Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
De transactiekosten die ik aangeboden kreeg waren op basis van €0,00 transactiekosten voor de klant. Ik moest er zelf op aandringen, maar als ik de klant wel mee wilde laten betalen dan zou het tarief omhoog gaan. Voor mij een reden om er nog eens over na te denken. Ze beweren zelf dat de conversie tot boven de 20% stijgt bij het rekenen van €0,00 transactiekosten. Als dat werkelijk zo is dan kan je die keuze toch prima aan de webwinkelier laten..Kleine tip. Ze zakken met de prijs als je aanbied geen extra transactiekosten aan de klant aan te bieden.
Dat zal gerust zo zijn, maar mijn ervaring was inderdaad een flinke conversieverhoging. Top zou je denken, maar je moet meer dan 30 dagen op je geld wachten tot je het krijgt. Lees 30 dagen + een week extra. Nu ik €0,95 vraag (wat overigens in samenspraak met Afterpay ging) is het wel vermindert of mensen kiezen voor PayPal of iDeal. En merk eigenlijk weinig dat de kosten zijn verhoogd daardoor.De transactiekosten die ik aangeboden kreeg waren op basis van €0,00 transactiekosten voor de klant. Ik moest er zelf op aandringen, maar als ik de klant wel mee wilde laten betalen dan zou het tarief omhoog gaan. Voor mij een reden om er nog eens over na te denken. Ze beweren zelf dat de conversie tot boven de 20% stijgt bij het rekenen van €0,00 transactiekosten. Als dat werkelijk zo is dan kan je die keuze toch prima aan de webwinkelier laten..Kleine tip. Ze zakken met de prijs als je aanbied geen extra transactiekosten aan de klant aan te bieden.
LRTS:
Zoals de Ridder hierboven ook al aangeeft, erg vreemd dat Afterpay je wil forceren een keuze te maken hierin, en zelfs meerkosten wil rekenen als jij kosten rekent aan de klant. Ik ben benieuwd in hoeverre dat eigenlijk juridisch hout snijdt. Dat voor Afterpay het belang groot is zoveel mogelijk van onze klanten via hen te laten betalen is duidelijk natuurlijk. Mijn voorkeur heeft wel kosten te rekenen, met name om te voorkomen dat iDealers switchen naar Afterpay uit gemak, terwijl zij anders gewoon iDeal hadden gekozen.
Zojuist werd mijn interesse gewekt door de mogelijkheid van het gebruik van Afterpay in mijn webshops. Ik ben nu wel benieuwd wat de ervaringen hier van de mensen zijn en wie het gebruiken.
Na een zoektocht door het forum kwam ik vooral op oude topics (2011) uit dus die informatie is ondertussen al lang niet meer up to date.
Wat voor mij belangrijk is dat het voor zowel Belgie als Nederland kan en dat behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast ben ik benieuwd naar de tarieven, ik heb zojuist een offerte aagnevraagd dus op deze vraag zal ik binnenkort een antwoord krijgen.
Waar ik naar benieuwd ben:
-Wat merken jullie in het aantal conversies
-Wegen de kosten op tegen de baten
Normaal zou ik huiverig zijn voor een achteraf betaalsysteem, maar zij geven aan deze risico's volledig te dekken.
Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo,
Na enkele maanden AfterPay gebruikt te hebben zijn wij daar weer mee gestopt.
Er is weliswaar een hogere conversie daar staat tegen over dat er ook meer retour komt, het is immers toch nog niet betaald.
Afhandeling retouren is alleen al qua verzendkosten een kostbare zaak.
Een ander punt is, en dat vinden wij wel heel kwalijk is het feit dat er heel gemakkelijk fake-bestellingen gedaan kunnen worden, dan krijgt iemand een doos vol met spullen die ze helemaal niet hebben besteld. AfterPay kijkt alleen naar een adres voor de kredietbeoordeling en niet naar de naam. Al deze kosten kwamen dan dus voor onze rekening!
Kortom, het aantal bestellingen neemt toe en per saldo leveren deze extra inspanningen minder op.
Dus wat wil je? Meer werk en minder verdienen of iets minder werk en meer verdienen?
Dat ligt dan denk ik eerder aan je checkout proces of waar je de klanten vandaan haalt. Ik heb in gemiddeld 10 orders per dag via AfterPay en dit soort taferelen werkelijk nog nooit meegemaakt.Zojuist werd mijn interesse gewekt door de mogelijkheid van het gebruik van Afterpay in mijn webshops. Ik ben nu wel benieuwd wat de ervaringen hier van de mensen zijn en wie het gebruiken.
