Nieuwe webwinkel, rembours of afterpay/billink

1
Hoi allen, ik ben druk bezig mijn webwinkel in elkaar te zetten en nu twijfel ik een beetje tussen een aantal achteraf betaalopties.

Ik was aanvankelijk van plan om gewoon rembours aan te bieden en de kosten zo'n beetje 1 op 1 door te berekenen zodat er minimaal gebruik van gemaakt zou worden.. Wel lekker veilig, maar ook wel ouderwets en niet zo klantvriendelijk.

Vooral het feit dat steeds meer mensen mobiel winkelen en daardoor niet altijd de mogelijkheid hebben om direct een betaling te doen, en het vertrouwen dat achteraf betalen met zich meebrengt, doet mij denken dat een andere achteraf betaalmethode misschien beter is. Dan zou ik de kosten ook (deels) door kunnen berekenen maar is de klant meestal wel goedkoper uit dan met rembours. Waar ik dan wel weer "bang" voor ben is dat meer mensen ideal laten zitten en kiezen voor achteraf betalen en dat ik meer retouren krijg (want toch nog niet betaald).

Klarna valt af omdat de maandelijkse kosten vooral in het begin te hoog zullen zijn. Afterpay is wel bekend, maar een googlesearch geeft nogal wat negatieve (klant)ervaringen. Billink lijkt me minder bekend wat het klantenvertrouwen misschien weer wat minder maakt, maar is wel weer goedkoper..

Dus wat ik me afvraag; wat zijn de ervaringen van winkeliers die overgestapt zijn van rembours naar bijv. afterpay of billink? Heeft dit veel invloed gehad op het aantal verkopen? Is er een (grote) verschuiving geweest van ideal naar achteraf betalen? Wat zijn de ervaringen met deze services?

Veel vragen, maar ben erg nieuwschierig naar de reacties

Re: Nieuwe webwinkel, rembours of afterpay/billink

2
Dop schreef:Dus wat ik me afvraag; wat zijn de ervaringen van winkeliers die overgestapt zijn van rembours naar bijv. afterpay of billink? Heeft dit veel invloed gehad op het aantal verkopen? Is er een (grote) verschuiving geweest van ideal naar achteraf betalen? Wat zijn de ervaringen met deze services?
Het lijkt vooral af te hangen van je assortiment en je doelgroep(en). Als je veel webwinkeliers spreekt, zul je zien dat de ervaringen vooral nogal gevarieerd zijn: voor de ene webwinkel werkt het perfect, voor de andere werkt het niet of nauwelijks (en levert het vooral kosten op, geweigerde klanten, enzovoort). Er is daarom, denk ik, maar één beslissing de juiste: je moet het gewoon proberen.
Dop schreef:Vooral het feit dat steeds meer mensen mobiel winkelen en daardoor niet altijd de mogelijkheid hebben om direct een betaling te doen, en het vertrouwen dat achteraf betalen met zich meebrengt, doet mij denken dat een andere achteraf betaalmethode misschien beter is.
Daarvoor zijn nog andere alternatieven. Je kunt bijvoorbeeld in je webshop controleren of iemand op desktop of mobiel zit en de aangeboden betaalmethoden daaraan aanpassen. Daarnaast kun je het achteraf betalen goedkoop helemaal zelf regelen door een e-mail met een iDEAL-betaallink te verzenden, zodat kopers op een later tijdstip gemakkelijk kunnen afrekenen. Met andere woorden: er zijn meer alternatieven dan alleen een rembours versus een achteraf-betaalprovider.
StoreCore.io

Re: Nieuwe webwinkel, rembours of afterpay/billink

3
Bedankt voor je reactie! Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat is inderdaad ook een optie, een mailtje met een ideallink (weet alleen niet of dat mogelijk is in mijn geval van psp en bank) of anders een factuur. In het begin zal ik zelf nog wel nog wel de tijd hebben een herinnering kunnen sturen als iemand "vergeet" te betalen :D. Als dat te veel gehannes blijkt te zijn kan ik altijd nog gebruik gaan maken van een achteraf betaal provider.
Ik ga eea nader bekijken. Bedankt!

Re: Nieuwe webwinkel, rembours of afterpay/billink

4
Zelf gebruik ik Mollie, daar kan je in ieder geval betaallinks aanmaken en naar de klant sturen. Je kan natuurlijk ook gewoon een factuur sturen met je IBAN erbij, dan beperk je het handmatig aanmaken van iDeal-links (drempel om te betalen wordt wel weer wat hoger). 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.