Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Zijn ze nu een soort van bank? Of gaan ze zicht met jou terugbetalingen bemoeien? Ze zijn toch ingehuurd voor de afwikkeling van de betaling en romen daar een percentage van af. Ze krijgen dus in feite vooruit betaald. Een bank zijn ze zeker niet wat je betaald gewoon 21% btw over de betaling.Als financiële instelling heeft Mollie de wettelijke verplichting om een goede liquiditeit te garanderen en te zorgen dat er ten allen tijde voldoende krediet beschikbaar is in jouw Mollie account om mogelijke toekomstige terugbetalingen van jouw klanten te verwerken. Daarom zijn wij genoodzaakt maatregelen te treffen.
Ik vind het ook merkwaardig. Er wordt een betaling verwerkt, daar houden ze zoveel commissie op in, en dat was het. Wat overblijft is van de webshop en zouden ze alleen in bewaring moeten hebben. Het komt bij mij over dat ze net als banken en pensioenfondsen dat geld gebruiken om investeringen mee te doen of leningen te verstrekken.Maar Mollie werkt toch met een derdengelden rekening? Dan blijft het gewoon je geld ook al zijn ze failliet. Het heeft niks met liquiditeit te maken volgens mij.
Ja, dat hebben ze altijd gedaan. Dit zijn terugstortingen van creditcards of van banken. Deze kunnen ook vanaf jouw bankrekening gebeuren, mocht jij het zelf beheren.Of gaan ze zicht met jou terugbetalingen bemoeien
Blijkbaar is dit enkel voor een beperkt aantal klanten:Nu ben ik wel benieuwd, geldt dit voor alle betalingen, of vooral voor partijen die veel terugkerende betalingen via Mollie ontvangen? Vooral bij automatische incasso en creditcard zit een risico.
Bij mij betalen ze na 1 week 100% uit, maar ik zit niet in een risico branche. 36 weken is wel absurd lang, wat dit is zelfs langer dan dat de klant tijd (180 dagen) heeft om een chargeback te starten.Even een vraag aan de Mollie klanten hier:
Mollie heeft het volledig vasthouden van creditcard betalingen al snel weer teruggedraaid, maar houdt nog steeds 20% vast. Het blijkt dat dit maar liefst 36 weken is (!)
Heeft iedereen dit, of doen ze het juist wel/niet bij specifieke branches?
Ah dus niet bij iedereen? Ik zit ook niet bepaald in een risico branche en heb alleen klanten uit Nederland en België. De klantenservice kun je 10x mailen en je krijgt 10x een halfbakken antwoord. Ze begrijpen er zelf ook niks van en doen alsof het heel normaal is 36 weken te wachten op die 20%. Ik ga er maar weer eens achteraan....Bij mij betalen ze na 1 week 100% uit, maar ik zit niet in een risico branche. 36 weken is wel absurd lang, wat dit is zelfs langer dan dat de klant tijd (180 dagen) heeft om een chargeback te starten.Even een vraag aan de Mollie klanten hier:
Mollie heeft het volledig vasthouden van creditcard betalingen al snel weer teruggedraaid, maar houdt nog steeds 20% vast. Het blijkt dat dit maar liefst 36 weken is (!)
Heeft iedereen dit, of doen ze het juist wel/niet bij specifieke branches?