Paypal uitgestelde bankbetaling

1
Ik heb van een leverancier een paypal factuur gekregen van een aardig groot bedrag.
Omdat ik geen creditcard aan mijn zakelijke paypal heb gekoppeld is deze betaald via mijn gekoppelde bankrekening.
Dit werd omgezet in een uitgestelde bankbetaling en kan 6-10 dagen duren voordat het geld overgemaakt is op de rekening van de leverancier!

Leverancier stuurt order pas op als betaling binnen is (logisch).
Omdat dit vrij veel haast heeft is die 6-10 dagen te lang, waardoor ik mij afvroeg of ik deze uitgestelde bankbetaling kan annuleren.

Als ik deze betaling kan annuleren kan ik opnieuw een factuur krijgen en met mijn inmiddels gekoppelde creditcard betalen waardoor het geld direct overgemaakt is op de rekening van de leverancier!

Iemand die weet of dit mogelijk is?

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

3
Heb gebeld maar paypal is na 16:30 niet meer bereikbaar.

Kan de leverancier bijvoorbeeld deze uitgestelde bankbetaling van mij annuleren en mij een nieuwe factuur verzenden welke ik dan kan betalen via credit card?

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

4
Je kan het geld gewoon nogmaals versturen. Zodra die andere betaling binnenkomt dat kunnen zij die kosteloos annuleren.

Misschien een gekke vraag. Maar waarom zou je een groot bedrag via PayPal betalen? De kosten zijn daarmee aanzienlijk hoger. Neem aan dat de leverancier de transactiekosten doorberekend.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

5
Electronixs.nl schreef:Je kan het geld gewoon nogmaals versturen. Zodra die andere betaling binnenkomt dat kunnen zij die kosteloos annuleren.

Misschien een gekke vraag. Maar waarom zou je een groot bedrag via PayPal betalen? De kosten zijn daarmee aanzienlijk hoger. Neem aan dat de leverancier de transactiekosten doorberekend.
Heb inderdaad een 2e factuur gevraagd en deze betaald met credit card.
Geld was direct binnen bij hem, nu maar hopen dat de leverancier de eerste betaling annuleert.

Kosten voor paypal zijn voor de verkoper +-3% dit is inderdaad vrij hoog, maar deze zitten al verrekend in de prijs. Ik denk dat hij dit doet ivm veiligheid.

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

6
ecNL schreef:
Electronixs.nl schreef:Je kan het geld gewoon nogmaals versturen. Zodra die andere betaling binnenkomt dat kunnen zij die kosteloos annuleren.

Misschien een gekke vraag. Maar waarom zou je een groot bedrag via PayPal betalen? De kosten zijn daarmee aanzienlijk hoger. Neem aan dat de leverancier de transactiekosten doorberekend.
Heb inderdaad een 2e factuur gevraagd en deze betaald met credit card.
Geld was direct binnen bij hem, nu maar hopen dat de leverancier de eerste betaling annuleert.

Kosten voor paypal zijn voor de verkoper +-3% dit is inderdaad vrij hoog, maar deze zitten al verrekend in de prijs. Ik denk dat hij dit doet ivm veiligheid.
Volgende keer dus korting vragen als je het via een IBAN overboeking oid doet ;-). Bij een deel van m'n leveranciers krijg ik ~5% korting als ik het overboek ipv via PayPal, creditcard oid te doen, mooi meegenomen.

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

7
Die extra kosten horen wel mee te vallen. Dat is voor serieuzere internationale leveranciers volgens mij 1,5%. Dan heb je wel bescherming voor koper en verkoper. Als de leverancier niet zo heel groot is, zou het denk ik 2,3% moeten zijn? Anders doen ze een omzet onder de 10.000, dat is wel heel laag voor een groothandel / fabrikant.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Paypal uitgestelde bankbetaling

8
Voor een betaling aan China (waarschijnlijk hebben ze andere tarieven maar ik denk dat ze er aan proberen te verdienen) komt er 60 euro bij voor een bedrag van 1500 euro. En dat rekenen ze allemaal. Bij navraag gaan zij uit voor het hoogste paypal tarief. Ook moeten ze geld betalen voor het storten op de bankrekening en dat schijnt rond de 30 dollar te kosten.
Ook voor een Shared betaling wordt er 30 dollar berekend aan bankkosten

Daarom kies ik altijd voor OUR zodat ik zeker niet opgelicht wordt met de bankkosten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl