Hoi mensen,
Ik ben een nieuwe eigenaar van mijn eigen webshop, Nou verkoop ik redelijk dure spullen en vandaag onstond er een geschil met een klant. Deze klant uit Belgie heeft een bestelling gemaakt. Niks mis mee, € 1760,33 euro. Omdat ik nog klein ben controleer ik de prijzen een beetje om te kijken of het allemaal goed ging. Dat ging het dus niet. De BTW is er vanaf gehaald. 21% omdat er een btw code ontbrak voor Belgische winkeliers. Deze meneer heeft een product gekocht dat op de website stond beschreven als € 2130 en nu € 1760 betaald. Ik heb de klant natuurlijk uitgelegd dat het om een technische fout ging en dat het bedrag fout is.
De klant wist dit trouwens ook want het product staat op de website gewoon als 2130 euro beschreven met grote koeienletters. Vervolgens geeft de klant van dat hij van geen kwaad bewust was natuurlijk. (liegen kan iedereen) Want tja, een product die wonderbaarlijk bij de checkout 360 euro afwijkt is toch te mooi om waar te wezen. Als het een klein bedrag was geweest is het geen probleem geweest maar we praten hier over 360 euro waar ik natuurlijk wel van baal.
Het betreft een duidelijk technische fout dat duidelijk zichtbaar is op de website zodra je gaat betalen. Wat kan ik doen als webwinkeleigenaar gezien de koopovereenkomst gesloten is?