Na een zoektocht door het forum kwam ik vooral op oude topics (2011) uit dus die informatie is ondertussen al lang niet meer up to date.
Wat voor mij belangrijk is dat het voor zowel Belgie als Nederland kan en dat behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast ben ik benieuwd naar de tarieven, ik heb zojuist een offerte aagnevraagd dus op deze vraag zal ik binnenkort een antwoord krijgen.
Waar ik naar benieuwd ben:
-Wat merken jullie in het aantal conversies
-Wegen de kosten op tegen de baten
Normaal zou ik huiverig zijn voor een achteraf betaalsysteem, maar zij geven aan deze risico's volledig te dekken.
Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo,
Na enkele maanden AfterPay gebruikt te hebben zijn wij daar weer mee gestopt.
Er is weliswaar een hogere conversie daar staat tegen over dat er ook meer retour komt, het is immers toch nog niet betaald.
Afhandeling retouren is alleen al qua verzendkosten een kostbare zaak.
Een ander punt is, en dat vinden wij wel heel kwalijk is het feit dat er heel gemakkelijk fake-bestellingen gedaan kunnen worden, dan krijgt iemand een doos vol met spullen die ze helemaal niet hebben besteld. AfterPay kijkt alleen naar een adres voor de kredietbeoordeling en niet naar de naam. Al deze kosten kwamen dan dus voor onze rekening!
Kortom, het aantal bestellingen neemt toe en per saldo leveren deze extra inspanningen minder op.
Dus wat wil je? Meer werk en minder verdienen of iets minder werk en meer verdienen?
Nee, dat is nog steeds hetzelfde als vorig jaar en ik heb ze daar ook nog nooit over gehoord. Wel een bestelling misgelopen, omdat een klant wilde bestellen maar geen AfterPay meer kon gebruiken. Dus bestelling werd automatisch geannuleerd. Ik AP gesproken, bleek dat de klant flink wat open had staan en dan niet meer kan bestellen. En de klant heeft ook geen reactie gegeven of ze toch de bestelling wilde en dan met PP of iDeal wilde betalen, dus dit is gewoon een typisch aparte bestelling geweest waar je het slechtste van kunt denken.Ook hier twijfelen we over het gebruik van AfterPay. Ze wisten me te vertellen dat na een aantal maanden er een evaluatie is. Naargelang het aantal transacties en hoe goed onze klanten betalen zou dan de fee herbekeken kunnen worden. Zijn er hier mensen die inderdaad al hun fee omlaag hebben zien gaan omdat hun klanten goed betalen?
Dit voelt altijd een beetje raar om te moeten zeggen, maar natuurlijk valt er als je ergens langer klant bent te onderhandelen. Voelt raar, omdat onderhandelingen toch wel privé zijn. Dus zelfs vertellen dat er ruimte is in de tarieven bij een bedrijf voelt een beetje als verraad. Uiteraard ook bij AfterPay. Natuurlijk moet je daar ook zelf over beginnen. Bel jij je klanten op om te vertellen dat ze ook wel korting kunnen krijgen Zyra? Dat komt denk ik niet vaak voor... Kortingen moet je over het algemeen toch altijd zelf over onderhandelen. En ja bij AfterPay is uiteraard korting mogelijk op basis van historie. Als je nieuw klant bent, zijn de tarieven die je doorberekend krijgt natuurlijk aan de veilige kant voor hun. Zij moeten immers ook geld verdienen. Als je dan een langere historie hebt, kunnen ze een scherper tarief er in zetten wat meer aansluit op jou daadwerkelijke betaalprofiel.Ook hier twijfelen we over het gebruik van AfterPay. Ze wisten me te vertellen dat na een aantal maanden er een evaluatie is. Naargelang het aantal transacties en hoe goed onze klanten betalen zou dan de fee herbekeken kunnen worden. Zijn er hier mensen die inderdaad al hun fee omlaag hebben zien gaan omdat hun klanten goed betalen?
Volgens mij werken ze met een postcode check? Het kan dus voorkomen dat een klant onterecht wordt geweigerd. Die zie je dus nooit meer terug. En voor een particuliere klant zal dit waarschijnlijk een 1 malige aankoop schelen, maar bij een zakelijke aankoop komt deze klant natuurlijk nooit meer terug.Waarom zou je je zorgen maken over het uitbetaald krijgen als die risico's voor afterpay zijn?