Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

09 maart 2017

Beste webshophouders,

Ik ben samen met mijn collega's bezig met een optimalisatie ronde van de overhead die we op dit moment kwijt zijn aan onze webshop. Dingen als andere hosting, andere CDN, teveel aan voorraad terug brengen, dat soort dingen. En nu ook mogelijk een andere payment provider...

Het verhaal is als volgt; Op dit moment hebben we een zakelijke rekening bij de ING lopen. Deze kost ons ±9,50 per maand. Geen onmogelijk bedrag gelukkig, maar toch een beetje zonde. Zeker ook omdat we er eigenlijk geen gebruik van maken. Al ons betaalverkeer loopt via Mollie, leveranciers betalen we via Paypal of incidenteel via overboeking, maar dat kan iemand van ons nog wel voorschieten. Nu is het enige probleem dat Mollie ons niet meer wil uitbetalen als we geen zakelijke rekening hebben en dat is waar mijn vraag vandaan komt.

Op dit moment heb ik enkel Stripe kunnen vinden die naar een privé rekening wil uitbetalen. Helaas zijn deze alleen erg duur voor iDeal (0,25+2,1%) en dan zou het bijna goedkoper zijn om gewoon de zakelijke rekening aan te houden. Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel - heeft iemand voor ons de gouden tip? We hebben een webwinkel, dus geen ideal meer aanbieden is echt geen optie voor ons ;)
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

09 maart 2017

bunq? 1 euro per maand 
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

09 maart 2017

Als je de kosten voor de zakelijke rekening te hoog vind,kan je natuurlijk ook op zoek naar een goedkopere aanbieder!

Ik meen dat knab slechts 5,- per maand kost
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

09 maart 2017

Is het niet handiger je energie te steken in het winstgevender maken van je webwinkel dan je druk te maken over verschillen in kosten van -op jaarbasis- een paar tientjes? Het is maar een vraag!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
KeenDelivery
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 maart 2017
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

09 maart 2017

Je kan ook gebruik maken van vergelijkingssites waar je de kosten van zakelijke rekeningen kan checken. Een daarvan is bankenvergelijking.
https://www.bankenvergelijking.nl/zakel ... -rekening/

Hoop dat je heir wat aan hebt! ;)
Hét verzendplatform voor iedereen, overal. That's KeenDelivery - http://www.keendelivery.com/
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

10 maart 2017

bunq? 1 euro per maand 
Goed advies! Ga ik eens naar kijken :)

Is het niet handiger je energie te steken in het winstgevender maken van je webwinkel dan je druk te maken over verschillen in kosten van -op jaarbasis- een paar tientjes? Het is maar een vraag!
Natuurlijk is dit geen bedrag wat het voorbestaan van onze winkel in gevaar brengt. Het probleem blijft, waarom meer geld uitgeven dan nodig is? We maken absoluut geen gebruik van de rekening

En de rest hartelijk dank voor jullie adviezen! Wij gaan ons inlezen in de opties die andere banken aanbieden!
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

10 maart 2017

We maken absoluut geen gebruik van de rekening
Nu is het enige probleem dat Mollie ons niet meer wil uitbetalen als we geen zakelijke rekening hebben
Lijkt me dat je de rekening dus wel gebruikt. Het is maar voor een reden maar absoluut geen gebruik klopt dus niet.
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

10 maart 2017

We maken absoluut geen gebruik van de rekening
Nu is het enige probleem dat Mollie ons niet meer wil uitbetalen als we geen zakelijke rekening hebben
Lijkt me dat je de rekening dus wel gebruikt. Het is maar voor een reden maar absoluut geen gebruik klopt dus niet.
Eerlijk is eerlijk, daar heb je gelijk in :)
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

10 maart 2017

Dit heeft volgens mij ook een wettelijke achtergrond, dat dit verplicht is. Normaal werd dit altijd geaccepteerd, maar een tijdje geleden hebben alle providers deze eis gesteld. Er staat wel ergens op dit forum een topic over eigenlijk. 
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

11 maart 2017

Dit heeft volgens mij ook een wettelijke achtergrond, dat dit verplicht is. Normaal werd dit altijd geaccepteerd, maar een tijdje geleden hebben alle providers deze eis gesteld. Er staat wel ergens op dit forum een topic over eigenlijk. 
Weet je toevallig iets meer hierover? Als het verplicht is zijn we snel klaar natuurlijk!
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Interessante opties voor accepteren iDeal betalingen zonder zakelijke rekening?

12 maart 2017

Dit heeft volgens mij ook een wettelijke achtergrond, dat dit verplicht is. Normaal werd dit altijd geaccepteerd, maar een tijdje geleden hebben alle providers deze eis gesteld. Er staat wel ergens op dit forum een topic over eigenlijk. 
Verplicht vanuit Currence, wat een initiatief is van de Nederlandse banken die hierdoor dus kunnen eisen dat elke webshop een zakelijke rekening bij ze opent. Commerciële verplichting dus, al zit er ook wel logica achter. Op hetzelfde moment was ook de KvK-inschrijving verplicht - die is niet zo gek want als consument verwacht je ook met een bedrijf zaken te doen - en een zakelijke rekening is dan gewoon een extra check.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht