Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kenji09
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maart 2019

Dubbel geleverd factureren

11 maart 2019

Goedemorgen webwinkelhouders, 

Ik heb een vraag :)
Enkele weken geleden mocht ik een order ontvangen, de betaling was snel rond dus ik verzond meteen de goederen. Ca 1 uur na verzending kreeg ik bericht van de koper dat ze toch liever een andere maat zou ontvangen, helaas was het pakje al verzonden dus ik berichtte haar dat ik de andere maat zou verzenden en dat ze mij het "te kleine" artikel op mijn kosten retour mocht zenden.
Beide pakketjes zijn aangekomen en mevrouw heeft aangegeven beide artikelen retour te willen zenden, geen probleem natuurlijk dat recht heeft ze. Echter zit ze nu bijna op haar retour termijn van 14 dagen en vraag ik mij af of ik het "te kleine" artikel ook in rekening mag brengen wanneer ik deze niet retour ontvang? 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)
Alvast bedankt en een fijne dag 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Dubbel geleverd factureren

11 maart 2019

Met een dagje te laat retour zou ik soepel omgaan. Je kunt dan toch overwegen de initiële verzendkosten niet terug te boeken, alleen de aanschaf?
 
Kenji09
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maart 2019

Re: Dubbel geleverd factureren

11 maart 2019

Ooh maar over een dagje zal ik ook niet moeilijk doen, echter hoor ik niets meer van de klant en heb ik de indruk dat ze denkt 2 voor de prijs van 1 te hebben nu.. Vandaar mijn vraag of ik de "te klein" geleverde uiteindelijk in rekening mag brengen.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Dubbel geleverd factureren

12 maart 2019

Heeft ze niet vooruitbetaald dan? Normaal gesproken crediteer je zodra je de retour ontvangt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Kenji09
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maart 2019

Re: Dubbel geleverd factureren

13 maart 2019

Ze heeft 1 product betaald en 2 producten geleverd gekregen (verkeerde maat besteld en de order was juist verzonden). 
Normaliter zou ik inderdaad het retour geleverde crediteren, echter heb ik tot op heden nog geen response op mijn mail van haar, zij heeft dus nu als het ware 2 voor de prijs van 1 ;) 
Ze zou mij in eerste instantie de verkeerde maat retour zenden maar nu zouden ze beide niet passen :-s en retour komen, echter verloopt haar retour tijd bijna vandaar dat ik me afvraag of ik het 2e product ook in rekening mag brengen. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Dubbel geleverd factureren

13 maart 2019

Afgezien van de retourtermijn zou ik de nagezonden waar (en de verzendkosten) gewoon in rekening brengen: hij is immers geleverd. Of je dan je geld nog krijgt is even afwachten, maar komt het spul alsnog terug, dan kun je altijd nog crediteren.