Pagina 1 van 1

Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 29 juni 2016
door sromijn
Hallo,

Ik ben zelfstandig ondernemer, sinds kort woonachtig in Bulgarije, vanaf waar ik ook mijn business draait. Bulgarije heeft een erg fiscaal vriendelijk klimaat, vandaar deze keuze.

Momenteel heb ik een webwinkel in oprichting en loop tegen (naar mijn idee) een soort van discriminatie aan. Als payment service provider had ik Mollie in gedachte. Heb hier vanuit Nederland met meerdere bedrijven mee gewerkt en dat is altijd naar wens verlopen.
Heb vervolgens het aanmeld proces gestart bij Mollie met mijn nieuwe onderneming. Na een week van documenten aanleveren, verificaties doen was alles compleet. Vervolgens kreeg ik te horen dat de aanmelding werd afgewezen, omdat Bulgarije geen euro heeft. Naar mijn idee iets dat je vooraf checkt voordat je allerlei gegevens gaat vragen en documenten waar een partij kosten voor maakt. Overigens boekhoud en bankier ik gewoon in euro.

Heb vervolgens maar even een telefoontje gepleegd met de desbetreffende medewerker dat ik dit nogal vreemd vond. Kreeg toen een lading Oekraine, Roemenie en Bulgarije verhalen over me heen, kort gezegd wat het allemaal 1 pot nat. 

Iemand enig idee of dit zomaar kan. Mollie accepteerd buitenlandse klanten, maar keurt deze op totale willekeur af naar mijn idee. 

Iemand bekend met een PSP die hier wat soepeler in is? Weet dat targetpay geen probleem is, echter missen die een koppeling met SEOSHOP, dus dat is dan het knelpunt.

Met vriendelijke groet,

S.Romijn

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 29 juni 2016
door Ward
Als je vastzit in de vendor lock-in van Lightspeed v/h SEOshop, heb je inderdaad niet veel alternatieven. 
Misschien eens met Pay.nl bellen?

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/s ... -payments/

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 29 juni 2016
door sromijn
Helaas zie ik dat pay hier geen vergunning voor heeft.

Begrijp niet dat PSP's die dit wel hebben hier zo moeilijk om doen. Een hold van 90 dagen op uitbetaling is geen probleem voor mij om het risico te verminderen. Er is een overeenkomst met een Nederlandse fulfilment partij die overlegd kan worden, Tevens bied ik de mogelijkheid tot achteraf betalen aan dus mij lijkt het risico op fraude/niet leveren minimaal of ben ik nou gek?

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 29 juni 2016
door i-mobile
Inderdaad vreemd dat men bedrijven uit jouw regio over 1 kam scheert maar het staat hen natuurlijk vrij om zaken te doen met wie men wil.
Ik heb ook geïnteresseerden aan wie ik niet lever omdat ik er geen goed gevoel bij heb.  

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 29 juni 2016
door puurhost
Kun je niet gewoon even bellen met Mollie - vragen of je naar een van de hogere medewerkers kan worden doorverbonden. Met een inhouding van 90 dagen lijkt me dat er voor hun weinig risico aan zit en zie ik dan ook geen rede waarom ze je dit gaan weigeren. En anders laat je het gewoon via een tussen persoon/ bedrijf hier in Nederland lopen...

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 01 juli 2016
door sromijn
@Puurhost, heb je tip opgevolgd, telefonisch had ik dit al geprobeerd, maar nu Adriaan Mol, de eigenaar via Linkedin een bericht gestuurd en uiteindelijk heel netjes door hem opgelost. Hij vertelde dat er soms fraude gevalle in die landen zitten en dat geloof ik ook zeker dus snap ook wel dat de support kritisch moet kijken, maar dat de goede niet onder de kwade hoeven te leiden. Heel netjes opgelost in ieder geval!!

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 01 juli 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Goed dat je dit nog even terugkoppelt.

Re: Discriminatie vanuit Mollie?

Geplaatst: 01 juli 2016
door puurhost
@Puurhost, heb je tip opgevolgd, telefonisch had ik dit al geprobeerd, maar nu Adriaan Mol, de eigenaar via Linkedin een bericht gestuurd en uiteindelijk heel netjes door hem opgelost. Hij vertelde dat er soms fraude gevalle in die landen zitten en dat geloof ik ook zeker dus snap ook wel dat de support kritisch moet kijken, maar dat de goede niet onder de kwade hoeven te leiden. Heel netjes opgelost in ieder geval!!
Goed om te horen dat het uiteindelijk helemaal gelukt is!