Levering in Roemenie

1
Ik zit met het volgende, 

Een klant uit Roemenie wil bij mij in de webshop bestellen. het zijn artikelen waarmee ik wereldwijd op 1 sta in google en (nog) weinig concurrentie in heb dus op zich kan ik het begrijpen. Het zijn 3 artikelen met een totale consumentenwaarde van 250 euro + 29 euro verzendkosten. (allen betaald door de klant)

Klant heeft inmiddels een bankoverschrijving aangevraagd via zijn raifeissen bank en heeft dat volledige document ook naar mij opgestuurd in pdf vorm. Uiteraard wacht ik tot ik het geld op mijn rekening heb voordat ik daadwerkelijk tot verzenden over ga. 

- Normaliter verzend ik alleen binnen Nederland en Belgie, dus dit is ook nieuw voor mij. 
- Het gaat om Roemenie, wat toch een beetje als een schurkenstaat bekend staat (of is dat te zwart wit)
- Afleveradres is op een industrieterrein in boekarest (ideaal dat google maps)

- Nadat het geld op mijn rekening staat en ik tot levering over ga, kan dan de persoon claimen dat de artikelen niet geleverd zijn, of zomaar zijn geld terug laten boeken? Zoals je met paypal weleens leest. 

Normaal ben ik er niet zo huiverig voor, en heb nog nooit iets geks meegemaakt, maar het is toch een redelijk bedrag en het gaat wel om Roemenie, oftewel als er iets mis gaat kan ik fluiten naar mijn centen. 

Re: Levering in Roemenie

2
Dus: je verzendt wereldwijd zonder te weten wat worldwide shipping concreet inhoudt.

Ik denk desalniettemin dat je deze rit wel kunt uitzitten; het meeste heb je al goed gedaan. 
Wacht inderdaad op het moment waarop het bedrag echt is bijgeschreven en wees voor die tijd alert op elke “we moeten het nu/snel hebben”.
StoreCore.io

Re: Levering in Roemenie

3
Nee, ik verzend juist niet wereldwijd. Daarom vraag ik hier ook feedback :) Ik sta alleen zeer hoog in google met het product. dat is wel wereldwijd

Ik verzend alleen binnen Nederland en Belgie. 

Heb alle voorwaarden doorgestuurd naar de klant, zoals levering na ontvangen betaling e.d. welke ermee akkoord ging. Haast is er niet bij. Heb ook vooraf aangegeven dat de levertijd weleens 7-14 dagen kan duren ivm internationale levering.

Klant bood aan om via bankoverschrijving of paypal te betalen, waarop ik voor de eerste koos omdat me dit de meest veilige optie leek en ik dan geen fee hoef af te dragen

Re: Levering in Roemenie

4
Zorg dat er met een handtekening wordt afgeleverd en dat de zending is verzekerd. Je gaat dan eigenlijk 100% safe nadat het geld op je rekening staat. Onderlaatst nog iets naar Tsjechië verzonden. Geen problemen ondervonden. Wel kan het zijn als het plaatsje erg afgelegen is de postbode er niet kan komen.  Dus zet er altijd een telefoonnummer op. Dit is heel belangrijk voor een goede aflevering.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Levering in Roemenie

5
bedankt voor de tip! Leveren met handtekening doe ik sowieso. 

Het is niet erg afgelegen (boekarest) maar toch handig om idd een telefoonnr te vermelden

Re: Levering in Roemenie

6
Het is wel eens anders geweest, maar ik heb de laatste tijd geen problemen ondervonden in Roemenië: aangetekend versturen, eventueel verzekerd, met PostNL. 

Re: Levering in Roemenie

7
pakket is aangekomen bij de klant, 

helaas wel beschadigd maar aangezien we het pakket zeer goed ingepakt hebben zijn de producten gelukkig intact gebleven,

Verzekerd en met handtekening verzonden, prima afgelopen verder.