Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Voordeligste keurmerk

25 augustus 2016

Hallo

Heb gelezen dat er al meer topics over keurmerken zijn met linken en die heb ik bekeken maar ben toch verder gaan zoeken op Google en toen kwam ik VOA consumentenrecht keurmerk tegen.
Is iemand hier bekend mee?
Ze hebben een gratis keurmerk en een betaalde vorm voor 2,50 per maand.
Het lijkt mij de beste keus omdat ze betaalbaar zijn en toch net zoals al die duurdere alternatieven een keurmerk geven maar ben benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met hun of betere opties weten.

Dank u
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Een "keurmerk" met een webpagina  waarvan niet eens de spelling op orde is? En zo'n reclameboodschap direct al in het eerste bericht op dit forum? Ga toch fietsen!
 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Dank je voor je waardevolle reactie, kan ik veel mee. 

Ik vraag naar ervaringen van anderen en of betere alternatieven dus snap niet hoe jij dat als reclameboodschap kunt ervaren.
Als je niets nuttigs hebt te zeggen reageer dan niet.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Stel jezelf de vraag wat wil je bereiken met een keurmerk?
Een (relatief) onbekend keurmerk heeft naar mijn idee weinig meerwaarde. Het gros herkent het logo/keurmerk niet en de twijfelaar zal het niet over de streep trekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Liefst zou ik natuurlijk een thuiswinkel waarborg hebben maar dat is net zoals alle andere bekende keurmerken helaas onbetaalbaar. 
Of althans, ik heb dat er niet voor over, als je netjes zaken doet is de enige toegevoegde waarde van een keurmerk een bezoeker een veiliger gevoel geven volgens mij.
Dus ik zit te denken om een zo goedkoop mogelijke te nemen, onder het mom van beter iets dan niets omdat het misschien toch wat extra klanten zal genereren. 
Uiteindelijk is het toch allemaal gebakken lucht ben ik van mening. Handhaaf de wet, dan zijn al die keurmerken niet nodig!
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Dan ga je toch voor Webwinkel Keur, vanaf 7 euro per maand en een bekende naam. 
 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Te onbekend voor die prijs. En het streven was 5 jaar terug een gratis keurmerk op te starten las ik maar toch is het nu 7,- per maand.
Dus wie weet stijgt dat verder. Op een tablet zie je amper het keurmerk logo dus denk dat het gross eroverheen kijkt. Althans bij de websites die ik heb bekeken die dat keurmerk hebben. 
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Voordeligste keurmerk

26 augustus 2016

Nogmaals, wat wil je met het keurmerk bereiken?
Als je vertrouwen en betrouwbaarheid wilt uitstralen door je aan te sluiten bij een keurmerk, kan je beter een paar tientjes per jaar meer betalen! Een onbekend keurmerk zal eerder averechts werken.
Sommige keurmerk hanteren idd absurd hoge prijzen, bij enkele betaal je uitsluitend voor het plaatsen van hun logo!
Ook naar mijn idee zijn de meeste keurmerken een wassen neus, wie kwaad wil, kan kwaad doen, met of zonder keurmerk! Maar als ik elke maand 1 extra klant over de streep trek met dat vertrouwde logo, dan heeft deze zich al ruim terug verdient!
 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Re: Voordeligste keurmerk

27 augustus 2016

Hoi Mick,

Ik begrijp je punt en waardeer de tijd en moeite die je stopt in het antwoorden van mijn vraag!
Helaas ben je een van de weinigen haha. Ik had meer reacties verwacht!

Ja zoals ik zei, ik geloof niet zo in al die keurmerken, het is voor mij echt enkel om klanten over de streep te trekken als ze de site bezoeken en bedenkingen hebben over de intentie en service van de shop omdat men de illusie heeft dat een keurmerk 100% zekerheid geeft. Terwijl het enkel een kwestie is van de algemene voorwaarden te lezen. Het zijn immers geen voorwaarden zoals Google, Apple, Samsung of wat dan ook die tig pagina's lang zijn en waar men enkel verder kan gaan door ermee in te stemmen en dus gedwongen worden! (Als voorbeeld mijn tv van bijna 1000,- of iPad van 500,- , zonder in te stemmen kun er niets mee... Dat hoort niet te kunnen als je het mij vraagt. 

Zoals je zegt, wie kwaad wil kan kwaad doen, men meld zich aan voor een keurmerk, voldoet aan alle eisen en krijgt een keurmerk, en vervolgens hebben ze een heel jaar tot de volgende controle vrij spel?! Belachelijk. Start een BV, vraag een keurmerk aan, na toewijzing verander je je regels en je hebt vrij spel. Oke misschien raak je je keurmerk kwijt na veel klachten maar dan zijn er al veel slachtoffers en is het kwaad al geschied.
Er zijn voor de consument tevens genoeg gratis alternatieven om klachten in te dienen of slechte recensies te geven, daar heb je geen keurmerk voor nodig.
En geschillen zal ook wel mee vallen als je je netjes aan alle regels houd. Kwestie van indekken ook, bezorg niet zonder handtekening etc. 

Het voorbeeld wat jij aangaf om te nemen als keurmerk (ik zal de naam niet noemen want ik wil niemand persoonlijk aanvallen) heb ik problemen mee omdat zij inmiddels naar eigen zeggen 6000 aangesloten winkeliers hebben maar toch 7,- per maand vragen. Reken uit, 7,- keer 6000 per maand. En dan ben je een stichting? Een stichting met goede bedoelingen (ik bedoel anders dan zelfverrijking) zou dat niet vragen. Als er bijna een halve ton maandelijks binnenkomt en je had aanvankelijk de bedoeling, en promote (zieltjes winnen) daar ook mee in opstart van de stichting namelijk om winkeliers en consumenten te helpen tegen betaalbare tarieven zou dat niet vragen. 
Dat gezegd hebbende weet ik dat het gebruikelijk is bij stichtingen om de directeur een paar ton per jaar uit te betalen en toch naar de buitenwereld te treden als zich in te zetten voor de medemens haha ;-) 

Kortom, het enige wat ik wil is de klant een gevoel van veiligheid geven, een gevoel wat ze al zouden hebben als ze de moeite zouden nemen de algemene voorwaarden te lezen.
En als de staat enige verantwoordelijkheid nam en meer controle zou uitvoeren op webshops en of die zich aan de wet houden. Helaas hebben die prioriteit gesteld aan boetes uitdelen voor verkeersovertredingen etc. Jammer... Erg jammer...
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

27 augustus 2016

Kortom, het enige wat ik wil is de klant een gevoel van veiligheid geven, een gevoel wat ze al zouden hebben als ze de moeite zouden nemen de algemene voorwaarden te lezen.

Ik wil je niet aanvallen, maar je insteek klopt hier niet.
Betrouwbaarheid is een van de moeilijkere punten om te realiseren. Dit wordt gerealiseerd door een combinatie van zaken. Geen enkele bezoeker zal je webwinkel betrouwbaar vinden na het lezen van de algemene voorwaarden. Er is zoveel meer...

Als je succesvol wilt zijn moet je er dan ook alles aan doen om je betrouwbaarheid te vergroten.

Hoewel tests laten zien dat het specifieke keurmerk niet altijd uitmaakt, zou ik toch kiezen voor een bekender keurmerk.

Op dit moment zijn er geen bekende Keurmerken die gratis zijn. Niet zo gek, want voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. Alles gratis willen is de verkeerde insteek. Onderzoek waar je doelgroep behoefte aan heeft en bereken of het zinvol is om dit te realiseren.

Onderschat trouwens ook niet het belang van reviews.
 
Gebruikersavatar
-Albert-
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: Voordeligste keurmerk

27 augustus 2016

Te onbekend voor die prijs. En het streven was 5 jaar terug een gratis keurmerk op te starten las ik maar toch is het nu 7,- per maand.
Dus wie weet stijgt dat verder. Op een tablet zie je amper het keurmerk logo dus denk dat het gross eroverheen kijkt. Althans bij de websites die ik heb bekeken die dat keurmerk hebben. 
Het keurmerk staat in de top 3 van Nederland qua aantal leden (volgens mij zijn ze nr 2) dus tja was is onbekend?
Webshops kunnen logo`s en zelfs een sidebar van Webwinkelkeur tonen, het ligt aan de eigenaar van de webshop voor welke optie hij/zij kiest  Sommige websites plaatsen in al hun enthousiasme bijna alle beschikbare varianten van het keurmerk incl sidebar en ik heb op dit forum in een feedback topic al eens aangegeven dat het ook teveel van het goede qua keurmerk weergave kan zijn.

Je website cq bedrijf moet betrouwbaarheid uitstralen, naar mijn mening zou daar in principe geen keurmerk voor nodig moeten zijn. Wat is het conversie verhogende cijfer van een keurmerk? Als het keurmerk geen review mogelijkheid aanbied zal dat bedroevend laag zijn, Waarschijnlijk ook een reden dat bijna alle keurmerken daar dan ook maar over zwijgen en er geen onderbouwde cijfers te vinden zijn. Een keurmerk op de site verhoogd het vertrouwen van de bezoeker lees je vaak, mooi... maar met welk percentage draagt het dan bij aan de conversie , want daar draait het uiteindelijk wel om.

In een A/B test tussen Webwinkelkeur en Thuiswinkel met o.a review weergave lag het percentage (conversie verhogend) volgens de onderzoekers op 0.55% voor Webwinkelkeur en 0.07% voor Thuiswinkel .
Webwinkelkeur komt tenminste wel goed uit deze vergelijkingstest, de € 7,- of € 10,-  per maand aan kosten worden dus waarschijnlijk weer terug verdiend door een hogere omzet.
Een uitgebreider onafhankelijk onderzoek tussen meerdere aanbieders zou wenselijk zijn zeker gezien de wildgroei in die branche.

Als jij echter een goed gevoel hebt bij het gratis VOA keurmerk moet je daar gewoon voor gaan, misschien kunnen ze wel aangeven in welke mate hun keurmerk bijdraagt  aan een evt conversie verhoging.
Albert
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

17 oktober 2016

Het voorbeeld wat jij aangaf om te nemen als keurmerk (ik zal de naam niet noemen want ik wil niemand persoonlijk aanvallen) heb ik problemen mee omdat zij inmiddels naar eigen zeggen 6000 aangesloten winkeliers hebben maar toch 7,- per maand vragen. Reken uit, 7,- keer 6000 per maand. En dan ben je een stichting? Een stichting met goede bedoelingen (ik bedoel anders dan zelfverrijking) zou dat niet vragen. Als er bijna een halve ton maandelijks binnenkomt en je had aanvankelijk de bedoeling, en promote (zieltjes winnen) daar ook mee in opstart van de stichting namelijk om winkeliers en consumenten te helpen tegen betaalbare tarieven zou dat niet vragen. 
Dat gezegd hebbende weet ik dat het gebruikelijk is bij stichtingen om de directeur een paar ton per jaar uit te betalen en toch naar de buitenwereld te treden als zich in te zetten voor de medemens haha ;-) 

Kortom, het enige wat ik wil is de klant een gevoel van veiligheid geven, een gevoel wat ze al zouden hebben als ze de moeite zouden nemen de algemene voorwaarden te lezen.
En als de staat enige verantwoordelijkheid nam en meer controle zou uitvoeren op webshops en of die zich aan de wet houden. Helaas hebben die prioriteit gesteld aan boetes uitdelen voor verkeersovertredingen etc. Jammer... Erg jammer...
In een ander topic geef je ook deze rekensom aan. Helaas klopt het niet dat we een halve ton per maand omzetten. We hebben 3800 aangesloten webwinkels en 7500 aanmeldingen. Het verschil zit hem in goedgekeurde/afgekeurde webwinkels. We keuren dus niet zomaar iedereen goed en alleen goedgekeurde leden betalen. Tevens mag je tot 5 webwinkels gratis onder hetzelfde account onder brengen. Het is dus geen simpele rekensom van 3800*7, daadwerkelijk ligt dit wat lager. Exacte cijfers zijn helaas concurrentie gevoelig.

Ik dacht vroeger ook dat met geringe kosten een keurmerk onderhouden kon worden. Het idee was dat inkomsten gehaald konden worden via partners en dat de hoeveelheid werk wel mee zou vallen. Hoeveel werk kan een webwinkel keuren immers zijn?

Niets is minder waar. Het keuren van de webwinkels is slechts het topje van de ijsberg. Veel tijd gaat ook zitten in de bemiddeling bij geschillen, klantbeoordelingen die onderzocht moeten worden, juridisch advies richting webwinkels, administratie, het doorontwikkelen van onze techniek/software, het ontwikkelen van onze website en de marketing. Dat doe je dus niet met 1 persoon. Ik kan dus ook zeker zeggen dat keurmerken die dit nu goedkoper dan ons aanbieden twee opties hebben, of ze kunnen de kwaliteit van ons niet halen, of ze zullen deze prijs in de toekomst niet vol houden.

Als je op onze teampagina kijkt zie je dat het een full-time baan van meerdere mensen is. Zo zitten we dagelijks met meer dan 4 full-timers op kantoor nog aangevuld met part-timers en freelancers voor de techniek, marketing en hosting. Dat zijn enkel de personeelskosten, ook zijn er kosten voor adwords, kantoorruimte, beursbezoek, runnen van de geschillencommissie, etc. We werken dus echt tegen kostprijs.

Dat je weinig geschillen hebt is heel mooi, toch is het wel fijn voor de consument om de zekerheid te hebben om bij geschillen ergens terecht te kunnen. Je weet immers niet vooraf of er een geschil gaat ontstaan. Zo merken we misstanden erg snel op middels onze eigen klantbeoordelingen tool en bemiddelen we bij geschillen. Er is namelijk bijna nooit sprake van oplichting, maar eerder van een onderling conflict. In de meeste gevallen kunnen we dan gezamenlijk tot een oplossing komen. Ook krijg je het keurmerk niet zomaar, niet voor niks worden veel webwinkels bij ons na aanmelding afgekeurd.

Voor webwinkeliers is deze 7 euro snel terug verdiend. Zo werd er onlangs nog een conversie toenamen van 18% gemeten bij een onafhankelijke test. Lees daar meer over op https://www.webwinkelkeur.nl/blog/webwi ... e-ab-test/ .

Overigens snap ik helemaal dat mensen erg terughoudend zijn tegenover keurmerken. Er zijn immers veel keurmerken die enkel voor financieel gewin actief zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

17 oktober 2016

Voor webwinkeliers is deze 7 euro snel terug verdiend. Zo werd er onlangs nog een conversie toenamen van 18% gemeten bij een onafhankelijke test.
Dat kan ik beamen: een ander (en duurder) webwinkelkeurmerk hadden we er binnen enkele weken uit. Zelfs als je webwinkel betrouwbaar overkomt, je service van hoog niveau is en er elders op internet geen klacht te vinden is, dan nog zijn er kennelijk mensen die vooral door een keurmerk over de streep worden getrokken.

Om die reden zou ik ook niet zoeken naar het voordeligste keurmerk, maar bekendheid van het keurmerk de doorslag laten geven. Onbekend maakt onbemind. Dan kom je in Nederland al gauw uit bij één van de grote drie: de Thuiswinkel Waarborg, WebwinkelKeur of het Webshop Keurmerk
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

18 oktober 2016

Om die reden zou ik ook niet zoeken naar het voordeligste keurmerk, maar bekendheid van het keurmerk de doorslag laten geven. Onbekend maakt onbemind. Dan kom je in Nederland al gauw uit bij één van de grote drie: de Thuiswinkel Waarborg, WebwinkelKeur of het Webshop Keurmerk
Eens. (kunnen we hier nog steeds niet die duim omhoog geven?)
Dit lijkt mij de enige juiste insteek.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

18 oktober 2016

Bij deze wil ik graag ook opmerken dat ik vind dat Libertes zich buitengewoon professioneel opstelt in ze reactie. Dusdanig koel en netjes uitleggen hoe het zit na de toon waarop TS hem omschrijft vind ik bewonderenswaardig. Mijn complimenten! Verder wat Ward zegt deel ik volledig. Ik was een aantal jaar geleden in dezelfde overtuiging als TS. Van Beslist moest ik echter overstappen op een 'echt' keurmerk. Dat is een behoorlijk conversie verhogende overstap gebleken.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Voordeligste keurmerk

19 oktober 2016

Nette reactie vanuit WebwinkelKeur inderdaad. Het gaat letterlijk om €7,- per maand, lijkt mij meer dan schappelijk voor een keurmerk incluis alle voorzieningen zoals beoordelingen, geschillencommissie en vormen van visuele uitingen. Ik heb bij WebwinkelKeur heel erg het idee dat ze alles uit de omzet halen om een mooi 'product' neer te zetten in tegenstelling tot veel andere keurmerken.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.