Beste Webwinkelhouders,
Wij zijn nu trots omdat wij zowel iDEAL, PayPal, Creditcard en MisterCash aanbieden als betaalmethode. Tevens is elke factuur ook te betalen via deze betaalmethoden om het gemakkelijker te maken dan handmatig overboeken. Nu hebben wij na 1 dag al een bestelling via PayPal gekregen, een bestelling van ongeveer 1500 euro. Het stoort mij nu al dat hiervan ongeveer 50 euro aan kosten worden berekend voor mij.
Nu is dit blijkbaar 3,4% per bestelling plus 33 cent transactiekosten. Wat doen jullie? Berekenen jullie deze kosten door naar de klant? Dus % van totaalbedrag of een vast bedrag aan administratiekosten? Natuurlijk kan ik ook zeggen dat er op 1500 euro meer dan genoeg marge zit, maar het verschil tussen iDEAL en PayPal zou meer dan 3% marge schelen. Op jaarbasis zou dit natuurlijk flink kunnen oplopen als iedereen straks kiest voor PayPal voor het gemak en de verzekering die PayPal levert.
Ik wilde even peilen hoe jullie dit aanpakken?