Re: Keurmerken voor webwinkels

121
Echter zal de oplettende consument naar mijn mening wellicht eerder afwijken bij een fictief keurmerk dan een bestaand ''echt'' keurmerk.

Consumenten die een keurmerk erkennen en deze extra zekerheid fijn vinden zullen al gauw op zoek gaan naar het keurmerk. Bij een fictief keurmerk zal je nooit een website (mits je die ook zelf maakt) vinden van het keurmerk.

Anyway, jij hebt ook gekozen voor waarborg, welke zeker een leuk bedrag uit jouw portemonnee haalt. Dus blijkbaar denk jij wel dat het een meerwaarde bied voor de consumenten, meer dan een fictief logo. (neem ik aan?)

Re: Keurmerken voor webwinkels

122
Hoewel we een beetje afwijken van het punt wat ik wilde maken (betalen aan een scholier die een logo gemaakt heeft vs. zelf het logo ontwerpen), toch even verder reageren:

Eentje heeft eens diverse bekende keurmerken onderzocht:
http://zencartblog.nl/?tag=keurmerk
Daaruit bleek dat het gros van de leden van de keurmerken niet eens voldeed aan de eisen die het keurmerk of de wetgever stelde. Een consument die alle verschillende keurmerken (en dat zijn er echt heel veel) kent en jouw fictieve keurmerk dus zou herkennen, die zou dan ook moeten weten dat het gros van de webwinkel keurmerken weinig voor stelt ;)

Als je dan gaat kiezen voor een keurmerk, kies dan de beste, is mijn mening. Het Thuiswinkel Waarborg is echter veel meer dan alleen een keurmerk logo waarvoor je betaalt. Zij zijn de branche vereniging voor webwinkeliers. Zij zitten ook in de politiek en zijn oa. in Brussel erg hard aan het lobbyen voor onze belangen, om maar wat te noemen.

Re: Keurmerken voor webwinkels

123
Het punt dat je wilde maken, een logo laten maken door een scholier of door jezelf, heeft niets met dit onderwerp te maken. Als je zelf een logo wilt creëren, en je wilt 'm zelf maken of een scholier laten maken, be my guest. Al zou het waarborg keurmerk door een scholier zijn gemaakt, who cares? Niemand die kijkt naar door wie het gemaakt is. Maar wat ik duidelijk wilde maken, dat ze wel kijken naar de inhoud. (welke keurmerken zijn algemeen bekend etc.)

Sterk punt wat betreft waarborg. Een beetje het zelfde idee als bij een vakbond geeft het me. Als je dat wilt ondersteunen moet je er zeker voor kiezen.

Artikels gelezen. Jammer dat het nog van 2011 is voor de kassa of net na de kassa uitzending. Er is na die tijd een hoop veranderd.

Re: Keurmerken voor webwinkels

124
Er is veel veranderd? Nee... dat is er niet en dat is jammer. De inhaalslag die webshopkeurmerk nu maakt hebben ze toen al aangekondigd (zie de reactie).

Alle andere keurmerken gaan gewoon door waar ze mee bezig waren... Nieuws van gisteren is de verpakking van vis van vandaag gaat hier echt op. Op higherlevel zelfs nog een kleine discussie gevoerd met webwinkelkeur, maar helaas zonder succes.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keurmerken voor webwinkels

125
RicardoV schreef:Het punt dat je wilde maken, een logo laten maken door een scholier of door jezelf, heeft niets met dit onderwerp te maken. Als je zelf een logo wilt creëren, en je wilt 'm zelf maken of een scholier laten maken, be my guest.
Je hebt het verkeerd begrepen.

Op KVK Hallo kwam iemand, naar ik aanneem een scholier, die een eigen "keurmerk" wilde beginnen. Het idee was dat men tegen betaling zijn logo mocht voeren. Maar, hij wilde verder nergens aansprakelijk voor zijn. Dit komt er dus op neer dat je betaalt voor een "keurmerk" wat verder niets inhoud. Dat is dus eigenlijk hetzelfde als een eigen logo ontwerpen en die op je eigen site plaatsen. Dat is dus het punt wat ik wilde maken en welke volgens mij prima stand houdt ;)

Mijn aanname is dat veel keurmerken met dit achterliggende idee werken. Zolang de shops betalen ontvangen zij tientallen of zelfs honderden euro's per jaar per aangesloten shop, zonder daar iets voor te hoeven of te willen doen. Dit wordt onderstreept door de bevindingen van Eentje en van Kassa.

Re: Keurmerken voor webwinkels

126
Meeste weten hoe of ik over het elite clubje van Ed Nijpels denk en ook
de omhoog gevallen advocaatjes.

Overal waar .....politiek, .....keur ( webwinkel, thuiswinkel )
of .....bond ( vakbond, consumentenbond ) achter staat,
zijn er beslist niet voor het belang van het bedrijfsleven en ook niet voor het belang vd consument.
De dames en heren houden de mensheid al 50 jaar de illusie ( bedrog ) voor,
dat er geluisterd wordt naar de wens van het volk.
Echter,
het grootste belang is hun eigen portemonnee en hun eigen zak te vullen
met deze bijbaantjes.
Als je maar hard genoeg roept dat iets veilig of iets onveilig is,
zijn er hele hordes van volksstammen welke de illusie ( nog) geloven.

Bovenstaande heeft zich middels al en zal zich in toekomst nog meer gaan bewijzen.
Deze mening baseer ik als mens en door jaren opgebouwde levensvisie.

Praktijk:
Tot 2009 Geen keurmerk.
In 2010 - 2011 had onze familie shop en als test kees
iets van wel 5x of 8x verschillende en bekende keurmerken.
( kosten van +/- 1700 euro per jaar )

U raad het natuurlijk al,
niks niet hogere conversie, klanten zien het niet eens.
Regelmatig discussies met klanten.
Beste (klant),
onze internetwinkel voldoet aan de eisen van minimaal 5 webwinkel keurmerken.
Reactie van de heel vaak jonge dames,
"heeft u een webkeurmerk"
"dit had ik nog niet gezien"

Weggegooid geld en per 2012 terug naar 1x keurmerk
en puur alleen voor de illusie van de consument.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

127
Combineer dit topic met http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=5559 en je vraagt je echt af waarom je het nog zou doen.
Als ze 5% korting in een gele balk op elke pagina al niet zien hoeveel valt zo'n keurmerk dan op.
Daar komt bij dat ik het idee heb als je je webwinkel hier bij "feedback en ervaring" zet het beter wordt gecheckt dan menig keurmerk.
Hebben we hier niet een handige grafische ontwerper die een webwinkelforum keurmerk kan maken? :D

Re: Keurmerken voor webwinkels

128
Ik heb sinds kort een webwinkel: http://www.nlsolar.nl en vroeg me af welk keurmerk ik hiervoor het beste kan gebruiken. De website geeft informatie over zonnepanelen en subsidies. Als de klant het wil kan er ook altijd een afspraak gemaakt worden. Heel veel kan er dus niet fout gaan.

Het keurmerk zou dan wellicht handig kunnen zijn bij conflicten. Maar is dit echt nodig?

Op elke productpagina kunnen er ook revieuws gegeven worden.

Re: Keurmerken voor webwinkels

130
Thuiswinkelwaarborg is in mijn beleving de enige die er echt toe doet. Het keurmerk is maar een klein onderdeel, ze zijn eigenlijk een branchevereniging en doen veel meer dan "een plaatje voor op je website" verkopen, zoals veel andere keurmerken wel doen. Maar ja, het kost wel wat om je er bij aan te sluiten.

Re: Keurmerken voor webwinkels

131
Voor mij zijn er op dit moment maar twee serieuze spelers.

Thuiswinkel.org en webshopkeurmerk.

Alle anderen zijn naar mijn bescheiden mening een aanfluiting.

Het grote verschil tussen twee bovengenoemde is dat thuiswinkel.org meer en meer een branche vereniging word en webshopkeurmerk echt een keurmerk blijft.

Als consument zou ik persoonlijk meer vertrouwen hebben in webshopkeurmerk dan in thuiswinkel.
Waarom? Aangezien Thuiswinkel.org de contributie gerelateerd is aan de omzet van de winkel. Dus de grote jongens betalen (veel) meer dan de kleintjes en "You don't bite the hand that feeds you".
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keurmerken voor webwinkels

132
Ben het helemaal met @eentje eens. Aan een keurmerk dat een winkeliersvereniging toekent aan de eigen leden, hecht ik ook minder waarde dan aan een keurmerk dat in de allereerste plaats keurmerk wil zijn.

Uiteraard heeft een winkeliersvereniging c.q. belangenvereniging bestaansrecht, maar je kunt niet twee petten ophebben. Dat kan bijvoorbeeld wél door van de Thuiswinkel Waarborg meer een waarborgfonds te maken dan een keurmerk, zoals we dat kennen van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden): als een bij het waarborgfonds aangesloten webwinkel het laat afweten, bijvoorbeeld door een faillissement, kan de consument rekenen op genoegdoening via het waarborgfonds.
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

135
Jan Speelgoedboer schreef:Kan iemand mij 1 niet-commerciële reden geven om een keurmerk te voeren ?
Uiteindelijk is alles dat je in of aan een webwinkel doet wel op een of andere manier verkoopbevorderend of verkoopondersteunend en dus "commercieel".
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

136
Hmm:

Code: Selecteer alles

 De zekerheden van het Thuiswinkel Waarborg:


- Weten met wie u zaken doet en hoe u het bedrijf kunt benaderen.
- Algemene voorwaarden i.s.m. de Consumentenbond.
- Veilige betaalomgeving.
- Meer bedenktijd: 14 dagen bij producten.
- Onafhankelijke klachtenbemiddeling.
Op de site van Thuiswinkel lees ik toch echt een andere insteek heren ;)


Maar wij zijn ook geen stichting, laat dat duidelijk zijn.

Goed, ik volg dit omdat wij intern ook de discussie hebben of je wil deelnemen. Aan de servicegraad zal niets veranderen, die hebben en houden we hoog.

Dan hou je dus nog 1 punt over; ga je meer verdienen als je zo'n plakplaatje plaatst? Brengt de extra omzet de kosten op die je moet maken? Want een andere discussie is er gewoon niet.
Stelletje akelige geldwolven, foei :twisted: ;)

Nu eerst in een ander topic mijn functie maar wegpoetsen :lol:
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Keurmerken voor webwinkels

137
Jan, geen euro.
Wel veel meer gezanik van klanten.
Een keurstickertje kan ook een bepaalde groep klanten aan trekken.

Thuiswinkelwaarborg
Je weet hou ik over deze omhoog gevallen groep mensen denk.
Het heeft trouwens niets met een waarborg te maken.

Kijk eens welke bestuurders er bij deze club zitten.
Je moet jouw omzet aanmelden bij deze club,
en gaat bij de concurrentie te biecht.

De andere club is van een advocaten kantoor welke de grootste crimineel van Nederland als zijn grootste klant heeft.
Daar zet ik minimaal ernstige vraagtekens bij.

Kort door de bocht,
het gaat om jouw geld niets meer en niets minder.

Als jouw omzet nu goed is en je hebt tevreden klanten,
dan gewoon zo houden.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

139
vampirelord schreef:wie is de grootste crimineel van Nederland?
Een zwarte erg giftige slang ;)
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

142
vampirelord schreef:
opabert schreef:Een zwarte erg giftige slang ;)
Ik bang dat het tijd is voor een update Opa :)
Lees maar op de site.

En als je de media deze week hebt gevolgd begrijp je mijn vooruitziende visie / blik :)
Voorspel:
er komt nog meer aan.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

145
william.verscheuren schreef:nog een vraag: keurmerk.info , leveren zij ook keurmerken voor webshops in Belgie of enkel en alleen in nederland?
Volgens mij zijn keurmerken niet zo bekend in Belgie en wellicht gebruiken ze daar andere keurmerken? Daar zou ik me eens in verdiepen als je een belgische winkel hebt.

Re: Keurmerken voor webwinkels

148
Ik zelf heb nog geen keurmerk op mijn shop, maar zit er wel over na te denken.

Alleen twijfel ik een beetje voor welke ik zal kiezen.

Ook al bestaat mijn webwinkel nu een jaar, ik zie het nog steeds als een startende webshop, wat dus betekend dat ik niet al te veel kosten weel betalen per maand voor een keurmerk. Misschien dat dat later anders zal zijn ...

Nu zit ik te kijken naar 2 keurmerken en ik zou graag van jullie weten waar zouden jullie voor kiezen en waarom ?

- Qhops
- webwinkelkeur

Mijn eerste keuze zou zijn Qhops, omdat bij veel meer mensen bekend is, maar Webwinkelkeur heeft weer mijn voorkeur kwa prijs...

ik vind dit een lastige keuze en wellicht hebben jullie ervaringen met deze keurmerken ....
Muurstickers & Sjablonen

Re: Keurmerken voor webwinkels

150
TiaID schreef:Even een update op mijn vorige bericht.

Ik heb gekozen voor Qhops, heb me vandaag aangemeld , dus ben benieuwd.
Ik begrijp niet waarom je dan niet gekeken hebt naar keurmerk.info - in mijn opzicht bekender dan qshops. Qshops is uiteraard ook bekend.

Qshops is daarnaast wél duurder dan keurmerk.info terwijl je aangeeft op de centen te willen letten.
Qshops kost je namelijk 300 euro per jaar. Webshop keurmerk is daarintegen €105 goedkoper, en kost je maar 195 euro per jaar.