Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

20 maart 2017

Beste mede forum leden,

eigenlijk zou onze webshop afgelopen week opgeleverd moeten worden maar helaas doet onze webdesigner er toch wat langer over dan we hadden afgesproken. Nu zitten we met het probleem dat we dames merk kleding verkopen en we een week of 3 al de eerste merken geleverd gekregen hebben en vorige week ook nog wat merken. De eerste merken die 3 weken geleden binnen gekomen zijn daar komt de nieuwe collectie rond eind April alweer van binnen. Helaas kunnen de klanten het nog niet kopen via de webshop aangezien de webshop pas uiterlijk volgende week klaar is maar wel hebben we instagram, Facebook etc. Zou het geen mogelijkheid zijn om alvast de producten die we hebben liggen op Facebook te zetten en de klant de mogelijkheid te geven om te betalen met een ideal link of iets in die richting? We hebben namelijk al verschillende fotoshoots voor de kleding gedaan en het betalingssysteem werkt ook al gewoon. Ik ben anders namelijk bang dat we de eerste merken eind April al in sale moeten zetten en dan zouden we niet aan onze marges komen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

20 maart 2017

Ik weet dat multisafepay de mogelijkheid bied om betaallinks te genereren. Deze zou ik dan via een persoonlijk bericht naar de klant communiceren. Niet op de tijdlijn van facebook. 
Met die link kan de klant zelf nog de betaalmethode kiezen. (uiteraard de betaalmethodes die jij dan zelf hebt geactiveerd bij multisafepay.)

Heb je al een paymentprovider voor je webshop?  Anders zou je kunnen overwegen om daar ook multisafepay in te stellen. Dan heb je alles netjes bijelkaar en zit je niet met meerdere psp's.

Succes!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

20 maart 2017

Het genereren van een betaalverzoek gaat ook via SiSow prima. Via PayPal gaat het ook vlekkeloos. 
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

20 maart 2017

We hebben inderdaad multisafepay en het account is al goedgekeurd. Is het overigens wel veilig om een betaallink via Facebook Messenger te sturen? Graag hoor ik van jullie wat jullie advies hierin is. Alvast beginnen te adverteren op Facebook of gewoon wachten tot de webshop af is?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

20 maart 2017

De link zelf is veilig. Het enige dat een derde er mee zou kunnen doen, is het bedrag betalen. Dat lijkt me voor zowel jou als de klant geen bezwaar.
Je zou hem dus zelfs openbaar kunnen plaatsen, al staat dat misschien wat vreemd voor mensen die toevallig mee lezen. Stuur hem dus indd best via een privebericht. 
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: Mogelijkheid klant op Facebook te laten betalen met een ideal link?

01 april 2017

@Bertb ik zit ook via sisow en was op zoek hoe je die links kan genereren maar hoe doe je dat dan? Alvast bedankt
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht