Discriminatie vanuit Mollie?
Geplaatst: 29 juni 2016
Hallo,
Ik ben zelfstandig ondernemer, sinds kort woonachtig in Bulgarije, vanaf waar ik ook mijn business draait. Bulgarije heeft een erg fiscaal vriendelijk klimaat, vandaar deze keuze.
Momenteel heb ik een webwinkel in oprichting en loop tegen (naar mijn idee) een soort van discriminatie aan. Als payment service provider had ik Mollie in gedachte. Heb hier vanuit Nederland met meerdere bedrijven mee gewerkt en dat is altijd naar wens verlopen.
Heb vervolgens het aanmeld proces gestart bij Mollie met mijn nieuwe onderneming. Na een week van documenten aanleveren, verificaties doen was alles compleet. Vervolgens kreeg ik te horen dat de aanmelding werd afgewezen, omdat Bulgarije geen euro heeft. Naar mijn idee iets dat je vooraf checkt voordat je allerlei gegevens gaat vragen en documenten waar een partij kosten voor maakt. Overigens boekhoud en bankier ik gewoon in euro.
Heb vervolgens maar even een telefoontje gepleegd met de desbetreffende medewerker dat ik dit nogal vreemd vond. Kreeg toen een lading Oekraine, Roemenie en Bulgarije verhalen over me heen, kort gezegd wat het allemaal 1 pot nat.
Iemand enig idee of dit zomaar kan. Mollie accepteerd buitenlandse klanten, maar keurt deze op totale willekeur af naar mijn idee.
Iemand bekend met een PSP die hier wat soepeler in is? Weet dat targetpay geen probleem is, echter missen die een koppeling met SEOSHOP, dus dat is dan het knelpunt.
Met vriendelijke groet,
S.Romijn
Ik ben zelfstandig ondernemer, sinds kort woonachtig in Bulgarije, vanaf waar ik ook mijn business draait. Bulgarije heeft een erg fiscaal vriendelijk klimaat, vandaar deze keuze.
Momenteel heb ik een webwinkel in oprichting en loop tegen (naar mijn idee) een soort van discriminatie aan. Als payment service provider had ik Mollie in gedachte. Heb hier vanuit Nederland met meerdere bedrijven mee gewerkt en dat is altijd naar wens verlopen.
Heb vervolgens het aanmeld proces gestart bij Mollie met mijn nieuwe onderneming. Na een week van documenten aanleveren, verificaties doen was alles compleet. Vervolgens kreeg ik te horen dat de aanmelding werd afgewezen, omdat Bulgarije geen euro heeft. Naar mijn idee iets dat je vooraf checkt voordat je allerlei gegevens gaat vragen en documenten waar een partij kosten voor maakt. Overigens boekhoud en bankier ik gewoon in euro.
Heb vervolgens maar even een telefoontje gepleegd met de desbetreffende medewerker dat ik dit nogal vreemd vond. Kreeg toen een lading Oekraine, Roemenie en Bulgarije verhalen over me heen, kort gezegd wat het allemaal 1 pot nat.
Iemand enig idee of dit zomaar kan. Mollie accepteerd buitenlandse klanten, maar keurt deze op totale willekeur af naar mijn idee.
Iemand bekend met een PSP die hier wat soepeler in is? Weet dat targetpay geen probleem is, echter missen die een koppeling met SEOSHOP, dus dat is dan het knelpunt.
Met vriendelijke groet,
S.Romijn