iDeal batches inboeken

1
Dag collega's.

Ik vroeg mij af of 1 van jullie een boekhoudpakket kennen waarmee je eenvoudig de facturen van mijn klanten kan toewijzen naar de iDeal-batches (van bijvoorbeeld Sisow of Paypro).

Situatie:
Klanten betalen hun bestelling via iDeal. De paymentprovider spaart de betalingen op en keert deze bijvoorbeeld 1 keer per week uit. De boekhoudexport vanuit mijn bank laat dus 1 transactie zien, terwijl het eigenlijk een verzamelbedrag van bijvoorbeeld 100 uitgaande facturen. Ik ben bekend met Acumulus en Q-invoice (beide te koppelen met Woocommerce). In beide boekhoudpakketten is het een enorm karwei om bij elke iDeal-batch de juiste facturen te vinden. 

Zijn er wellicht boukhoudpakketten waarbij je een hele rits facturen in 1 keer kan koppelen met de iDeal-batch? Het zou fantastisch zijn als dit bestond. Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Re: iDeal batches inboeken

2
Poe, ik weet niet precies wat je wil bereiken. Maar ik krijg vanuit de paymentprovider een lijst per dag waarop de factuurnummers + bedrag staan welke zijn uitbetaald, zo kan alles nagekeken worden. 

Re: iDeal batches inboeken

3
Ook ik werk met acumulus. In het begin waren de factuurnummer en ordernummers aan elkaar gekoppeld. Dan werkt het importeren van een batch prima.
Waarschijnlijk is ook jou factuurnummer afwijkend als het ordernummer (dit de payment provider noteert). Je kan zoals hierboven gezegd gewoon met een lijstje afboeken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: iDeal batches inboeken

4
Alle iDeal transacties komen als losse facturen in acumulus op een aparte iDeal rekening, elke week boek ik dan intern over naar de bankrekening als de payment provider uitbetaald en schrijf ik de transactiekosten af van de ideal rekening in acumulus.

Werkt uitstekend.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.