Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
webstarter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 mei 2016

Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Wij zitten nu bij Sisow en denken erover om creditcard betalingen te accepteren.
Hun vragen 0,25 cent per transactie en 2,8%.

Is er ergens een bedrijf die het goedkoper levert?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

 
webstarter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 mei 2016

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Ja gezien, alleen daar staan de kleine lettertjes niet bij (zoals je bij Sisow nog 50 euro aan opstartkosten moet betalen als je creditcard betalingen wilt accepteren).

Maar ik geloof dat Mollie dan het goedkoopste is, en die heeft ook betere iDEAL tarieven.
Dus misschien eens Mollie uitproberen.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Ik gebruik ook Mollie en ben er zeer tevreden over. alleen accepteer geen CC. Ik vind percentage van de omzet gewoon schandalig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
webstarter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 mei 2016

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Ik wil CC wel uit gaan proberen. We krijgen regelmatig bezoekers uit andere delen van de wereld en dan kun je alleen bank transfer aanbieden en eigenlijk haken ze bijna allemaal af en ik denk daardoor (het zijn iig niet de verzendkosten).
Concurrenten bieden wel creditcard aan en dat is natuurlijk vele malen makkelijker voor klanten buiten Europa.

Alle orders die ik nu heb gehad uit andere delen van de wereld zijn op zijn minst het dubbele van mijn gemiddelde order.

Dus als ik zonder CC geen orders krijg van buiten Europa, en met CC krijg ik er bijvoorbeeld 10 dan heb ik dus een extra omzet van 300 euro.
Natuurlijk moet ik over die omzet ook 9 euro aan CC kosten betalen en ben ik per order 3 euro duurder uit met verzending.
Maar alsnog is mijn omzet verhoogt met 261 euro.

En ik denk niet dat zoveel klanten uit Nederland CC gaan gebruiken.

Ik had net een klant op de chat die geen idee had hoe bankoverschrijving werkte, dus die is (bij gebrek aan CC) naar de lokale bank toe gelopen om daar om hulp te vragen hoe zoiets werkte.
Chapeau voor deze klant, maar dat zullen andere klanten niet snel doen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Inderdaad: gemiste omzet door het ontbreken van CC voor buitenlandse klanten kost meer dan die -inderdaad schandalige-CC provisie! Tijd overigens dat de EU daaraan iets doet. In sommige betaalmodules kan de creditcard voor een specifiek land (bij voorbeeld NL) ook uitgezet worden, want er zijn altijd grapjassen in NL die een flinke aankoop met CC betalen i.p.v. iDeal. Ik zelf heb het wel overal aan staan omdat ik nogal veel in NL wonende expats in mijn klantenkring heb.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

want er zijn altijd grapjassen in NL die een flinke aankoop met CC betalen i.p.v. iDeal
Als ze liever met CC betalen (ivm voordelen CC) en je geeft de mogelijkheid waarom noem je ze dan grapjassen? Het zijn gewoon klanten die een betaalmethode kiezen.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

01 juni 2016

Een extra betaalmethode zoals CC is een extra service richting de klant.

Overigens als de gemiddelde orderwaarde rond 15,- ligt, dan betaal je ca. 20ct. extra t.o.v. een iDEAL transactie.
Uiteraard kan je voor een toeslag kiezen waarbij de klant de extra transactie kosten (gedeeltelijk) betaald.
 
OverOnlineBetalen
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 juli 2012
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

06 september 2016

Sisow is zeker niet de goedkoopste met creditcards. Adyen hanteert betere prijzen van rond de 1,5% voor MasterCard en Visa maar richt zich wel op grote ( internationale) partijen en hanteert een minimum bedrag per maand. Het is het verstandig creditcards te accepteren voor je buitenlandse klanten want creditcards zijn daar vaak het meest gebruikte betaalmiddel zoals in de scandinavische landen, Engeland en de US. Met Paypal kan je overigens ook creditcards accepteren. Voor België is de meest gangbare betaalmethode Bankcontact, voor Italië Cartasi en Duitsland Sofort of Giropay. Dit zijn de lokale betaalmiddelen die lijken op iDEAL. De meeste Psp's bieden dit aan.
 
BoostSales
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 februari 2017

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

10 maart 2017

Kijk eens op newgenpayments.com . Innovatieve check-out features voor een optimale klantbeleving, en competitief in prijs!
http://boostsales.eu/ end-to-end conversie optimalisatie, doeltreffend en niet duur!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

10 maart 2017

Die "competitieve prijzen" staan overigens niet op de site zoals bij andere providers. Wat kost een iDeal/creditcard./BC enz. betaling dan bij newgenpayments? Al die "innovatieve" snufjes bieden andere PSP trouwens ook aan.
 
BoostSales
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 februari 2017

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

hallo, ik was in de veronderstelling dat ik hierop al had gereageerd. Hierbij alsnog :-)
Als je op newgenpayments.com kijkt dan zie je daar een aantal features die je bij de reguliere PSP's veelal niet vindt. Bijvoorbeeld zelf simpel je betaalpagina designen, a/b testen, social media betaalknop etc. De optimalisatie van je check-out is echter maar één kant van het verhaal. Een geoptimaliseerde webwinkel met gerichte digitale marketing zijn minstens zo belangrijk voor optimale conversie, zie hiervoor: boostsales.eu. Onze tarieven zijn niet publiek maar afhankelijk van de business case. Echter van de 1.5% voor Visa/MC die hier werd genoemd schrik ik niet ;-)
http://boostsales.eu/ end-to-end conversie optimalisatie, doeltreffend en niet duur!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

Daaruit concludeer ik dan dat voor een bescheiden webwinkel newgenpayments amper een goede keuze genoemd kan worden. Wat is er tegen om minimale en maximale tarieven als indicatie op een website te zetten? Dat is toch het eerste waar een ondernemer naar kijkt?
 
BoostSales
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 februari 2017

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

In Nederland zie je nog vaak een geïsoleerde aanpak van verschillende leveranciers in de conversie waardeketen van de webwinkelier, met als gevolg vaak frictie in de klantbeleving van de webwinkel. Qua kosten kijkt ook de bescheiden webwinkelier naar zijn rendement onder aan de streep, en niet primair of hij bijv iDEAL ergens voor 0,03 cent goedkoper kan krijgen. 
http://boostsales.eu/ end-to-end conversie optimalisatie, doeltreffend en niet duur!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

Ik heb nog nooit een "frictie in de klantbeleving van de webwinkel ten gevolge van een geïsoleerde aanpak van verschillende leveranciers in mijn conversie waardeketen" ervaren, sterker nog, ik hoor pas vandaag dat ik dat kennelijk allemaal geheel verkeerd heb aangepakt. Ik ben dan ook nooit zo onder de indruk geweest van dit soort ronkende blabla maar dat zal dan wel komen door  mijn Nederlandse afkomst :wink:
 
BoostSales
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 februari 2017

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

Ach, je bent nooit te oud om te leren ;-), en iets dat 3 jaar geleden nog een optimale conversie opleverde kan vandaag de dag achterhaald zijn. Zoals Johan Cruijff altijd zei: "je gaat het pas zien als je het door hebt". Kijk hier eens voor tips, je kunt veel zelf doen: http://boostsales.eu/diagnose-webstore- ... nversions/
http://boostsales.eu/ end-to-end conversie optimalisatie, doeltreffend en niet duur!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Creditcard accepteren, wie is het goedkoopst?

17 maart 2017

@BoostSales
Wel een beetje off topic maar toch.
Misschien willen jullie ook wat leren. Waar ik als gebruiker een hekel aan heb is als websites knoppen van de standaard browser niet laten werken. Zo kun je in de browser met ctrl + mousewheel de grootte aanpassen zodat het duidelijk leesbaar wordt. Bij jullie werkt dit niet!
Een Nederlandse site met engelse pagina's vind ik not done.
Neem ook de contact pagina. "Vult u svp minimaal de velden die zijn aangemerkt met *" is echt Nederlands maar waarom dan full name en Message?
Ik denk dat als je iemand iets wil leren je zelf toch beter voor de dag moet komen op je website. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht