Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SalesmanJoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 juli 2021

Product abonnementen

21 juli 2021

Nieuwe webshop. Wij willen graag producten via eenmalige aankoop en abonnementen aanbieden via de webshop, maar hebben wat moeite met het vinden van het juiste platform + betalingsverwerker. 

Wat wij proberen te bewerkstelligen:
- Producten die als eenmalige aankoop en tevens als abonnement worden verkocht, waarbij er 3 abonnement opties zijn: 3 maanden, 6 maanden en 12 maanden
- Abonnementen moeten in ieder geval kunnen worden aangeschaft via creditcard, paypal en IDeal, waarbij er gelijk een digitale rechtsgeldige incassomachtiging voor automatische incasso wordt afgegeven door de klant om een maandelijks bedrag te innen
- Alle abonnementen hebben dus een initiële inschrijvingsperiode, waarbij de klant pas kan annuleren na de initiële inschrijvingsperiode. Het abonnement wordt na de initiële inschrijvingsperiode overgezet naar een doorlopend contract dat door de klant op elk moment kan worden geannuleerd 
- De klant krijgt een korting voor het afsluiten van een abonnement (10% bij 3 maanden, 20% bij 6 maanden en 30% bij 12 maanden), welke de klant behoudt zolang zij het abonnement niet annuleren (dus ook na de initiële inschrijvingsperiode)
- Het moet mogelijk blijven voor klanten om meerdere producten tegelijk te kopen (zowel subscription + subscription als one-time purchase + subscription)
- Klanten krijgen de producten van hun abonnement maandelijks thuisbezorgd 

Even een voorbeeld:
Ik, de klant, koop product A voor 12 maanden. Product A kost 100 euro, maar met 30% korting betaal ik dus 70 euro per maand. Ik ga akkoord met de voorwaarden voor deze aankoop (de overeenkomst/het contract) en krijg mijn product thuisbezorgd. Ik kan pas mijn abonnement annuleren na 12 maanden, daarvoor is annuleren niet mogelijk omdat ik met de voorwaarden voor deze aankoop akkoord ben gegaan. Als ik mijn abonnement niet annuleer, wordt mijn abonnement na de initiële inschrijvingsperiode van 12 maanden automatisch overgezet naar een doorlopend abonnement en blijf ik mijn korting behouden zolang ik mijn contract niet annuleer.

Het is in principe net zoals je een abonnement bij bijvoorbeeld een sportschool zou afsluiten met een initiële inschrijvingsperiode, waarvoor je met een korting wordt beloond. Hoe langer de initiële inschrijvingsperiode, hoe hoger de korting en de korting blijft zolang het abonnement niet wordt geannuleerd (dient als "incentive" om niet te annuleren). Na de initiële inschrijvingsperiode wordt het een doorlopend abonnement dat de klant kan stoppen wanneer hij/zij dat wilt.


Hoe kan ik dit het beste bewerkstelligen? 


Ik heb Shopify geprobeerd met weinig succes, omdat het voor nu niet mogelijk is om klanten voor abonnementen via IDeal te laten betalen. BigCommerce werkt wel met Stripe, maar daar zijn de verschillende plugins die ik heb geprobeerd beperkt in de customization mogelijkheden voor het aanbieden van abonnementen. Met Wordpress/WooCommerce Subscriptions ben ik nu net begonnen met experimenteren. 

Enkele tips zou ik erg waarderen, wat betreft hoe ik dit kan maken en welk platform en betalingsverwerker ik het beste kan gebruiken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht