Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

achteraf betaling aanbieden

25 oktober 2016

Een vraagje over aanbieden achteraf betaling:

Ik wil eigenlijk geen rembours aanbieden, ivm de hoge kosten.

Momenteel biedt ik (op de verzendpagina) achterafbetaling aan, maar vraag consumenten dan om dit vooraf via email kenbaar te maken. Ook in het rijtje betaalopties heb ik bij de optie bankoverschrijving vermeldt dat dit achteraf kan, ook weer met het verzoek hier vooraf over te mailen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: mag ik om mailcontact vooraf verzoeken en het dan pas na mailcontact opsturen? 
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: achteraf betaling aanbieden

25 oktober 2016

Dat is welk moeilijk doen zonder reden. Ik heb Billink via Pay.nl. Daar betaal ik 0,70 + 1% bij transacties onder de 100,-. De uitbetaal termijn voor een 'trusted merchant' is 1 week. Ik bied mijn klanten dat graag aan, omdat ze dat erg op prijs stellen. Voor mij is het immers niet veel duurder dan ideal, goedkoper dan PayPal en hoef ook niet zo heel lang op geld te wachten. Is dat niets voor jullie?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: achteraf betaling aanbieden

28 oktober 2016

Bij Coolblue bieden ze alleen creditcard betalingen aan als 'achteraf betalen'. Geen mogelijkheid tot rembours of Afterpay/Billink/etc. Of dit juridisch stand houdt weet ik niet, maar als jij op een aparte pagina vermeldt dat het wel mogelijk is, doe je het in ieder geval beter dan de 'klantvriendelijkste' webwinkel van Nederland. :wink:
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: achteraf betaling aanbieden

28 oktober 2016

Bij Coolblue bieden ze alleen creditcard betalingen aan als 'achteraf betalen'. Geen mogelijkheid tot rembours of Afterpay/Billink/etc. Of dit juridisch stand houdt weet ik niet, maar als jij op een aparte pagina vermeldt dat het wel mogelijk is, doe je het in ieder geval beter dan de 'klantvriendelijkste' webwinkel van Nederland. :wink:
Ook dat is dan van Coolblue moeilijk doen zonder reden. Creditcard is duurder dan Billink... Waarom zou je dan je klant die extra service niet bieden?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: achteraf betaling aanbieden

31 oktober 2016

en niet aan de wet voldoen, of ervoor zorgen dat dit discutabel blijft...?