Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Bedankt Paul, daar ga ik mijn licht opsteken!om op de vorige post door te gaan (consuwijzer ACM) begin dan op de pagina: Regels voor webwinkels
Het mensen de schuld injagen is een hobby of terug komende rode draad van onze o....d ( opa bromt in zichzelf over censuur... )Ik volg deze thread ..... KNIP..........
Want want als je zon enorme boete krijgt en niet zoveel omzet hebt dat je die kan betalen ooit? Dan moet je dus prive failliet? Dat betekent mensen de schulden injagen vind ik.een waarschuwing en nacontrole en dan pas ee boete lijkt me redelijker.vooral ala je nog geen klacht hebt gehad.
Vorige week was een interessante discussie op BNR over dat er meer ondernemers in de politiek nodig waren. Wellicht zijn er ook meer webwinkel eigenaren nodig in de politiek?Blijf ook herhalen dat de regels en kosten voor ondernemers van een webshop ongelijk zijn in verhouding aan / met de regels en kosten voor een winkel in de straat. Hierdoor ontstaat een verschil en een vorm van ongelijkheid
Inmiddels zijn we enkele maanden verder. Is er inmiddels al een gesprek geweest en heeft dat nieuwe info opgeleverd?Wij hebben binnenkort een afspraak met de ACM. Op dit moment nog geen noemenswaardig nieuws .
Dit is toch niet nieuw? Dat staat (bijna) letterlijk in de tekst van de ACM. Hoeft niet perse in de footer, maar de naamgeving moet herkenbaar zijn en mag inderdaad niet verzameld worden, onder bijvoorbeeld een FAQ.Zo moet je als webwinkel eigenlijk in je footer aparte pagina's hebben met titels als "Retourneren", "Garantie & Klachten", "Levertijd & Verzendkosten", etc. Deze informatie op 1 pagina plaatsen met een algemene naam is niet voldoende.
Is het bewust of onbewust dat ze niet aan de regels voldoen? Soms is het ook allemaal net niet duidelijk waardoor er een klein foutje in kan zitten. Bij bewuste overtreding is straffen een oplossing. Volgens mij reageert het ACM ook alleen op meldingen en is er niet echt een controle.Dus goed nieuws voor de kleine webwinkel. Wel blijft het zaak om goed de regels te kennen en te volgen. Ik ben het helemaal met je eens dat 50.000 veel te gek is, maar ik ben het ook eens met de ACM dat teveel webwinkels de regels aan hun laars lappen. Ik durf te beweren dat meer dan 50% van de webwinkels niet aan regelgeving voldoet...
In het geval van Hibvoordeheb heb ik toch het vermoeden dat het onbewust gebeurde. In andere gevallen kan ik niet oordelen. De wet niet kennen is echter geen reden om je te beroepen. Iedereen wordt geacht de wet te kennen en zich daaraan te houden.Is het bewust of onbewust dat ze niet aan de regels voldoen? Soms is het ook allemaal net niet duidelijk waardoor er een klein foutje in kan zitten. Bij bewuste overtreding is straffen een oplossing. Volgens mij reageert het ACM ook alleen op meldingen en is er niet echt een controle.Dus goed nieuws voor de kleine webwinkel. Wel blijft het zaak om goed de regels te kennen en te volgen. Ik ben het helemaal met je eens dat 50.000 veel te gek is, maar ik ben het ook eens met de ACM dat teveel webwinkels de regels aan hun laars lappen. Ik durf te beweren dat meer dan 50% van de webwinkels niet aan regelgeving voldoet...
De wet kennen en de regels van de ACM zijn dan lijkt me weer twee dingen.De wet niet kennen is echter geen reden om je te beroepen. Iedereen wordt geacht de wet te kennen en zich daaraan te houden.
En dan geef je gelijk een mooi voorbeeld!Een beetje duidelijkheid en eenvoud zou mooi zijn.
Je mag inderdaad niet het vinkje automatisch aanzetten, maar hebt een dubbele opt-in nodig (klant moet zelf aanvinken en per mail bevestigen)Anderzijds verbaas ik mij hoeveel webwinkels toch ongevraagd mijn e-mailadres toevoegen aan hun reclame mailinglijst of het vinkje van goedkeuring al zetten.