Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lienie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 augustus 2016

BTW aftrekken over verzendkosten van geleverde goederen

05 augustus 2016

Ik kom er even niet meer uit.
Ik mag BTW aftrekken van goederen die ik bestel (oftewel, inkoop). Alleen staat op deze rekeningen geen BTW vermeld over de verzendkosten.
Mag ik deze kosten nu wel of niet opvoeren als inkoop/investering?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: BTW aftrekken over verzendkosten van geleverde goederen

05 augustus 2016

Als er over een product/dienst geen BTW berekend (betaald) wordt, kan je deze ook niet aftrekken! ;-)
 
Lienie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 augustus 2016

Re: BTW aftrekken over verzendkosten van geleverde goederen

05 augustus 2016

Maar de leverancier moet zelf toch ook BTW betalen over de verzendkosten? Is het niet gewoon zo dat het niet gespecificeerd wordt op de factuur en ik het daarom niet mag aftrekken van de belasting?
Van een andere leverancier krijg ik netjes de BTW over de artikelen en de BTW over de verzendkosten.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: BTW aftrekken over verzendkosten van geleverde goederen

06 augustus 2016

Even de leverancier bellen die kan je meer vertellen en misschien wel de factuur aanpassen.
Mag ik deze kosten nu wel of niet opvoeren als inkoop/investering?
En deze zin klinkt vreemd. Want je mag het verzendbedrag natuurlijk opvoeren als kosten.
Terwijl je het over btw hebt. Dat zijn twee verschillende dingen. Vooraftrek van btw en kosten opvoeren voor inkomstenbelasting.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Lienie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 augustus 2016

Re: BTW aftrekken over verzendkosten van geleverde goederen

06 augustus 2016

Bedankt voor de reacties.
Ik zal even contact opnemen met de leverancier!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht