Afterpay?

06 mei 2016

Ik denk dat wanneer men negatieve ervaringen heeft met afterpay de fout vaak bij hen ligt. Ze hebben 30 dagen de tijd om hun factuur te betalen en de reden dat men vaker kiest voor afterpay is dat het hen zekerheid geeft van het ontvangen van de bestelling.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen Afterpay?

07 mei 2016

Ook hier twijfelen we over het gebruik van AfterPay. Ze wisten me te vertellen dat na een aantal maanden er een evaluatie is. Naargelang het aantal transacties en hoe goed onze klanten betalen zou dan de fee herbekeken kunnen worden. Zijn er hier mensen die inderdaad al hun fee omlaag hebben zien gaan omdat hun klanten goed betalen?
Nee, dat is nog steeds hetzelfde als vorig jaar en ik heb ze daar ook nog nooit over gehoord. Wel een bestelling misgelopen, omdat een klant wilde bestellen maar geen AfterPay meer kon gebruiken. Dus bestelling werd automatisch geannuleerd. Ik AP gesproken, bleek dat de klant flink wat open had staan en dan niet meer kan bestellen. En de klant heeft ook geen reactie gegeven of ze toch de bestelling wilde en dan met PP of iDeal wilde betalen, dus dit is gewoon een typisch aparte bestelling geweest waar je het slechtste van kunt denken.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

09 mei 2016

Bedankt voor jullie reacties!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

12 mei 2016

Ook hier twijfelen we over het gebruik van AfterPay. Ze wisten me te vertellen dat na een aantal maanden er een evaluatie is. Naargelang het aantal transacties en hoe goed onze klanten betalen zou dan de fee herbekeken kunnen worden. Zijn er hier mensen die inderdaad al hun fee omlaag hebben zien gaan omdat hun klanten goed betalen?
Dit voelt altijd een beetje raar om te moeten zeggen, maar natuurlijk valt er als je ergens langer klant bent te onderhandelen. Voelt raar, omdat onderhandelingen toch wel privé zijn. Dus zelfs vertellen dat er ruimte is in de tarieven bij een bedrijf voelt een beetje als verraad. Uiteraard ook bij AfterPay. Natuurlijk moet je daar ook zelf over beginnen. Bel jij je klanten op om te vertellen dat ze ook wel korting kunnen krijgen Zyra? Dat komt denk ik niet vaak voor... Kortingen moet je over het algemeen toch altijd zelf over onderhandelen. En ja bij AfterPay is uiteraard korting mogelijk op basis van historie. Als je nieuw klant bent, zijn de tarieven die je doorberekend krijgt natuurlijk aan de veilige kant voor hun. Zij moeten immers ook geld verdienen. Als je dan een langere historie hebt, kunnen ze een scherper tarief er in zetten wat meer aansluit op jou daadwerkelijke betaalprofiel.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
GMix
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 juli 2016

Re: Ervaringen Afterpay?

17 juli 2016

Aangezien ik zoveel positieve ervaringen lees over Afterpay zal ik zeker deze betaalmethode toevoegen aan mijn webshop.
 
eriklammers
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 november 2016

Re: Ervaringen Afterpay?

09 november 2016

Afterpay heb ik ook goede ervaringen mee. Heb voorheen ook Klarna gebruikt, maar daar was de communicatie destijds (nog) niet prima en alleen in het Engels.
 
FlipRdam
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 oktober 2017

Re: Ervaringen Afterpay?

28 november 2018

Afterpay werkt zeker conversie verhogend maar het aantal retouren is wel 3 x zo hoog (met onze producten) via Afterpay, het is tenslotte gratis op en neer sturen zonder te betalen....
Een deel van de retouren kunnen niet meer verkocht worden dus onder de streep hebben wij niet zo veel aan AfterPay.
Een (kleine) dempel inbouwen dmv transactiekosten in rekening brengen mag van Afterpay niet maar wettelijk heb je daar wel recht op.
AfterPay mag de web shop wettelijk gezien niet afdwingen hun product 'achteraf betalen' gratis aan te bieden.

Ik begrijp dat AfterPay de klant doorbelasten met transactiekosten niet graag ziet, Ik zie de retouren niet graag met 300% stijgen omdat AfterPay de deur wijd open zet voor 'gratis' op en neer sturen. Een kleine redelijke drempel inbouwen door transactiekosten te rekenen en terug te storten indien men het artikel besluit te houden lijkt mij wel redelijk.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

29 november 2018

Wilde gebruik maken van Klarna voor de particuliere klanten. Na het inschakelen hiervan direct een foutmelding. Betalen via factuur, vooraf overmaken moeten worden uitgeschakeld. De meeste van mn klanten zijn zakelijk met hun eigen betaal termijn. 14 dagen is dan echt te kort. Het is dus alles of niets. Tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.

Ik zie aan de bovenstaande reactie dat het bij Afterpay ook zo is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Undertaker91
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 november 2018

Re: Ervaringen Afterpay?

01 december 2018

Waarom zou je je zorgen maken over het uitbetaald krijgen als die risico's voor afterpay zijn? Wat zou het nut zijn van Afterpay als ze je niet indekken tegen deze risico's? Dan zou je achteraf betalen ook zelf af kunnen handelen, met al het gezever dat erbij komt kijken. Je hebt een gegarandeerde uitbetaling in een keer. Of de klant betaald is niet jouw zorg. Daarnaast is het zeker conversie verhogend, klantvriendelijk en voegt het alleen maar toe aan een vertrouwd beeld van de webwinkel. De goodwill die afterpay oplevert is alleen al meer waard dan de kosten die je eventueel zou maken door afterpay. 
https://www.ikfixem.nl - iPhone onderdelen, schermen, batterijen en accessoires
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen Afterpay?

02 december 2018

Waarom zou je je zorgen maken over het uitbetaald krijgen als die risico's voor afterpay zijn?
Volgens mij werken ze met een postcode check? Het kan dus voorkomen dat een klant onterecht wordt geweigerd. Die zie je dus nooit meer terug. En voor een particuliere klant zal dit waarschijnlijk een 1 malige aankoop schelen, maar bij een zakelijke aankoop komt deze klant natuurlijk nooit meer terug.
Er komt zeker wat bij kijken om op rekening te leveren. En ook ik het wel eens slecht betalende klanten maar in 4 jaar tijd zijn er 2 kleine facturen van nog onder de 100 euro niet betaald. Na het doorgeven van het incasso bureau heb je er eigenlijk geen werk meer aan. Na afloop zetten zij het gewoon door naar een deurwaarde en kom het geld eigenlijk altijd wel binnen tenzij ze failliet zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl