Pagina 1 van 1

Foutieve factuur

Geplaatst: 26 april 2019
door Geelservetje
Hallo allemaal.
Ik ben een startende webshop en heb een vraag over het inboeken van mijn factuur.

Ik heb zojuist een bestelling online gedaan voor mijn webshop. Achteraf kwam ik erachter dat de consumentenprijs is gefactureerd ipv B2B door een fout van het systeem. Uiteraard gemeld en de leverancier zou mij crediteren, maar dat kon pas zodra ik de levering betaalde via Klarna. Ik heb dus een factuur waarop staat dat ik voor een bepaalde ‘inkoopprijs’ producten heb betaald terwijl dat eigenlijk voor een lager bedrag was en het restant wordt gecrediteerd. Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet inboeken in mijn boekhoudsysteem? Moet ik gewoon de creditnota inboeken en de oorspronkelijke factuur met de ‘adviesprijs’ of dien ik een gecorrigeerde factuur te vragen? En hoe zit het dan met de creditnota?

Alvast bedankt!
Gr

Re: Foutieve factuur

Geplaatst: 27 april 2019
door BertB
Beide inboeken, de creditnota zorgt per saldo voor het juiste bedrag en de juiste btw.

Re: Foutieve factuur

Geplaatst: 27 april 2019
door Geelservetje
BertB schreef: 27 april 2019 Beide inboeken, de creditnota zorgt per saldo voor het juiste bedrag en de juiste btw.
Dank u wel !!

Re: Foutieve factuur

Geplaatst: 27 april 2019
door BertB
Maar: wanneer dit soort kwesties al een probleem zijn, zou ik me toch iets meer in het boekhouden verdiepen of een boekhouder in de arm nemen c.q. om advies vragen!