Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

PayPal kosten, doorberekenen of niet?

08 april 2016

Beste Webwinkelhouders,

Wij zijn nu trots omdat wij zowel iDEAL, PayPal, Creditcard en MisterCash aanbieden als betaalmethode. Tevens is elke factuur ook te betalen via deze betaalmethoden om het gemakkelijker te maken dan handmatig overboeken. Nu hebben wij na 1 dag al een bestelling via PayPal gekregen, een bestelling van ongeveer 1500 euro. Het stoort mij nu al dat hiervan ongeveer 50 euro aan kosten worden berekend voor mij.

Nu is dit blijkbaar 3,4% per bestelling plus 33 cent transactiekosten. Wat doen jullie? Berekenen jullie deze kosten door naar de klant? Dus % van totaalbedrag of een vast bedrag aan administratiekosten? Natuurlijk kan ik ook zeggen dat er op 1500 euro meer dan genoeg marge zit, maar het verschil tussen iDEAL en PayPal zou meer dan 3% marge schelen. Op jaarbasis zou dit natuurlijk flink kunnen oplopen als iedereen straks kiest voor PayPal voor het gemak en  de verzekering die PayPal levert.

Ik wilde even peilen hoe jullie dit aanpakken?
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: PayPal kosten, doorberekenen of niet?

08 april 2016

Officieel mag je deze van paypal niet aan de klant doorberekenen (onofficieel doen wij (geen webwinkel, toch beetje vergelijkbaar), dit wel omdat de kosten anders te hoog worden). 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PayPal kosten, doorberekenen of niet?

08 april 2016

Ik heb overwogen om voor NL Paypal uit te schakelen maar heb dat voorlopig toch maar niet gedaan. Ik heb de suggestie om alle prijzen met 3,5% te verhogen en iDeal betalingen 3,5% korting te geven ook wel eens gehoord, maar dat is voor CC en PP betalers toch ook geen aantrekkelijk idee. Geef uitleg op je site waarom je van NL klanten iDeal verwacht en niet PayPal. Iemand die afhaakt omdat hij/zij niet met PatPal kan betalen kost ook omzet natuurlijk. Een toeslag voor paypal en cc betalingen komt bij klanten heel beroerd over.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: PayPal kosten, doorberekenen of niet?

08 april 2016

Kan je geen limiet instellen voor de betaalmethode? 
En zoals BertB ook al aangaf, een zending mislopen kost ook geld...

Ik zou het zelf een tijdje aankijken en evt. een limiet instellen, als de orders dan opeens drastisch dalen wellicht het limiet weer verwijderen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: PayPal kosten, doorberekenen of niet?

10 april 2016

ik heb ook overwogen paypal en creditcard gratis te doen.

er gingen veel meer mensen met paypal betalen, creditcard bleef hetzelfde.

sinds ik een fee heb ik ingesteld kiezen die paypal betalers toch maar voor ideal. ik loop nauwelijks klanteen mis volgens mij

bij mister cash ligt dat anders die moet je echt gratis aanbieden.

zolang ik geen reprimande krijg van paypal over die fee laat ik dat staan.

het ligt er natuurlijk ook aan wat voor branche je zit en of je concurrent dit ook doet. 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: PayPal kosten, doorberekenen of niet?

11 april 2016

zolang ik geen reprimande krijg van paypal over die fee laat ik dat staan.

het ligt er natuurlijk ook aan wat voor branche je zit en of je concurrent dit ook doet. 
Ik merk zelf persoonlijk bij mijn klanten dat ze het geen probleem vinden, zolang wij er eerlijk en open over communiceren. Iedereen snapt dat de kosten ergens vandaan moeten komen, en dit is mijn inziens een stuk eerlijker dan het verstoppen in de prijs van de producten. Het is vooral jammer dat PayPal zo extreem duur is...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!