Foutieve factuur

1
Hallo allemaal.
Ik ben een startende webshop en heb een vraag over het inboeken van mijn factuur.

Ik heb zojuist een bestelling online gedaan voor mijn webshop. Achteraf kwam ik erachter dat de consumentenprijs is gefactureerd ipv B2B door een fout van het systeem. Uiteraard gemeld en de leverancier zou mij crediteren, maar dat kon pas zodra ik de levering betaalde via Klarna. Ik heb dus een factuur waarop staat dat ik voor een bepaalde ‘inkoopprijs’ producten heb betaald terwijl dat eigenlijk voor een lager bedrag was en het restant wordt gecrediteerd. Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet inboeken in mijn boekhoudsysteem? Moet ik gewoon de creditnota inboeken en de oorspronkelijke factuur met de ‘adviesprijs’ of dien ik een gecorrigeerde factuur te vragen? En hoe zit het dan met de creditnota?

Alvast bedankt!
Gr

Re: Foutieve factuur

4
Maar: wanneer dit soort kwesties al een probleem zijn, zou ik me toch iets meer in het boekhouden verdiepen of een boekhouder in de arm nemen c.q. om advies vragen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.