Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Aanbevolen betaalmethoden

12 januari 2016

Beste Webshoppers,

Dit jaar staat bij ons in het teken van professionalisering en verbeteringen. Wij hebben twee websites. Eén webshop voornamelijk gericht op consumenten, maar waar ook bedrijven bestellen. Tevens één website die wij voornamelijk hebben gepositioneerd als lead-generator. Wij maken veelvuldig offertes voor aanvragen van bedrijven. Deze website wordt op den duur deels webshop en deels lead-generator. Maar is enkel interessant voor bedrijven, stichtingen en verenigingen. 

Op dit moment hebben wij voor het gemak enkel iDEAL via Omnikassa. Wij willen dit uitbreiden met PayPal en Visa/Mastercard. Wij zijn op de hoogte van de regelgeving dat er een aanbetaling mogelijk moet zijn. Dit doen wij enkel bij bedrijven die een offerte aanvragen. Omdat het in onze branche nog wel eens gebeurd dat bedrijven met een slechte creditcheck score dan iets bestellen waar je dan nooit meer iets van hoort en dat je er dan achterna kan gaan. Wij kiezen daarom niet voor te werken met acceptgiro, tenzij anderen mij echt kunnen aanbevelen dit wel te doen wegens conversieverhogende redenen o.i.d.
Omdat wij ook op de Nederlands-Belgische markt te vinden zijn (althans, zij vinden ons) willen we Mr Cash/Bankontakt aanbieden.

Heb ik zo een enorm groot deel afgedekt? Mis ik nog echte aanbevolen betaalmethoden. Eventueel een handmatige overboeking, maar dit lijkt mij omslachtig omdat je dan de hele tijd de rekening in de gaten moet houden of iets gestort wordt voor je de artikelen kunt verzenden.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

12 januari 2016

Alles inclusief handmatig over maken is mijns inziens echt een meerwaarde. Acceptgiro ook, maar dan uitbesteden aan Klarna / AfterPay.

Handmatig over maken gebruiken vaak oudere mensen, of gebruikt men als er een storing is met ideal. Ik heb vrijwel dagelijks handmatig over maken transacties. Wel geef ik je daarbij als tip, denk dit goed uit hoe je dit inricht. Ik had heel lang dagelijks een paar mensen die hiervoor kozen, maar nooit betaalden. Nu heb ik vrijwel nooit dat men niet betaald meer.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

12 januari 2016

Alles inclusief handmatig over maken is mijns inziens echt een meerwaarde

Wel geef ik je daarbij als tip, denk dit goed uit hoe je dit inricht. Ik had heel lang dagelijks een paar mensen die hiervoor kozen, maar nooit betaalden. Nu heb ik vrijwel nooit dat men niet betaald meer.
Hoe heb je dat dan opgelost?
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

12 januari 2016

Alles inclusief handmatig over maken is mijns inziens echt een meerwaarde

Wel geef ik je daarbij als tip, denk dit goed uit hoe je dit inricht. Ik had heel lang dagelijks een paar mensen die hiervoor kozen, maar nooit betaalden. Nu heb ik vrijwel nooit dat men niet betaald meer.
Hoe heb je dat dan opgelost?
Een aantal punten. Een deel moet ook van de wet. Op de laatste pagina alles van de order tonen, dus wat er besteld wordt, maar ook de klantgegevens enzovoorts. Dan onderaan een knop met bestelling bevestigen met als mededeling dat de klant daarmee de order definitief plaatst met de bijkomende betaalverplichting en akkoord is met de algemene voorwaarden.

Als ze dat aanklikken nogmaals alle gegevens tonen met uitleg hoe ze het meteen via internetbankieren kunnen over maken. Wat ze dan bij het over maken dienen te vermelden enzovoorts.

Vervolgens nog een kleine incentive in de vorm van 'betaal nu meteen en krijg een code voor 5% korting op uw volgende aankoop. Als het bedrag binnen 3 werkdagen bij ons is bijgeschreven, krijgt u een code voor 5% korting op uw volgende aankoop.'

Tot slot de bevestigingsmail helemaal gefinetuned om te voorkomen dat dit als spam aangezien kan worden.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Sinds een aantal maanden kan er bij mij op rekening worden gekocht. Klanten zijn redelijk goed van betalen en de conversie gaat ook daadwerkelijk omhoog.
Vooral be Belgische klanten betalen zeer stipt. Ik heb geen Klarna of Afterpay maar werk met een incassobureau indien een betaling uitblijft erachter aan gaat.

Voordeel is een hogere conversie. Ook zijn de retouren makkelijk af handelen.

Nadeel. Betaling kan uitblijven. Bedrijven proberen korting te bedingen bij een snellere betaling.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Sinds een aantal maanden kan er bij mij op rekening worden gekocht. Klanten zijn redelijk goed van betalen en de conversie gaat ook daadwerkelijk omhoog.

Voordeel is een hogere conversie. Ook zijn de retouren makkelijk af handelen.
Hoeveel is je conversie gestegen?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Van de 3,9% naar 6,12%. Het schommelt bij mij wel vaker wat maar ik zie dat de trend zich aardig vast houdt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Wij kunnen zomaar bestellingen van duizenden of zelfs tienduizenden euro's krijgen van bedrijven. Soms heb ik contact met een bedrijf die vervolgens volgens de creditcheck erg slecht ervoor staat. Ik zou deze bedrijven liever niet op rekening willen laten bestellen. Bij dit soort bedrijven laat ik ze ook gewoon alles op voorhand betalen. Niet het meest klantvriendelijk, maar ik heb geen zin om achter vele duizenden/tienduizenden euro's te moeten wachten.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Dat lijkt mij een goed punt. Je zou nog een acceptabel maximum kunnen vasstellen voor een dergelijke manier van betalen. Dit zodat klanten die voor het eerst kennis met jouw winkel maken, toch de keuze hebben om bij een lager orderbedrag achteraf te betalen.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Achteraf betalen doe ik eigenlijk zelden buiten AfterPay om. AfterPay is enkel voor consumenten. Bedrijven betalen bij mij vrijwel altijd volledig vooruit of niet. Gemeentes e.d. zijn de uitzondering, omdat je dan zeker weet dat je wel betaald krijgt. Verder ongeacht hoe mooi de order lijkt, gewoon vooruit betalen. Tot nu toe heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Aanbevolen betaalmethoden

13 januari 2016

Ik ben zelf een max van ongeveer 200 euro. Maar voor 300 doe ik ook niet moeilijk.

Als een klant al eens besteld heeft op rekening en voldaan dan is een bestelling van 2000 geen probleem op rekening. Bij slecht betalen is het dan ook wel gelijk afgelopen of ik reken een hogere prijs bij voorbaat met een duidelijk betalingstermijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling om meer werkt te hebben om de betaling binnen te krijgen dan het uiteindelijk verkopen en verzenden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl