Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ecNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 december 2015

Vreemde credit card betaling

24 april 2016

Ik heb een klant (uit Belgie) die heeft afgelopen maand dagelijks een tot drie keer een (hele kleine) bestelling geprobeerd te plaatsen in mijn webshop.
Elke keer met betaalmethode of Visa of Mastercard.
Elke keer is de betaling mislukt.
Vandaag twee (hele kleine) bestellingen binnen gekregen van deze persoon met betaling via Mastercard. Echter kan ik zien dat de naam van de kaarthouder verschilt van de naam van diegene die de bestellingen plaatst.
Ik heb het geld gewoon binnen, maar dit voelt natuurlijk niet helemaal goed aan.
Order gewoon doorvoeren? Of moet ik hier eerst achteraan gaan?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Vreemde credit card betaling

24 april 2016

Ik zou de bestelling niet door laten gaan, want hij kan gemakkelijk de betaling terugvorderen. De eigenaar van de creditcard kan zeggen, dat hij niet heeft besteld. Of het wel of niet te goeder trouw is kan ik niet over oordelen. Deze klant probeert al een maand te bestellen en het lukt niet. Het lukt nu opeens wel... Ik zet daar dan mijn vraagtekens bij.
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Vreemde credit card betaling

25 april 2016

Waren het bij de eerdere bestellingen ook afwijkende namen? Dan is het een typisch geval van fraude. Ik zou toch even een belletje wagen, straks ben je het product kwijt en je geld. 
 
ecNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 december 2015

Re: Vreemde credit card betaling

25 april 2016

Nee persoon gebruikt steeds zijn zelfde account / afleveradres / e-mailadres.
Zal morgen inderdaad wel even rond bellen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.